Wat hebben jullie straks te besteden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb nooit gezegd dat ik van die 700 euro die wij over houden niet rond komen. Is alleen even wennen. Mijn man en ik hebben nu allebei 100 euro "zakgeld" in de week. En die is ook best heilig voor ons. Daar hebben we onze berekening of ik wel of niet parttime kon gaan werken ook op gebaseerd.

Nemen jullie dan altijd lunch mee naar jullie werk? En kopen jullie nooit een tijdschrift? Gaan jullie in het weekend nooit lekker lunchen (toch al gauw 20 euro) of naar de kroeg? Ik weet niet maar die 100 euro per week gaat makkelijk op en daar lig ik niet wakker van. Werk er hard voor en we sparen al 400 euro per maand. We doen alles wat we willen en dat zal straks hopelijk niet veranderen als ik 3 dagen ga werken.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Als je het uit kunt geven, dan vooral niet laten. En 400 euro in de maand sparen is veel geld, dus nogmaals: als je het kan betalen!

Ik neem altijd brood mee naar school en werk ja, en koop af en toe wel een tijdschrift. Ik ga in het weekend niet lekker lunchen nee, tenminste niet in een restaurant o.i.d. Vind ik gewoon geldverspilling, maar dat is voor iedereen anders! En naar de kroeg ga ik ook bijna niet :)

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Bij ons komt 4100 binnen per 4 weken...

denk dat onze vaste lasten 2200 zijn (all in ..incl kdv etc) Kinderbijslag gaat meteen naar een rekening om te sparen voor studie kosten....

Denk dat we het aardig doen...maar ik maak me ook wel eens zorgen dat alles duurder wordt en of we nog de dingen die we willen kunnen betalen :rolleyes: ;)

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Nou als je van 2800 niet kunt rondkomen :confused: HaléLoeja !
    wij komen rond van 1500 euro per maand.
    heben 1 dochter en zijn bezig voor een 2e.
    We redden het prima hoor, ik werk zwart wat bij als huishoudelijke hulp, en van dat geld doen we leuke dingen en sparen we.
    Verder is het wel op je geld letten, we doen goedkoop boodschappen, letten op aanbiedingen en kunnen nou eenmaal niet elke maand uit eten. Maar als je niet anders gewend bent is het prima te doen hoor.

5. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Lunch nemen we inderdaad gewoon van huis mee, tijdschrift koop ik nooit, misschien 3 keer per jaar, ga in plaats daarvan naar de bibliotheek! Lunchen buiten de deur doen we niet, wel halen we in het weekend altijd lekkere broodjes om thuis uitgebreid te lunchen. En een kroeg krijg je mij niet eens in als ik geld toe krijg ;) Maar je moet er echt niet wakker van liggen hoor, als je het geld hebt mag je het uitgeven, lekker leven zoals jij het wilt!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik werk thuis en manlief werkt gewoon fulltime.
    Samen hebben we een inkomen van rond de 3000-3500 euro.

Vaste lasten van 1350 per maand en de rest is dus voor de boodschappen ed.

Moet wel zeggen dat we met 3000-3500 ook vaak krap zitten aan t einde van de maand hoor :p
    Maar je leeft naar je inkomen he.

Sinds dat we weten dat ik zwanger ben zijn we daarom toch maar zuiniger aan aan t doen, zodat we eraan kunnen wennen straks met de kleine.
    Dus bezuinigen op de boodschappen, extra uitgaven (leuke dingen dus) ed. en tot nu toe gaat t hartstikke goed!

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wij hebben nu maandelijk rond de 200,- per persoon die we zelf uitgeven aan dingen voor onzelf... broodje, boekje. kadotje... etc.... straks als we die nog houden kunnen we ongeveer 240 sparen per maand, bij ons is dat eigen geld ook heilig

en cherielyn ik moet gewoon een beetje leren me niet overal zo druk om te maken.. in het ergste geval redden we het niet en dan gaat een van ons gewoon wat meer werken.... qua finfacien is een halve dag per week meer dan waarschijnlijk al genoeg...

ik vind iedere keer wel weer iets om over te piekeren.... is het niet de aankomende echo is het wel weer geld.... dan weer dit en dan weer dat..

wat ik wel doe ik proberen onze spaarbuffer in tact te laten... op het moment dat de baby komt staat daar zo,n 10 000 euro op, hierdoor geeft het ook niet als we een keertje niet kunnen sparen.... ik heb dat echt nodig om me te kunnen ontspannen.. stel dat de cv ketel en de wasmachine en de auto het begeven.... ik wil nooit maar dan ook nooit een lening afsluiten

xx jose

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Holy cow, hoe zuinig moet je doen als je zoveel te besteden hebt kristel :D
    Wat voor jullie zuinig leven is, is denk ik voor ons ruim leven. Mén, dat is echt veel geld!

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    trouwens iedereen heeft het erover wat je nu verdiend.... maar dat word natuurlijk ook minder naar mate jullie minder uren gaan draaien

gr jose

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    blijkbaar leef ik erg duur haha wij hebben vaste lasten van 2600-2800 euro ergens en we nemen hetzelfde op als loon (eigen zaak) komen we tekort dan pakken we wat bij de rest gaat naar een spaarrekening (voor inkomstenbelasting, investeringen e.d.)

