Ik heb zwarte was, bonte was en witte was, alles was ik op 30 graden en de witte op 60. Dus ook mijn ondergoed.
Tsja, op 60 graden word ook niet alles 'schoon'... Als mijn zoontje een flinke spuitluier heeft en z'n romper etc allemaal onder de ontlasting zit, ga ik het wassen op 60 enz, maar die nare vlek krijg je er toch niet helemaal uit... Maarja, dan vind ik het wel schoon, want het is toch goed gewassen, het is alleen nog 'de vlek' Maargoed, de witte was doe ik meestal op 60, soms op 40...
nou het lijkt me dat ze er mee wil zeggen, dat ze gewoon de wasmachine aanknalt En het haar niet uitmaakt of het nu op 30 graden is of op 40 graden! Vast geen verwijt richting jou ts
Die dingen kosten 'niks' en als er iets een bron van/voor bacterien is... Hier worden die doekjes ook veel/vaak weggegooid!
Ik was wekelijks één was op 60 graden, daar gaan de handdoeken, theedoeken en onderlakens in, verder dan nog wat spul dat ook op 60 graden mag volgens het etiket. Voor de rest was ik alles op 40 graden of lager. Vaatdoekjes heb ik niet, hier gaan er een paar keukenrollen en schuursponsjes doorheen per week.
Ik was de gekleurde en bonte was altijd op 30 graden. De witte was gaat meestal op 60 graden en soms op 90 graden. (afhankelijk van de vlekken en of er beddengoed tussen zit.) Ondergoed wordt hier dus ook gewoon op 30 graden gewassen. Bacterieen krijg je ook met 60 graden niet weg, dan zul je je was al echt moeten gaan koken wil je daar vanaf zijn en dat zal vrijwel niemand doen.
witte en bonte was op 40 graden en eem keer in de maand de schoonmaakdoekjes en theedoeken op 90 , wordt de machine ook weer schoon. Keukendoekjes gewoon in de was op 40 graden en ik leef nog steeds hoor!
ik doe witte was wel op 60 als het allemaal erg vuil is, maar soms zit er bepaalde kleding bij, waarvan ik het zonde vindt, dus dan gewoon 40 graden ..ik was wel alles met van die 2x geconcentreerde wasmiddelen die idd op lage temp ook schoon maakt. Maar ondergoed gaat wel mee met de handdoeken was, en die was ik idd op 60 en soms 90, maarja sommieg stringetjes, zijn ehct heel mooi, en die doe ik soms eerst weken in een sopje en dan met een was van 40 graden mee wassen... haha hele gebruiksaanwijzing hier in huis
Omdat ik het vieze dingen vind Ik koop altijd grootverpakkingen vaatdoekjes (helemaal niet duur; 12 cent per doekje ofzo) dus voor t geld hoef ik t niet te laten. "vroeger" bij mij thuis werden ze wel altijd gewassen en dan krompen ze altijd heel erg en kwamen er gaten in. Nee, dan pak ik liever gewoon een nieuwe uit de kast
Hier wordt de witte was (handdoeken, washandjes, zakdoeken, theedoeken, vaatdoeken etc) ook op 60 en soms op 95 graden gewassen. 95 doe ik soms even, om het wasmachine te reinigen. Verder doe ik de bonte en lichte op 40 graden.
Ik denk dat sommige mensen die het vies vinden om 30/40 graden te wassen niet goed hebben opgelet op school Bacteriën gaan namelijk ook niet dood bij 60 graden, dus als je dat wil moet je kookwas gebruiken. Succes met jullie energierekening in dat geval.. Het verschil tussen 30/40 graden en 60 graden is dat sommige hardnekkige vlekken makkelijker eruit gaan. Maar je kan hele vieze dingen ook even in een voorwasje doen en dan in de gewone was op 40 graden.
Heel simpel.....ze zegd.....lekker boeiend! maare hier alle handdoeken,vaatdoeken,droogdoeken,ondergoed en iets waar ik mee poets op 60/90 graden Verder alles op 40 graden met af en toe eens een verdwaalde onderbroek die ik niet heb gezien
ik was altijd de handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes, ondergoed en beddengoed op 60 graden, soms 95 (zowel bont als wit) Kleding gaat op 30 of 40 graden.