mijn man verdient 1700 euro voor 38 uur als barman. Ik verdien nu 1600 euro voor 36 uur als sr. hypotheek acceptant
Man werkt in de IT, hij ontwerpt en ontwikkelt progamma's voor zorginstellingen. Daarmee verdient hij 2200 euro per maand. Ik werk thuis achter mn laptop en doe veel grafisch design en 3D-werk. Daarmee verdien ik tussen de 800 en 1500 per maand. Ligt er maar net aan hoeveel werk ik heb
Hier hebben we op dit moment samen een inkomen van ongeveer 2600 Onze vaste lasten liggen rond de 1700 We houden dus ong 900 over om te sparen, boodschappen, bezine, kleding, cadeautjes en andere dingen Straks wil ik wel een dag minder gaan werken, dus ik denk dat ik dan ongeveer 200 a 300 euro minder ga verdienen Daar komen ook nog kosten bij voor het kinderdagverblijf die we nu niet hebben, maar ook als we straks nog 600 over hebben voor andere dingen naast onze vaste lasten, moeten we het vast wel redden Dan maar wat minder sparen en wat minder leuke dingen doen, of ergens wat eten of iets dergelijks
Ik denk dat we totaal ongeveer op 3500 netto zitten en beiden werken we 32 uur. Ik als psycholoog en Treesman is ambtenaar. Onze vaste lasten is een boel, maar weet eigenlijk niet exact hoeveel. Ik schat iets meer dan 2000?! Verder nog de huisdieren, studiegeld van treesman en het aflossen van mijn eigen studieschuld. Misschien zit dat ook wel in de 2000. Wat erg ik weet het niet eens. Eigenlijk zijn we allebei een ramp in het omgaan met geld De administratie is een ramp en weet nooit wat ik al wel en niet betaald heb. We doen wel ons best om het bij te houden, maar we zijn zo vreselijk chaotisch dat het er nog weleens bij inschiet. Maar we kunnen er erg goed van leven en ik mis helemaal niks.
Voor degene die het vroeg,.. Ik ben HR coordinator en verdien 2500 bruto/1800 netto (+13de maand in december). Mijn vriend werkt als server/netwerk beheerder en verdient 2600 bruto/1800 netto (ook 13de maand in december). Hypotheekrente aftrek is 450 per maand erbij. Dus totaal zo'n 4050 p/m. Straks ga ik 3 dagen werken. Relatief betaal je minder belasting en je krijgt meer kinderopvangtoeslag, dus ik voorzie dat we goed kunnen rondkomen. Oja, wij leven absoluut naar wat we hebben, maar realiseren ons dat we het heel goed hebben!
Wat een interessant topic is dit ! Mijn man is electricien en zelf heb ik een financiële baan. Wanneer we beiden fulltime werken hebben we een inkomen van ongeveer 4000,-. Nu ik minder ga werken zal dit ongeveer 3250,- worden. Onze vaste lasten liggen rond de 2000,- (excl. boodschappen/benzine ed), maar hier zouden we als het moet wel heftig op kunnen besparen (lees; belachelijke telefoonrekeningen etc). We zullen dus niet omkomen van de honger en zijn erg dankbaar dat we het zo goed hebben. Maar denk ook zeker dat we het met de helft (nou ja, 2/3 in elk geval ) ook zouden kunnen redden, hebben we ook lang moeten doen. Afgelopen jaren hebben we er echter wel echt van genoten, getrouwd, dure vakanties, stedentrips etc.
Wou dat ik rijk was, heel rijk! ou stuk makkelijk zijn! En nu niet zeggen...geld maakt niet gelukkig,....... ik ben namelijk al gelukkgi en wat meer geld erbij zou mij gelukkiger maken....dat weet ik zeker! Maar goed!
haha nou soms willen sommige nog wel zeggen...geld maakt niet gelukkig.....blalbalblabla......dus wel! Het is natuurlijk wel zo dat gezondheid het belangrijkste is, wel veel geld maar een beroerde gezondheid (lees echt gevaarlijke ziektes enz) dan is geld wel handig voor medische zorg maar echt gelukkig wordt je er niet van! toch? maar in mijn geval zou ik erruug blij zijn met geld! money makes the world!
Mijn man is research chemist en zit nu op 2200 bruto, zo'n 1600 netto en ik werk als office assistant en zit voor 24 uur op 1400 bruto, 1200 netto.