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Meid, niet doen. Gewoon jezelf afkappen, echt hoor. Wij hebben nu 500 euro op de spaarrekening (en dat is al een uitzondering, normaal hebben we 100 euro ofzo haha), en zullen echt nooit aan de 10.000 euro komen. Dus wat dat betreft kan je altijd naar ons nog kijken. Als wij het redden, moeten jullie het al helemaal redden!
    Ik weet wat t is om te piekeren, maar je voelt je er alleen maar ellendig door joh! Er is altijd wel een oplossing. En ja, het kan ook altijd fout gaan. Maar hoe vaak gebeurt dat nou eigenlijk? Het komt uiteindelijk altijd wel weer goed!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wat een bedragen verdienen sommige mensen hier jeetje.
    We hebben helaas nog geen kinderen.
    Maar we hebben samen rond de 2200 euro, en best een dure ( belgische) hypotheek die is 825 euro.denk met de auto en andere vaste lasten hebben we zoiets aan 1600 euro lasten maar de laatste tijd hebben we wat veel pech gehad, door de verhuizingen en dingen wat ineens schijnbaar neit goed waren afgehandeld, en dus niks kunnen sparen.
    nu gaan we langzaamaan weer de goede kant op

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Cherrylein: Nou, wi jzijn nu aan t proberen om rond te komen van mijn man zn inkomen alleen (2200). Mijn inkomen is namelijk onzeker, ik verdien sowieso wel gemiddeld 800 in de maand, vaak meer (rond de 1500), maar mijn inkomen kan zomaar ineens wegvallen.
    En met een kleine erbij zal dat heel erg aanpassen zijn denk ik, dus vandaar dat we het nu al proberen.

Verder hebben we helemaal geen spaargeld meer dus we willen graag weer iets opbouwen :)

Het allerlaatste spaargeld is aan de bruiloft opgegaan afgelopen november en die was niet goedkoop :(

14. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Meid met 10 000 euro op je spaarrekening en iedere maand 200 euro voor extra dingen pp mag je rustig achterover leunen, niet meer piekeren nu! Haha makkelijker gezegd dan gedaan he ;)

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja meid je hebt ook helemaal gelijk.... ik weet ook niet wat me zo bang heeft gemaakt... ik denk toch de druk om hoofdkostwinaar te zijn... mijn man heeft heel lang helemaal niet kunnen werken met een minimale uitkering..... het lijkt me gewoon heerlijk te weten dat je financieel kan terugvallen op je man..... maarja we zijn 12 jaar samen... hebben dit allemaal samen doorstaan... maarja vorig jaar moest hij toch vrij onverwachts aan zijn rug worden geopereerd.... griezelig vind ik dat... dus ik probeer mezelf een beetje in te dekken

cherylin jij schrijft hoe vaak gaat het fout?
    volgens mij gaat het op ditm moment juist bij ontzettend veel mensen fout..... een keer blazen en je hebt een frisia financiering aan je broek... je moet eens weten hoeveel mensen die fout maken... ik ken iemand die heeft 20 000 euro geleend voor een auto terwijl dat niet nodig was... na 4 jaar reed hij hem in de prak.... hij betaald nu nog af...

xx jose

gr jose

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    En dit doorsta je samen ook wel meid! En anders kan je altijd nog van je spaargeld leven, dus niet teveel zorgen maken hoor. Want daar wordt je alleen maar errug moe van!

17. jojo82

jojo82 Actief lid

5 jun 2008
    314
    0
    0
    WIj hebben 1600 euro pm. Daar gaan alle vaste lasten nog vanaf en houden dan voor een wk 128 euro over. Dus 512 euro pm. Dat is voor auto, kleren, boodschappen enz enz.

Ik ben hard opzoek naar werk, want jullie snappen wel dat als onze oudste van 1,5 jr naar peuterspeelzaal gaat wij dat niet kunnen betalen van die 512 pm. Ik ben opzoek naar werk.

We wonen met z´n 3tjes en de 4de is op komst! Wij leven idd na wat we hebben, maar zelf kleren kopen, uit eten enz zijn er even niet bij. Als ik werk heb wel weer...

Liefs

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja ik ga nu ophouden met rekenen en piekeren..... vind het wel een leuk topic trouwens

iedereen in mijn omgeving doet altijd zo geheimzinning over de financien.. daardoor lijkt het bijna alsof iedereen in het geld barst

xx jose

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, maar wie leent er dan 20.000 euro voor een auto? Dat zijn dan toch ook geen verstandige keuzes die je maakt?

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat zorgen maken betreft:
    Denk ook dat t probleem is dat heel veel mensen denken dat een kindje echt bakken met geld kost. (als je al die berekeningen ed moet geloven)
    Maar je maakt het zo duur als je zelf wilt ;)

Kindje boeit het niet of ie nu in rompertjes van Noppies rondkruipt of in rompertjes van de Wibra bijv.
    Of dat ie in een duur bedje van de Prenatal ligt of een 2ehands bedje van Marktplaats of een goedkope van de Ikea.

Maargoed, zorgen maken om elk dingetje hoort volgens mij ook gewoon echt bij de zwangerschap, hormonen he ;)

Deel Deze Pagina