Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loveyoga, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Goedemorgen. Iemand ervaring met wasbare luiers? 3e komt eraan. En jongste is nu 20 maanden. Die zit ook nog in de luiers. Oudste alleen in de nacht. Is het echt zoveel goedkoper?

    Had al een beetje gezocht. De all in one zou het makkelijkst en voordeligst zijn met inleggers. Maar voor de nacht dan?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    cathalena vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Jaa het is echt goedkoper.
    Voor je oudere kindjes heb je niet zo veel luiers meer nodig.
    Voor snachts ga je het niet redden met all in ones. Voor beide zul je nachtluiers nodig hebben.

    Voor je 3e kun je eventueel ook beginnen met hydrofielen met overbroekjes. Waarschijnlijk heb je al een hele stapel hydrofielen liggen.

    Verschillende webshops hebben ook consulenten die gratis consulten doen, die je alles kunnen vertellen en laten zien.
     
    Loveyoga vindt dit leuk.
  4. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Goedkoper is het wel, maar hier werkte het voor geen meter, de ene lekkage na de andere, wij moesten echt ieder uur verschonen en zijn er dus maar mee gestopt.. wel jammer want verder vond ik het ideaal!
     
  5. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Little Lamb bamboe luiers met milovia en bluebell(?? Zoiets) overbroekjes werkt top!
    Tweedelig is het meest lekproof heb ik begrepen.
    Ik heb nu maat 2; 20 luiers en 10 overbroekjes, meer dan voldoende als ik op tijd was :p. In maat 1 gebruikten we minder bamboes en overdag ook nog prefolds. Werkte bij een mini ook prima.
     
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.585
    113
    Vrouw
    All in ones en pockets zijn lekgevoekig.
    Snap in one en tweedelig (overbroekje en binnenluier) zijn het meest lek proof.

    Overdag hier Totsbots bamboozle of Anavy one size met overbroekje van Buttons of Thirsties.
    's nachts Anavy XL met Thirsties grootste maat overbroekjes.

    Bekijk bijlage 642687

    :D
    Wat voor jouw kindje werkt is heel persoonlijk, het beste vraag je een luierconsult aan bij een van de grotere webshops.

    Facebook-pagina wasbare luiers is ook zeker een aanrader.
     
  7. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik vraag het me af hoor. Het is wel beter voor het milieu dan al die plastic luiers. Maar je bent volgens mij ook veeeel meer aan het wassen. Geloof wel dat kindjes sneller zindelijk zijn!
     
  8. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    @Lotteke1980 ik draai met nu nog 1 kindje in wasbaar 2 extra wasjes in de week. Maar hier gaan ook poetsdoekjes, hydrofiele doeken, gastendoekje en keukendoekjes, etc. In mee.

    @Loveyoga mogelijk is een consult iets voor jou?
    Op. Www.nappys.nl kun je kijken of er een consulent bij jou in de buurt zit.
    Daar kun je verschillende systemen zien, krijg je uitleg, kun je je vragen stellen, etc. Etc. Nappy's werkt niet op commissie basis en de consulten zijn gratis (wel zo fijn)
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Overdag hier AIO’s. Bumgenius Freetime, droogt ook snel. Voor ‘s nachts ALLES geprobeerd tot aan Anavy bamboe tweedelig met optrekbroekje bij buikslaper. Niks hielp. Toen voor de nacht maar wegwerp gaan gebruiken. Sindsdien prima.

    Dus dat kan ook nog. Een combi.

    Wasbare luiers zijn incl wassen goedkoper en beter voor het milieu. Bij de productie van wegwerp luiers wordt veel meer water gebruikt.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  10. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Wij gebruiken HU-Da bamboe luiers met bamboolik en bumgenius Flip overbroekjes (laatste 2de hands gekocht) Wij hebben met wegwerpluiers altijd lekken, poepluiers tot in de nek etc... met deze combi van wasbaar nooit lekkage. Tot nu toe van alle luiers het allermeest tevreden over deze combi

    Alle kinderen hebben in wasbaar gezeten en ik heb enorm veel merken geprobeerd in die tijd. Qua all in one het meest tevreden over bumgenius.
    Pocketluiers: charlie banana.
    New Born luiers: milovia.

