Andijviestamppot (hier altijd even de andijvie koken, vind rauwe andijvie persoonlijk niks) en door de aardappelpuree melk, roomboter, zout, peper en nootmuskaat en uitgebakken spekjes. Erbij: een gekookt ei en vegetarische groentenburger.
Vandaag schnitzel, gebakken aardappelen ( zijn vanmorgen voorgekookt) met broccoli en we hebben nog coleslaw. Morgen wou ik spaghetti en meatballs. @Adje had jij daar niet een lekker recept voor?
Ja, heb ik. Is een hele basic en simpele saus, maar in combi met de gehaktballetjes en pasta heel lekker. ingrediënten: 500 gr rundergehakt 1 ei 4 el bladpeterselie 1/2 tl chilipoeder Paneermeel 2 el olijfolie 300 ml passata 400 ml groentebouillon 1 tl kristalsuiker Spaghetti Vers geraspte parmezaan of parmezaan flakes Meng het gehakt met het ei, de helft van de peterselie en chilipoeder, en de paneermeel en breng oo smaak met zout en peper. Maak kleine gehaktballetjes en zet even 30 min. in de koelkast. Verhit de olie in een braadpan en bak de gehaktballetjes rondom bruin. Giet de passata en bouillon, voeg de suiker, zout en peper en de rest van de chilipeper toe en breng aan de kook. Zet het vuur zacht en laat 20 minuten zachtjes koken. Meng gekookte spaghetti door de saus. Serveer met de rest van de peterselie en de parmezaanse kaas. Ik wil nog weleens variëren met de gehaktballetjes door daar bv Italiaanse kruiden of een andere kruidenmix door te gooien oid. Maar de saus hou ik meestal zo eenvoudig.
Die is gesloten. Misschien dat @Beheer hem weer wil openen? https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/het-weekmenu-topic.703112/
Romige fusilli met romanesco en gemengde paddenstoelen met babyspinaziesalade en zelfgebakken foccacia met olijf en zongedroogde tomaten.
Hier ook rode bietjes (oudste eet spinazie) met aardappels en een rundervink. Ik bak altijd uien erbij voor over de bietjes. Vinden wij een lekkere combi