Wat hebben jullie straks te besteden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    whahahahaha amom :D

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wij 135, maar hebben dan de verwarming ook niet op 24 graden :p
    Wel op 21, anders is het hier echt koud haha.

En inderdaad, ook nog 50 euro aan water!

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ga niet zeggen wat en hoe wij het precies doen. we hebben een beduidend minder groot inkomen dan de gemiddelde bijna 3000 die ik hier regelmatig voorbij zie komen. wij hebben geen auto en gaan nooit op vakantie. maar ik voel me er niet minder of ongelukkiger om. vind het best zielig als je met bijna 3000 euro niet rond weet te komen dan moet je toch eens bij jezelf te rade gaan denk ik.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Yinte: beetje grof om te zeggen dat t zielig is als je niet rond kan komen van 3000 euro..
    Rondkomen is niet alleen afhankelijk van je inkomen, maar ook van je vaste lasten ;)

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ligt idd aan je vaste lasten, maar als je zulke hoge vaste lasten hebt, kan je ook wel ergens op bezuinigen denk ik?

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    En trouwens, waarom zou je t niet met ons delen?

Zo kunnen wij zieligerds mischien nog iets leren :)

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wi gaan trouwens ook nooit op vakantie, maar ik vind het ook onzin om zoveel geld uit te geven aan een vakantie. Dat betekent dat we ergens anders op moeten bezuinigen. En dan ben je een weekje weg bij wijze van spreke, terwijl je ook goedkoop een paar keer een dag weg kan gaan.

Vorige vakantie zijn mijn vriend en ik een week naar turkije geweest. Nou was blij dat ik weer thuis was, veel te warm haha! Blijf we gewoon in NL :D

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    hehehehe...inderdaad :D

Al ben ik niet zielig, want ik heb geen 3000 euro waarvan ik niet rond kan komen :p mhuaha :evil:

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Haha, wij kunnen er prima van rond komen, voelde me ook niet aangesproken ofzo hoor. Vind het alleen een beetje grof om maar iedereen die een inkomen van 3000 euro of meer heeft maar over 1 kam te scheren als dat ze zielig zijn en iets verkeerd doen.

Tuurlijk kan je bezuinigen, maar soms gaat dat niet ivm dat iemand gewoon bepaalde dingen moet hebben.
    Kijk naar bijv huisdieren, je kan ze heel goedkoop hebben, maar is je huisdier ziek en moet hij/zij speciaal voer hebben, ja dan kan je niet meer zo makkelijk bezuinigen.
    Je doet dan echt niet zomaar je hond of kat oid weg hoor ;)

Of je kind bijv, als hij/zij hypoallergene voeding moet hebben omdat jij geen bv kan geven en andere voeding is hij/zij allergisch voor, ja, dat tikt lekker aan hoor.

En zo zijn er genoeg voorbeelden.

Dus nogmaals, ik vind het gewoon grof om dan maar meteen te zeggen dat iemand zielig is als je zijn/haar situatie niet kent.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep vind ik ook, en ik vind ook dat als je 60-90 uur per week werkt je ook recht hebt op pleziertjes zoals een lekkere vakantie en een auto hebben is hier noodzaak (wonen overal 20 kilometer vandaan, ik zie mezelf niet met een ziek kind even 20 kilometer met de fiets naar de dokter gaan hihi)

Je leeft natuurlijk wel op wat er binnen komt en zou best wel wat willen minderen maar aan de andere kant we werken er hard voor en heb geen zin om alles te laten staan als dat niet hoeft..

Ik betaal alleen al 1500 inkomstenbelasting per maand ongeveer (soms meer) met de zaak je kan heel moeilijk families vergelijken.

Ik vind bv niet elke dag douchen of in bad echt een grote no no dat zou ik niet kunnen.. ja dan ben ik meer geld kwijt

Ik vind goed verzekerd zijn belangrijk (ik ben chronisch ziek dus dan kom je er wel achter dat dat belangrijk is) dus ben daar meer geld aan kwijt als bv Amom.

Wij proberen ook zoveel mogelijk zelf te betalen dus geen subsidies e.d. (alleen voor kinderopvang aangevraagd vond ik anders zonde geld hihi) maar wij sparen bv zelf zodat we onze kids een goede opleiding kunnen meegeven...l dat zie ik in veel overzichten niet terugkomen...

Kortom iedereen maakt andere keuze's in wat we belangrijk vinden dat is voor elk mens anders..

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, maar jij kan toch ook rondkomen Imd? Ze heeft het over mensen die niet rond kunnen komen van 3000 euro

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

denk dat als je niet van 3000 euro rond kan komen dat je dan een te hoog levensstandaard voor jezelf hebt gekozen/ te hoge hypotheek e.d. ..... lijkt me net ff netter gezegd :p

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    goh wat typen jullie snel zeg woooowww. ik lees ff een andere pagina en hoppa weer een hoop reacties. ik blijf erbij meisjes ik vind eht zielig als je emt 3000 in paniek raakt. als je hoge vaste lasten hebt dan heb je die zelf gemaakt. (duur huis dure hypotheek goekoper huis goedkopere hypotheek ) en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. maar goed dat is ieder voor zich iteraard en ieder zijn ding. maar pipen moet je dan niet doen vind ik. je maakt die keuzes zelf. net als dat je geen auto hebt of 2 en van wat voor merk met bijbehorend prijskaartje die dan is.

