Wat doen/laten jullie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Laris, Jul 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    wij klussen ook gewoon wanneer we zin hebben moet wel zeggen we hebben meer zin bij mij meer als me parner maar ga hem niet dwingen het komt zoals het komt hebben wij gezegt

2. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hoi allemaal,

ik ben dol op filet americain, scampi's, carpaccio, een roséetje... Maar heb het er meteen voor over. Zondag op 1e dag ongi wel weer lekker een wijnthe gehad... was meteen teut! Tja een maand geen wijn en in de zon hé. Ik ben het wel eens, iedereen moet doen wat zij het beste lijkt. Mijn man doet aardig mee, drinkt minder koffie, biertjes. En ij is zo ontzettend lief voor me. Bij hem is echt de knop omgegaan...

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bij mij op de echo zag ik met 8 weken de dooier nog zitten dan gaat de placenta pas werken wat je daarvoor eet heeft amper invloed, ik heb in de achtbaan gezeten, rauw vlees gegeten en ik heb hier hollands welvaren in bed liggen (zelfs veel te groot en daarom ingeleid)

Zoals met alle dingen in t leven moet je (zonder medische indicatie) jezelf niet zo serieus nemen, dat maakt het zo krampachtig en niet leuk meer.

Met mijn mediche indicatie moet ik 3-5 maanden (deze keer was het 4 maanden) van te voren beginnen met prikken en hele hoge doseringen foliumzuur (de normale werken niet en vit B12 kan ik niet uit eten halen) dus ben daardoor wel meer ermee bezig maar verder helemaal niet (qua eten of drinken, ik drink sinds ik mama ben niet meer (wil dat niet meegeven in mijn opvoeding) dus das zoiezo geen probleem met de tweede.. (ook roken doe ik al 7 jaar niet meer)

Als je echt gezond wilt leven moet je dat gewoon al voor jezelf over hebben en niet omdat je mama wilt worden...anders begin je na de geboorte meteen weer met je slechte levensstijl..

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Alleen foliumzuur (etos pillen)
    In het begin hield ik er meer rekening mee, maar na zoveel rondes heb ik het overboord gegooid.
    Zo slecht leef ik niet, ik rook niet en af en toe een glas alcohol is ook niet een drama. Ik wil ook nog wel een beetje genieten van m'n leven!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben ook gelijk begonnen met foliumzuur.
    Roken doe ik al 2 jaar niet meer en ik drinken deed ik al zelden, dus nu ook, gisteren toevallig voor het eerst deze maand 1 drankje op, nou dat moet kunnen denk ik.
    Voor de rest lust ik geen koffie, dus dat scheelt ook al weer.
    Verder let ik niet zo op hoor! Probeer wel genoeg vitamines binnen te krijgen, met fruit enzo...

6. cinneltje

cinneltje Fanatiek lid

Jan 2, 2008
    2,118
    0
    0
    Verkoopmedewerker
    Rosmalen
    Ik doe ook niet veel anders dan anders.....Probeer wel elke dag foliumzuur te nemen. en drink af en toe een fruitsmoothie omdat ik eigenlijk nooit fruit eet.

7. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Probeer elke dag foliumzuur te slikken.. vergeet het weleens dagen achter elkaar.. Verder geen veranderingen. Ik rook en drink niet..

8. sannie82

sannie82 Lid

Jul 15, 2008
    78
    0
    0
    Ben gelijk na het stoppen met de pil overgestapt op foliumzuur. Maakte het voor mij makkelijker, omdat ik het ritme van een pilletje slikken anders zou missen en toch even van slag zou zijn.

Verder let ik op dat ik cafeïne vrije koffie drink en dan nog niet meer dan 2 kopjes per dag en ook met alcohol ben ik geminderd. Maar af en toe sta ik mezelf wel 1 glaasje toe. Het leven moet ook nu leuk blijven.
    Maar mijn ouders weten dat we bezig zijn dus daar krijg ik het al niet eens meer aangeboden :D

Nu las ik iets terug in dit topic over dat mannen ook minder koffie moeten drinken om de kans op een mk te verkleinen. Klopt dit :( (hij drinkt best veel koffie) zijn er nog meer dingen die hij kan doen om ons beebje een goede start te geven? HELP? :(

9. Mona Lisa Smile

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ja dat wil ik ook wel weten... Mijn hubbie zuipt koffie op het werk nl.
    Maar kan me alleen voorstellen dat het de vruchtbaarheid van zijn zaadjes beïnvloed en dus niet een MK kan veroorzaken.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij heb je helemaal gelijk mona lisa smile :D. Heb nog nooit gehoord (en geloof me heb er echt al alles over gelezen, wat er te lezen valt) dat koffie-drinkende mannen miskramen veroorzaken.

