Scheurtje door klussen..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Madelon84, Jul 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent en me tips kan geven oid.

vaak heb ik tijdens het vrijen al last van een branderig gevoel en daarna is het vaak gezwollen en voelt het nog branderiger, zeker bij het plassen en als het sperma eruit loopt.
    nu daarnet dus weer. ik denk ik ga weer eens kijken met een spiegeltje van onderen en ja hoor, ik zie aan de onderkant van de ingang een minuscuul scheurtje en als ik het aanraak brandt het heel erg.

dit heb ik 2 maanden geleden ook al eens gezien. eerder wist ik nooit wat het was.
    ben er al een keer voor naar de gyn geweest (ik heb er al jaren last van, de ene maand wel, daarna heel lang niet) maar zij had ook een schimmel ontdekt. en dus weinig aandacht aan het eigenlijke probleem gegeven. :rolleyes:
    de klachten komen ook overeen met een schimmel (branderig gevoel, de volgende dagen jeuk, maar dat komt van het helen van het wondje)
    ze had het wel over dat als het gescheurd was, dat ik dan maar een paar maanden geen sex moest hebben om het goed te laten helen :oops: :confused:

we zijn nu weer een tijd verder en nu we actiever vrijen begin ik er weer van te balen.
    het is trouwens wel zo dat we elke keer wachten tot ik nat genoeg ben en we doen voorzichtig en ik ben ontspannen dus dat kan het niet zijn.

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi Madelon :)

Wat vervelend zeg!
    Maar ehm, je kan ook wondjes krijgen van een onbehandelde schimmelinfectie. Dus een schimmelinfectie kan alsnog de oorzaak zijn.

Ik zou als ik jou was even naar de HA gaan, verder kan je op het moment eigenlijk weinig doen denk ik. Ik kan je alvast niet zeggen wat je precies moet doen... Ik zou iig als je echt heel veel last ervan hebt even niet meer sexen idd. Zodat het wondje kan helen...

Als je echt ontspannen en nat genoeg bent dan lijkt het me sterk dat het dus van het sexen zelf komt. Dus ik zou echt even langs de huisarts gaan, even laten controleren op een schimmelinfectie.

Succes!

3. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Of wat glijmiddel gebruiken. Ik heb dit ook gehad (scheurtje, geen schimmel). Ik ben niet gestopt met klussen maar wel veel glijmiddel gebruikt. Nu verlies ik af en toe een beetje bloed, maar niet meer zoals eerst en ik heb geen pijn meer. Je moet wel uitkijken, want anders ga je misschien wel wat krampachtig vrijen en voor je het weet heb je vaginisme. Dat had ik bijna (gelukkig BIJNA) ontwikkeld. En ik zou laten nakijken of het niet weer een schimmel is. En je vriend? Heeft die nergens last van? Succes!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb zoiets ook een keer gehad, maar dan door mijn ondergoed (ja...een sneetje in de binnenkant!)
    Sindsdien let ik er erg op of mijn slips geen harde en scherpe randjes hebben en meestal draag ik gewoon broekjes van katoen en geen synthetische dingen.

Misschien dat je hier iets aan hebt

5. Bia74

Bia74 Bekend lid

Jun 24, 2008
    634
    0
    0
    Madelon, ik had dat vroeger ook. Ik ben er mee naar gyneacoloog geweest. Bij mij bleek het maagdenvlies niet ver genoeg opengescheurd bij ontmaagding ofzoiets :oops: ... erg pijnlijk met vrijen idd. dit hebben ze toen operatief verholpen. Maar ik zou idd eerst even door je huisarts naar laten kijken, misschien dat een geruststelling dat er niets aan de hand is al voldoende.
    Sterkte meid, hopelijk kunnen jullie gauw verder met fijn 'klussen' ;)

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties meiden!
    glijmiddel helpt niet helaas.. ik heb nog een verwijsbrief naar de gyn liggen, omdat ik het 2 maanden geleden weer een tijd had. toen we echt voor een beeb gingen klussen ging het ineens veel beter! maar nu is het weer :cry:
    dus ik ga gewoon een afspraak maken en dan hoop ik dat ze overal naar kijkt..
    de vorige keer echt het gevoel gehad dat ze niet echt de tijd nam voor me..

7. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Goed blijven doorzeuren hoor! Want op deze manier doorklussen is ook niet echt fijn. Hoewel ik geen schimmel oid had, had ik toen wel een cremetje gekregen. Ik heb het even opgezocht: miconazolnitraat. Als het dan kapot was gebruikte ik dat even en was het zo over. De huid was geheeld en even niet klussen (helaas) ging het daarna weer goed. Wat vervelend dat ze je klachten niet serieus neemt.. En zeker voor een vrouw. Sterkte!

Share This Page