Wat hebben jullie straks te besteden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, daarom heb ik dit topic ook geopend, snap ook niet waarom iedereen zo geheimzinnig doet erover. En wilde wel eens vergelijken haha

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:confused: niet lullig bedoeld hoor maar WOW wat hebben jullie veel te besteden!

Wij krijgen zo'n 1200 binnen (ruim gerekend) waarvan 500 aan het huis op gaat en de rest aan vaste lasten maandelijks zo'n 500 (we eten en leven biologisch) Het komt eigenlijk zo goed als altijd op. We sparen ook wel wat hoor!

Vind het prima zoals het nu is...en kan zelfs met minder rondkomen. Toen mijn zoontje geboren werd hadden we 1000 en we hadden alles wat we nodig hadden en altijd eten op tafel.

Ik ben bewust ook niet meer gaan werken, we kunnen alles doen wat we willen, kunnen 1 keer per jaar op vakantie en hebben alles wat we nodig hebben en een beetje meer :p

En voor de piekeraars..het is echt wel te doen! mocht je ineens met minder komen te zitten dan moet je gewoon dingen opgeven...is niet anders, maar dat betekent niet dat je geen leuk leven kunt hebben hoor!

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Maar wat voor vaste lasten hebben jullie dan amom? Want van 1200 euro zouden wij niet rond kunnen komen

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha dat lijkt idd ik vraag me soms echt hoe mensen dingen doen, wij doen wel duur boodschappen maar verder niets bijzonders (ja de honden kosten veel geld, duurste voer ivm allergie, en wij zijn misschien wel wat oververzekerd haha maar dat heb ik dan liever) wij gaan nooit uit, amper uit eten, geen merkkleding e.d. heb ik zoiezo geen behoefte aan maar zie soms mensen lopen met een dure hypotheek, de duurste kleding uit eten, dure vakanties, auto's en dan vraag ik me af HUH waar doe je dat van want ik WEET dat je minder verdiend als ons... ik denk dat wij te voorzichtig zijn en we hebben weinig financiele aftrekposten ivm de zaak..

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

auto
    verzekering
    boodschappen (biologsich en allergievrij, we eten niet elke dag luxe en vlees, das voor speciaal en in het weekend ofzo)
    gaan niet uit (we kunnen daar toch niks eten/drinken)
    schoolmateriaal
    kleren (vaak tweedehands)
    telefoon/internet
    poeh moet nadenken....
    gebruiken katoenen luiers dus dat scheelt al bakken vol geld
    gas/water/elektra (tsja dat gebruiken wij dus ook niet zoveel)
    ehm denk denk (het kraakt in mijn hersenpan :) )

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Maar huur bijv? Hoeveel ben je daar aan kwijt? Wij betalen al weinig huur, maar als ik alle vaste lasten bij elkaar optel komen wij uit op 1600 euro hoor

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Denk persoonlijk dat dat om het even is....want je verbruikt meer water en stroom ivm wassen/drogen...en de tijd die daar in gaat zitten met uitspoelen etc... ;)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    drogen doet ze niet misschien scheelt het dat ze in het buitenland woont, persoonlijk ben ik aan alle verzekeringen die ik heb (zorg, inboedel, uitvaart, auto) al makkelijk 400 euro kwijt...

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik zie net een lijstje die mijn man had gemaakt van de week van onze vaste lasten...typ het ff over:

huur 500
    eten 250
    autoverz 70
    gemeentebelasting 110
    benz 75
    GWE 50
    tel/int 30
    kado's 20

is 1105
    maar dit is allemaal ERRUG ruim gerekend hoor ;) we doen vaak genog leuke dingen e.d.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij komen rond van het loon van mijn vriend ongeveer een 2400 per maand.de vaste lasten hebben wij ongeveer 1500 euro waarvan 630 van het huis 140 g/w/l 250 aan alle verzekeringen.100 aan de auto telefoons is 75 euro tv en internet etc 50 euro en dan zijn er vast nog dingen die ik nu vergeet.dan halen we momenteel boodschappen etc als we zin hebben meestal voor z'n 20 euro per keer.we weten dat we het kunnen redden met 40 euro per week dat hebben we ook een poosje gedaan.als ik weer mag gaan werken ooit dan breng ik ongveer 1000 euro mee dat gebruiken we dan eigenlijk niet.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Maar hebben jullie geen ziektekostenverzekering dan? :)
    En hoe kun je in godsnaam maar 50 euro aan GWE hebben :O Dat wil ik ook!

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

:) geen droger, geen vriezer, geen afwasmachine, geen tv...wel een laptop die de hele dag aanstaat hoor ;)
    verwarming op 16 graden (het is waar je aan went, iedereen zit met 16 graden wel op een terrasje te genieten, maar binnenshuis niet)
    Niet elke dag douchen/in bad e.d.

nee geen ziektekostenverz. die is hier gratis (lees:knudde) en voor de rest alleen autoverz.

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben momenteel 4100 Euro inkomsten van 2 fulltime salarissen + hypotheekrenteaftrek.
    Vaste lasten zijn rond de 2500 Euro (hypotheek, eten, verzekeringen, auto, motor, belastingen etc.)
    Meestal is het geld wel op aan het eind van de maand. :oops:
    De CV -ketel begaf het en we konden wel meteen een nieuwe kopen, das wel een prettig idee. Zelfde geldt voor de wasmachine afgelopen weekend.

Afgelopen jaar hebben we onze nieuwe badkamer bij elkaar gespaard, dus we weten dat we wel genoeg hebben ook al zou ik minder werken straks.
    Ook gaan we meestal op wintersport en zomervakantie, dus straks gaan we waarschijnlijk andere keuzes maken. Vind ik helemaal niet erg.

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja, vertel!
    Wij zijn per maand zo'n 170 euro kwijt aan g/w/e :oops:

15. sinada

sinada Niet meer actief

Nu komen we makkelijk rond met 3800. Momenteel is daar nog iets bijgekomen en zitten we op de 4100. Daar kunnen we van leven als god in Frankrijk en doen wat we willen. Dat mag ook wel logisch zijn.

straks stop ik waarschijnlijk met werken en dan houden we bijna 2900 over om van te leven en dat moet ook met gemak te halen zijn.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.167
    35.827
    113
    Wij betalen ook 170, maar alleen aan gas en licht. Nog eens 50 per maand voor het water.

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ooooh ik zie nu pas dat je niet in NL woont joh haha! Ik dacht al, hoe kan je dat nou niet hebben, dat is verplicht!

Nee, ik zou mijn verwarming nooit maar op 16 graden doen, dan heb ik t echt koud! En geen tv? Waarom niet als ik vragen mag? Heb ook geen droger, ook geen afwasmachine :)
    En elke dag douchen vind ik ook wel zo belangrijk voor de hygiene :D

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Daar is het antwoord al...
    Niet eens een tv? :confused:
    Waarom niet?

En verwarming op 16 graden? damn.. ik be necht een überkoukleum en zelfs met 5 dekens zal ik t dan niet warm hebben nu hoor :)
    Hier staat ie op 24 graden en dan nog heb ik t koud terwijl ik dik aangekleed ben :(
    Enne, mij zie je met 16 graden echt niet op een terrasje zitten hoor ;)

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Suus: Ehm, ja dat bedoelde ik, alleen aan gas en elektra zijn we al 170 per maand kwijt.. water komt er nog eens bovenop :)

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

anders zit ik er de hele dag voor!

Deel Deze Pagina