    Maar ik kies dus het liefst voor 2 delig
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ja het is goedkoper, zelfs bij maar 1 kind.

    All in ones zijn het makkelijkst, maar ook het meest lekgevoelig. Die moeten wel echt goed passen.

    Tweedelig is het meest veilig, maar dat zijn 2 handelingen.

    Er tussenin zit naar mijn mening de sized pocket van little lamb. Gemakkelijk aan doen, en met 1 of 2 boosters erg lekvrij. Maar dan wel uiteindelijk dus 1 extra booster.

    Voor snachts zou ik absoluut tweedelig doen. Pockets of all in ones houden dat echt niet. Tweedelig little lamb of bamboozle of huda met extra booster. Wolbroekje doet ook wonderen, vooral bij oudere kindjes.

    Je kunt ook huren. Zowel newborn als oudere kindjes pakketten. Dan kun je exact passen wat wel en wat niet past. Oa mooregreen verhuurt newborn én oudere kindjes pakketten.

    Voor vragen mag je mij zeker een pb sturen! Ik help je graag :)

     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Welk systeem had je?

    Altijd jammer om te lezen dit. Met het de juiste luier was je écht heel blij geweest, en veel geld en afval bespaard!
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  13. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    wij hadden 2 in 1 systeem van blumchen. Heb een proefpakket gehad om te kijken wat het beste werkte. Toen kwam dit er voor ons uit. Toen ook geen lekkages. Maar toen we eenmaal aangeschaft hadden was het een ramp.. vind het zelf ook echt jammer want was verder echt enthousiast, maar al die lekkages was ik snel zat..
     
  14. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Wij gebruiken de TotsBots easyfit, maar wel met de overbroekjes van little lamb om doorlekken te voorkomen. Heb een pakket overgenomen en de pasvorm is, zonder overbroekje, niet optimaal voor onze dochter.

    We hebben daarnaast ook little lamb bamboo luiers en die zijn ook fijn en lekker zacht.

    Voor de nacht gebruiken we wegwerp. Voornamelijk omdat de wasbare luiers minder droog zijn dan wegwerpluiers en onze dochter uitslag krijgt als ze te lang een natte wasbare luier draagt.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief



    Dat is wel heel jammer. Het 2 in 1 systeem is relatief nieuw en ken hem zelf niet maar het werkt als een sio.

    Als je nog openstaat voor wasbaar luieren mag je mij een pb doen. Wellicht kan ik je helpen :)
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ook met een fleece inlegger erin??
     
  17. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Bedoel je doorlekken of pasvorm? Wij gebruiken inderdaad een fleece inlegger, maar omdat dit toch vochtig blijft, krijgt ze uitslag. Ik had dat zelf als baby ook met wasbare luiers.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja die gebruik je dan dus al. Dat is jammer! Je zou een luier kunnen overwegen die het vocht wat sneller doorlaat aan de bovenkant en het meer naar onder verzamelt als het ware. Maar ik snap je wel hoor dat je het zo wel welletjes vind.
     
  19. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ja, we hebben ooit ook wel wat andere opties bekeken, maar omdat het alleen voor de nacht is vind ik het niet zo erg. Maar hoe dan ook bedankt voor de tip!
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ja, ik heb het alleen voor mijn jongste gebruikt. Het was wel even zoeken naar de juiste luier, maar ik heb er tweedehands nog zoveel voor gekregen, dat ik een stuk goedkoper uit was. Daarnaast was hij lekker snel zindelijk, wat vaak het geval is met wasbaar, dus ook dat scheelt.
     

Deel Deze Pagina