Whahaha Hier de witte was op 60 graden en de bonte op 40 en tsjaa ik heb nou eenmaal meer donker ondergoed dan witte En denk je nou echt als je op 60 gr wast dat alle bacterien weg zijn? Bacterien gaan pas allemaal dood bij 100 graden ofzo toch... Dus ik geloof er soieso al niet in dat met 60 hraden alles bacterieloos is..
Microvezel gebruik ik niet Wel geprobeerd, maar vond t maar vreemde dingen (voelde ook erg gek aan) Afstoffen doe ik met Swiffer dusters en het schoonmaken zelf met vaatdoekjes; gele voor de keuken en algemene dingen en roze voor de badkamer en wc.
Deels waar geloof ik. Ik was standaard op 30 graden, nu met de borstvoedingspoep van mijn jongste die af en toe door een hele romper zit en met de spruw die we aan het bedwingen zijn wel 60 graden op alles wat in contact komt met de melk, maar of dat helpt Hardnekkige vlekken gaan er ook uit met ossegalzeep, niet zo milieubelastend als veel andere dingen. En bv-vlekken gaan er ook uit door iets in de zon te leggen op gras (vroeger had je daar 'bleekvelden' voor). De bacterien gaan als het goed is dood door de combinatie zeep en temperatuur.
Wat betreft bacterieen; nee die gaan niet dood bij 60 graden en ook bij 90/95 niet allemaal. Maar veel schimmels wel en dat is ook al heel wat
Witte was altijd op 60 graden. Gekleurde handdoeken, theedoeken en beddengoed ook altijd op 60 graden. Kleding meestal op 40 graden, soms 30.
Ik doe hier ondergroed en vaatdoekjes theedoeken op 90 graden eigelijk zo geleerd van me moeder. Kleding op 40 graden en handdoeken en rompertjes/hempjes/boxer van de kleine op 60 graden, maar zo te lezen kan ik dus een hoop energie besparen .
Het is sowieso heel goed voor je machine om ongeveer 1x per maand een programma te laten draaien op 90 graden. Om hem niet leeg te laten draaien, stop ik in deze draai de vaatdoekjes (badstof wafeldoekjes), witte handdoeken, hydrofiel, witte washandjes etc.. Zwarte handoeken en washandjes gaan samen met het katoenen ondergoed en donkere sokken op 60 graden. Beddengoed ook op 60. De rest van de was gaat op 40 graden. Bonte was voor stevig goed (denk aan spijkerbroeken) kreukherstellend voor fijne was (de rest van de kleding)..
Idd, ik was ook ondergoed en sokken op minimaal 60 graden. Evenals het beddengoed, poetsdoeken en handdoeken... Als het gaat was ik het zelfs op 90 graden..
Witte was, beddengoed en handdoeken en poetsdoeken etc. op 60 graden. De rest op 40. De handdoeken van de hond en zijn kussenhoezen deed ik altijd op 90 (1 x in de 14 dagen) maar dat hoeft nu niet meer. Het is wel goed voor de machine om zo nu en dan een was op 90 graden te draaien, doe ik dus nu maar met vuile witte was of handdoeken.
Hier gaat de witte was (incl onderbroeken) op 60 graden en de rest op 30 of 40 graden. Ik vroeg me alleen af, wassen jullie handdoeken (van de keuken) en theedoeken en schoonmaakdoekjes apart of bij de badhanddoeken erbij?
Ik was ze altijd apart want mijn handdoeken zijn vrijwel allemaal licht van kleur en de theedoeken etc. allemaal bijna rood, rood/wit of zwart/wit. Komt niet goed als ik die bij elkaar doe!
haha idd maar ik snap je wel......ik heb nu alleen wat stringetjes van goedkopere kwaliteit Straks na de hopelijke 3 de zwschap ga ik weer voor de betere setjes en nee die was je dan weer niet op 60 graden he
ja ik zie wel eens zo`n rol met een soort papieren doekjes? Ja hier gebruik ik ze ook maar een aantal keren hoor
Hmmm dus eigenlijk is het niet echt nodig tenzij je erge vlekken hebt om op 60 graden te wassen he.....