11. sannie82

sannie82 Lid

Jul 15, 2008
    78
    0
    0
    Trees en Mona Lisa Smile bedankt voor jullie reactie. Ben weer enigzins gerust gesteld.
    We hebben er thuis over gesproken en meer gelezen. In één onderzoek stond dat niet de kwaliteit van het zaad wordt aangetast, maar het zwemwater van de zaadjes. (weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen) en dat het zaad wat meer gaat klonteren. Dit verkleint de kans op een zwangerschap. Maar dan spreken ze over veel koffie (alleen de definitie van veel geven ze niet)
    Mijn man wil zo graag een kindje dat hij zelf heeft besloten te minderen met koffie en cola. Een kleine moeite voor een grote wens. :D (zo lief)

12. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik slik vitamine met foliumzuurmaar ,probeer wel genoeg groente en fruit te eten maar drink nog wel een wijntje.

13. Mona Lisa Smile

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hoi Sannie, mijn hubbie ie inderdaad ook geminderd. Alleen het aanmaken is een proces van 2 tot 3 maanden, toch? Dus in mei/juni dronk hij nog gemakkelijk 11 koppen koffie per dag... Nu drinkt ie er braaf 2 a 3 zoals mezelf. Maar dan hebben we eventueel nu toch nog last van zijn oude slechte gewoonte, niet?

Dames wie heeft raad?

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik slik braaf dagravit mamme&baby + omega vetzuren voor de zwangere vrouw...
    Verder doe ik eigenlijk niet zoveel... Ik eet voor mezelf al gezond ed dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
    De eerste maanden lette ik echt op alles na mn eisprong 'oh mag dat wel nog? misschien ben ik wel zwanger?!'
    maar daar heb ik helemaal geen zin meer in. Als ik nu zin heb in een wijntje of filet americain of wat dan ook, dan neem ik dat gewoon ;)
    Behalve als ik zeker weet dat ik zwanger ben, maar dat is een ander verhaal :)

Wat betreft koffie ed, de man kan zeker weten wel een miskraam veroorzaken.
    Door cafeïne wordt de zaadkwaliteit minder, als jouw ei dan bevrucht wordt door een slecht zaadje, dan heeft de embryo minder kans om goed door te groeien. Of er gaat iets mis met de celdeling vrij snel al... etc. Het zijn dan geen miskramen na zoveel weken, maar vroege miskramen kunnen wel degelijk veroorzaakt worden door de zaadkwaliteit van de man....

15. Trees

Trees Niet meer actief

Dat is weer nieuw voor me. Dacht nog dat ik me huiswerk zo goed gedaan had ;) Dacht ook alleen dat de zwemmertjes wat minder snel werden.

Gelukkig drinkt mijn manneke alleen cafeinevrije koffie en ik vind het te smerig om zelfs maar te ruiken :D

16. Mona Lisa Smile

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hey da's ook een nieuwe voor mij. Klopt het dan ook dat als manlief 2 maanden geleden nog veel koffie dronk, dit effect heeft op zijn zaadjes van nu? Ik las ergens dat het in totaal 2 a 3 maanden duurt vooraleer een zaadcel helemaal gerijpt is...

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Mona Lisa Smile: Dat ligt er echt maar net aan wanneer zijn zaad opnieuw geproduceerd wordt... Ik weet ook niet of dat een proces is van 3 maanden of dat dat in een paar dagen gebeurd 1x in de 3 maanden..

18. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij duurt het drie maanden voordat ALLE zaadjes weer vernieuwd zijn, maar is de productie een continue proces. Correct me if I'm wrong!

19. Mona Lisa Smile

Jul 11, 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Aha, dat klinkt inderdaad wel logisch, nou ja dan zijn er al zaadjes met en zonder cafeïne -shot... :D :D May the best win this month....

20. sannie82

sannie82 Lid

Jul 15, 2008
    78
    0
    0
    @ Trees, volgens mij heb je gelijk, want het zaad kan niet "op"raken tegen het eind van die twee drie maanden :D Volgens mij is het wel zo dat eens in de twee/drie maanden alles wisseld net als bij een vrouw de hormoonhuishouding eens in de 7 jaar wisselt.

Maar het is al heel lief dat de mannen ook hun steentje bij willen dragen aan de gezondheid van en het krijgen van een beebje.

Share This Page