-de controlekaart van de verloskundige met afspraken. -1e echo met 9 weken waarop alles goed was en we er van uit konden gaan dat het goed ging komen. deze echo staat hier dan ook in de kast in een mooi fotolijstje. -zwangerschapstest helaas heb ik geen echofoto van de echo die is gemaakt met 11 weken toen het mis was. de foto hebben ze wel gemaakt maar is in het dosier gedaan en heb hem nooit meer gezien. zou hem alsnog heel graag willen hebben. dat was het wel wat ik van deze zwangerschap heb helaas. verder de herrineringen, dat intens gelukkig gevoel gewoon om zwanger te mogen zijn met 10,5 dagen is het hartje gestopt met kloppen. heb een curetage gehad en kindje is onderzocht. het was een jongentje en helaas is de zwangerschap misgegaan door een infectie wil nu een tatoo laten zetten met de namen van de kindjes en daarboven een klein vlindertje
Hallo meiden, op 2 jan heb ik een miskraam gekregen na 10 weken zwangerschap. we waren hier helemaal kapot van. alle goed bedoelde adviezen hebben wij ook gehad zoals " geef het een plekje" en iederee keer bleef ik met de vraag zitten " ja maar hoe doe je dat" Ik heb er heel lang over zitten nadenken, piekeren over hoe ik dit verlies voor mijzelf kon afsluiten. Uiteindelijk hebben wij besloten om het symbolisch af te sluiten en het een visueel plekje te geven. we hebben ook een mooie doos gekocht, waarin we alles wat te maken had met de zwangerschap erin hebben gedaan, cadeautjes, kaarten (ook sterkte kaarten) , afsprakenboekje van de VK. Was niet zo bedoeld , maar het bleek later dat het doosje precies hetzelfde kleur had als de tinten in onze slaapkamer. Het doosje staat nu mooi in onze slaapkamer, ik heb nog een klein vlindertje op geplakt. In het doos ligt ook een kopie van een oudjaarsstaatslot, dat wij hadden gekocht uit naam van ons kindje met als eindcijfer 8 (was in aug. uitgeteld) op 2 jan. kreeg ik de miskraam en we waren het lot helemaal vergeten. na een week kwamen we het weer tegen en keken elkaar echt aan van " wat moeten we hier nu mee" na een week toch besloten om te gaan kijken en ja hoor er was een prijs op gevallen. geen giga bedrag maar toch... wat doen we hier nu mee? niks voelde goed aan. Uiteindelijk kreeg ik het idee om het bedrag te doneren aan arme weeskinderen. Dit laatste heeft ons enorm geholpen. Weten dat ons kindje nog ooh zo klein (voor de buiteinwereld niet eens bestond) toch voor zoveel andere kindjes zoveel heeft kunnen betekenen. Sorry meiden, is een lang verhaal geworden en ben ook afgedwaald van de topic ( lees ik nu) maar het doet me wel goed omdat te delen. xx
Hoi, Ik had dat eerst ook niet gehad. Ik kwam thuis en baalde er enorm van. Ik heb toen gebeld en toen hebben ze er 1 opgestuurd. Dus gewoon even bellen zou ik zeggen. X En verder. Wat mooi om te lezen hoe jullie het een plekje geven. Of bezig zijn met een plekje geven.
ik had een gouden ketting met 3 vlindertjes gekregen van mn man toen we voor het eerst pos. testten dat 1 geel goud en 2 witgoud zo onderelkaar van groot naar klein dat is onze aandenken aan onze 2 vlindertjes en hopelijk staat dat witte vlinder voor een gezonde kindje !!!zie link voor foto!!!
denk je dat dat nog zou kunnen. zou de foto dolgraag willen maar de curetage was in augustus 2006. alweer eventjes geleden. wilde al heel lang bellen maar vond dat ook wel raar om te doen. denk dat ik het toch ga proberen alsnog. hoelang bewaren ze dossiers? zou me erg helpen bij de afsluiting van dit alles. ze maakte toen dus de echo en ze maakte ook een plaatje. dacht die is voor mijn maar bleek dus niet zo te zijn, was op dat moment te emotioneel om er een te vragen waar ik nu zoveel spijt van heb.
Ik zou niet weten hoelang ze dossiers bewaren. Ik denk dat het nog wel kan, maar dat ze ver moeten zoeken Ben je daarna nog onder controle geweest daar? Dat scheelt ook wel denk ik. Ik zou het gewoon proberen. En vertellen waarom je het wilt. Succes ermee!
naar mijn weten 5jr en dan in het 'grote'archief zeg maar dus ik zou zeker bellen!!! waag het erop lukt het niet:jammer maar dan heb jij het geprobeerd en anders zal het aan je 'vreten' (miss. een groot woord)zoals nu een beetje. hup bellen
heb het ziekenhuis gebelt en mag mijn dossier inkijken. moet een aanvraag indienen en mag binnen nu en 4 weken komen. eventueel kopietjes maken als ik dit wil. hopelijk zit de foto er nog in. wil hem zo graag hebben ook al is het maar een kopie. voor hun niks van waarde voor mijn zoveel te betekenen. ook al is de foto weg wat ik heel erg zou vinden dan kan ik nog de datums etc van de opnamen bekijken, hoe de onderzoeken zijn gegaan voor en na de curetage etc. heb toen 1 week in het ziekenhuis gelegen waarna de curetage volgde. ben heel die week eigenlijk kwijt en weet niet eens meer op welke dag ik hoorde dat het kindje niet meer leefde. weet enkel de dag van curetage en dat was 1-8-06. dit is dan ook de datum die ik aanhoudt voor mijn veloren kindje en was toen op 2 dagen na 3 maanden zwanger
Na 3 vroege miskramen hebben wij een gezonde dochter gekregen. Ik heb haar naam aan de binnenkant van mn pols staan in sierletters met daarbij een klein vlindertje. Dit vlindertje waakt symbolisch over mn dochter, net als mn verloren kindjes Wij willen nu heel graag een tweede kindje, maar helaas heb ik vorige maand weer een vroege miskraam gehad.. Als wij een tweede kindje mogen krijgen zal ik zijn/haar naam aan de bovenkant van mn pols laten tattooëren en het verbinden met de naam van mn dochter als een soort armband en dan zal ik er ook weer iets symbolisch bij laten zetten
Ik ben 19 juni 2009 mijn kindje verloren,was een zoontje. Zwangerschap moest helaas afgebroken worden. Maar ik heb alle echo foto's nog,foto's van de kleine en een ervan staat op mijn nachtkastje. Ook heb ik de foto's van de positieve testen nog en natuurlijk buikfototjes. Verder is hij is de tuin begraven (mag tot 24 weken zwangerschap dus dat hebben we toen gedaan) en is hij dus altijd dicht bij ons. Daar staat een soort van grafje voor ons kindje.
Goh wat een mooie herinneringen, maar helaas wel om hele verdrietige gebeurtenissen. Wij hebben voor onze 5 miskramen een mooie doos met daarin alle positieve testen, echo's, felicitatiekaarten/-mailtjes, maar ook sterkte kaarten, gedroogde bloemen. En voor elke miskraam hebben wij zelf een verhaal/ons gevoel geschreven in een kaart. Ik heb afgelopen Kerst van mijn vriend een Pandora-armbandje gekregen met daaraan 5 vlindertjes en 2 hartjes. Onze 5 vlindertjes zitten voor altijd in onze harten.