wassen jullie nu altijd op 60graden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    die gele gooi ik ook gewoon weg, micro vezel daarintegen niet

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Whahaha:D

Hier de witte was op 60 graden en de bonte op 40 en tsjaa ik heb nou eenmaal meer donker ondergoed dan witte :p

En denk je nou echt als je op 60 gr wast dat alle bacterien weg zijn? Bacterien gaan pas allemaal dood bij 100 graden ofzo toch...
    Dus ik geloof er soieso al niet in dat met 60 hraden alles bacterieloos is..

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Microvezel gebruik ik niet :)
    Wel geprobeerd, maar vond t maar vreemde dingen :p (voelde ook erg gek aan)
    Afstoffen doe ik met Swiffer dusters en het schoonmaken zelf met vaatdoekjes; gele voor de keuken en algemene dingen en roze voor de badkamer en wc.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Deels waar geloof ik.

Ik was standaard op 30 graden, nu met de borstvoedingspoep van mijn jongste die af en toe door een hele romper zit en met de spruw die we aan het bedwingen zijn wel 60 graden op alles wat in contact komt met de melk, maar of dat helpt :(

Hardnekkige vlekken gaan er ook uit met ossegalzeep, niet zo milieubelastend als veel andere dingen. En bv-vlekken gaan er ook uit door iets in de zon te leggen op gras (vroeger had je daar 'bleekvelden' voor).

De bacterien gaan als het goed is dood door de combinatie zeep en temperatuur.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat betreft bacterieen; nee die gaan niet dood bij 60 graden en ook bij 90/95 niet allemaal.
    Maar veel schimmels wel en dat is ook al heel wat ;)

7. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Witte was altijd op 60 graden. Gekleurde handdoeken, theedoeken en beddengoed ook altijd op 60 graden. Kleding meestal op 40 graden, soms 30.

8. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Ik doe hier ondergroed en vaatdoekjes theedoeken op 90 graden eigelijk zo geleerd van me moeder. Kleding op 40 graden en handdoeken en rompertjes/hempjes/boxer van de kleine op 60 graden, maar zo te lezen kan ik dus een hoop energie besparen ;).

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het is sowieso heel goed voor je machine om ongeveer 1x per maand een programma te laten draaien op 90 graden. Om hem niet leeg te laten draaien, stop ik in deze draai de vaatdoekjes (badstof wafeldoekjes), witte handdoeken, hydrofiel, witte washandjes etc..

Zwarte handoeken en washandjes gaan samen met het katoenen ondergoed en donkere sokken op 60 graden. Beddengoed ook op 60. De rest van de was gaat op 40 graden. Bonte was voor stevig goed (denk aan spijkerbroeken) kreukherstellend voor fijne was (de rest van de kleding)..

10. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Idd, ik was ook ondergoed en sokken op minimaal 60 graden. Evenals het beddengoed, poetsdoeken en handdoeken... Als het gaat was ik het zelfs op 90 graden..

11. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij wassen handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, washandjes en dat soort dingen altijd op 60 graden:)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik was alles op 40. Ook ondergoed etc.

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Witte was, beddengoed en handdoeken en poetsdoeken etc. op 60 graden.
    De rest op 40.

De handdoeken van de hond en zijn kussenhoezen deed ik altijd op 90 (1 x in de 14 dagen) maar dat hoeft nu niet meer.
    Het is wel goed voor de machine om zo nu en dan een was op 90 graden te draaien, doe ik dus nu maar met vuile witte was of handdoeken.

14. Babbs

Babbs Niet meer actief

Hier gaat de witte was (incl onderbroeken) op 60 graden en de rest op 30 of 40 graden. Ik vroeg me alleen af, wassen jullie handdoeken (van de keuken) en theedoeken en schoonmaakdoekjes apart of bij de badhanddoeken erbij?

15. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik was ze altijd apart want mijn handdoeken zijn vrijwel allemaal licht van kleur en de theedoeken etc. allemaal bijna rood, rood/wit of zwart/wit. Komt niet goed als ik die bij elkaar doe! ;)

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

haha idd maar ik snap je wel......ik heb nu alleen wat stringetjes van goedkopere kwaliteit;)
    Straks na de hopelijke 3 de zwschap ga ik weer voor de betere setjes en nee die was je dan weer niet op 60 graden he;)

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja ik zie wel eens zo`n rol met een soort papieren doekjes?
    Ja hier gebruik ik ze ook maar een aantal keren hoor;)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahah ik heb dus niet goed opgelet.....is ook wel al een tijdje geleden he;)

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hhahaha ja zo`n antwoorden zijn dan echt nuttig;)

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmm dus eigenlijk is het niet echt nodig tenzij je erge vlekken hebt om op 60 graden te wassen he.....

Deel Deze Pagina