wat mij wel een beetje onzeker maakt is de crisis die boven ons hoofd hangt. daar kan ik met tijd en wijle wel een beetje nerveus van worden. met een omzetdaling van 50 procent in het bedrijf van mijn vriend en de ene onslagprocedure na de andere stemt dat wel tot wat onrust.

hoe wij het doen tjah wat wil je weten. wij hebben gewoon onze vaste lasten. geen honderden euro's om zomaar vrij te besteden maar dat zijn we ook niet gewend. we sparen een beetje en zullen nooit 10.000 euro hebben op de spaarrekeking. ik heb mijn gas en licht en water enzo vrij hoog zodat ik geen onverwachte eindafrekeningen hoef te verwachten. boodschappen rond de 100 euro per week. soms iets meer ligt aan het bugget en de extra kosten van die maand. zoals gezegd hebben we geen auto en gaan niet op vakantie. we hebben een hekel aan de kroeg en uitgebreid brunchen doe ik liever thuis dan in een zaak. wij gaan gewoon elke dag in de douche. ( je kan ook in 5 min douchen af en toe. ) wat nog... denk denk denk...

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    sow
    heb vol verbazing dit topic gelezen hoor!
    wat een bedragen!
    pff, heb dus écht de verkeerde job en me vriendje ook!
    jakkie man wat een bedragen! 4100 euro! pfff

naja

Onze vaste lasten is incl; hypotheek levensverzekering, essent, belasting van 1 auto {andere is belasting vrij}, ziggo, cz 2x, nog een of andere premie van een levensverz? {moet ik eens na gaan kijken}, huis verzekereing, auto verzekering, reis en anuleringsverzekering, gsm's, water....
    ongeveer 1950 euro, hier komen wel nog de gemeentelijke kosten bij.

Ik verdien een beetje varieerend omdatik in de zorg werk maar het is eigenlijk altijd wel MINIMAAL 1100 euro
    vriendje krijg per week betaal maar is per maand zo'n 1500 euro denk ik

dus vaste lasten
    ongeveer 2000
    inkomen 2600
    vt 200

dus hou je onegveer 800euro over, meestal is het meer omdat ik dus onregelmatig werk en me vriend ook en dat kan per maand zo perongeluk wel eens 100euro extra zijn.
    800 euro voor boodschappen, extra's kleding, benzine/gas

o en of het te doen is?
    jawel hoor, maar heb ook wel eens zorgen dat ik het te weinig vind enzo.. maja meer is er niet en meer krijgen we niet

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.167
    35.827
    113
    Tja, probeer als starter op dit moment maar een huis te kopen voor een beetje een fatsoenlijke prijs. Dan vind je echt geen huis groot genoeg voor een gezin onder de 150.000 hoor. Wij hebben afgelopen zomer een huis gekocht, een 2 onder 1 kap voor 180000. Ja, dat is veel geld en bruto zitten we al met al rond de 1000 euro per maand, maar hadden we anders altijd bij onze ouders moeten blijven wonen ofzo? Je moet toch een keer iets.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar soms aan het einde van de maand moet ik extra geld opnemen (normale mensen zonder eigen zaak kunnen dat niet hihi) ik heb dan gewoon mazzel..

@amom; Jij zegt een te hoge levensstandaard maar je kan ook een lage en naar mijn mening niet slimme hebben het is niet echt "real" als je elektra gaat sparen door gewoon geen machines te kopen of door jezelf niet te verzekeren geld uit te sparen, dat vind ik dan even wat minder slim en niet echt redelijk...

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep inderdaad je moet toch ergens wonen en huren is dan op de lange termijn minder voordelig als kopen (zo bouw je wat op voor jezelf)
    Hier kan je net een rijtjeswoning kopen voor 175-185 duizend (zit je met bruto hypotheek van 1000-1100 euro en als je dan een eigen zaak krijg krijg je geen geld terug alleen minder hoge IB aanslag (dus merk je minder)

18. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Hoi
    Wij storten iedere maand een bep. bedrag op onze gezamelijke rekening voor alle vaste lasten, boodschappen etc, dat is ongeveer 3700,-- per maand. Wat wij overhouden op onze eigenrekeningen houden wij ook op onze eigen rekeningen zodat wij beide een lekker spaarcentje hebben en houden natuurljk :D
    onze vaste lasten liggen redelijk hoog, besparen of bezuinigen kan altijd, ik heb het jaren geleden met heel wat minder moeten doen, maar nu genieten wij er gewoon van..

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als je het goed kunt opbrengen is het toch geen probleem suus.

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Denk dat je het tegen mij hebt ;) Ik spaar geen elektra...ik gebruik het gewoon niet uit milieuoogpunt! En machines heb ik niet nodig, heb 2 handen die het werk ook kunnen doen, de was buiten ophangen vind ik veel lekkerder dan een droger en de afwas is wel vervelend, maar ik vind het niet per se nodig om daar een machine voor te hebben. Ik ben dus wel voor ziektekosten verzekerd (dat is hier gratis) daarbij komt binnenkort een levensverzekering...die heb ik nu gewoon nog niet...nog niet geregeld! Inboedel hoef ik nu niet, het is een bijelkaar geraapt zooitje, dus dat heb ik zo weer bij elkaar gesprokkeld. Als we gaan kopen zal ik zeker wel een inboedelverzekering afsluiten! Maar dus al deze redenen niet perse om geld uit te sparen maar gewoon omdat ik het op dit moment onnodig vind

Deel Deze Pagina