Mijn man en ik werken allebei in de zorg. Dus ook bij ons is het ook elke maand verschillend verdien n u al Verzorgende IG ong tussen de 1400-1500 euro voor 32 uur per week Mijn man werkt pas weer een jaartje omdat hij een studie volgde voor persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg dus die verdient nog niet zoveel maar is meestal wel 1300-1450 maar hij gaat elk jaar omhoog uiteindelijk zal hj zo tegen de 1600-1700 euro verdienen en hij is van plan om weer verder te leren over een aantal jaar. Wij hebben vaste lasten zo'n 1600 euro en daar zit alles dan bij. We houden nu redelijk wat over maar dat gaat veel in het verbouwen zitten. Straks als de baby er is ga ik 20 uur werken en zal ik rond 1000 euro verdienen maar zoals iedereen al zegt je leeft na wat je hebt
ik werk 32 uur als woningcoordinator in de verstandelijk gehadicapten sector en verdien daarmee tussen de 1600 en 1700 euro netto... ligt een beetje aan mijn onregelmatigheidstoeslag, straks ga ik 28 uur werken en denk daarmee ronde de 1450 netto te verdienen. mijn man is concierge op een basisschool en werkt ivbm rugklachten 20 uur en verdiend hiermee 820 euro en krijgt nog een kleine wao uitkering van 150 euro netto, maar dat zal waarschijnlijk komen te vervallen... het is heel krom... toen hij 100% thuis was verdiende hij bijna het 3 dubbele aan uitkering en nu hij hard z,n best doet eigen inkomen te creeren stoppen ze z,n uitkering... gek geregeld he? straks zullen we dus zo,n 2400 hebben met toeslagen erbij.... en dan werken we samen 48 uur en zijn lekker veel tijd met de baby en elkaar samen... het is altijd lastig elkaars situatie te vergelijken.... ik woonde op 8 hoog in een huurhuis.. en kwam voorlopig nog jaren niet in aanmerking voor een andere woning... op 8 hoog in zo,n aso flat waar vaak gevochten word en politie is wil je echt niet wonen met een baby.... maar..... we wonen aan zee en dus rijzen de huizenprijzen hier de pan uit.... een apartement met een woonkamer en 2 slaapkamers ( dus niet geschikt voor een groeiend gezin) begint hier bij de 205 000 kosten koper... gelukkig hadden we wat eigen spaargeld en hebben we nu een groot apartement/maisonette met 3 verdiepingen en 4 slaapkamers ( puur geluk dat we het hebben kunnen kopen) gekocht voor 228 000 incl kosten koper en gelukkig werd dat in toaal door ons spaargeld een hypotheek van 205 000.... we moesten wel... ik kon daar niet blijven wonen. maarja een fikse maandlast ja..... gr Jose
Mijn mannetje werkt in de haven, 4 dagen werken, bruto 2.150 euro. Ik als Jongerenwerker, 3 dagen, bruto 1.400 euro. Het slechte is wel dat wij niks sparen. Kan makkelijk, maar hebben dat gewoon nooit gedaan.
Mijn man werkt fulltime en ik 32 uur. Samen hebben we ongeveer 6000 euro netto. Het geeft een boel vrijheid maar je leeft uiteindelijk naar wat je hebt en dus gaat het hier ook zo goed als op
even of topic.... maar bij een laatste crematie die ik meemaakte leek het me zo,n mooi beroep... begravenisondernemer... ( het klinkt alleen niet zo leuk ) wat moet je daar nou voor leren? ik bedoel hoe en waar doe je dat? gr Jose
ik heb geen idee wat je daar voor moet leren. ik denk dat je moet weten wat je allemaal moet regelen voor een crematie/begravenis.. Moet je even op internet kijken waar je dat kan leren. dat weet ik zo niet.
Ik ben een aanstaande alleenstaande moeder en zal het moeten doen met een krappe 1200 euro per maand! Het zal zeker geen vetpot zijn, maar ik ben positief en ga er helemaal vanuit dat het me gaat lukken! Krijg ook best veel toeslagen enzo.. Je gaat natuurlijk wel een beetje leven na je inkomen! ik kan ook nog best leuke dingen doen, alleen moet ik er soms wat langer voor sparen.. Het maakt mij in ieder geval geen ongelukkig mens.... Liefs Agnes
ja maar het scheelt natuurlijk wel als je genoeg verdiend betaal je ook het meeste voor alles... dus geen huursubsidie (of andere toeslagen e.d.) en vaak ook hoge kosten met bv belastingen e.d. dus als je alle kortingen erbij telt kom je vaak wel op een hoger bedrag als je netto salaris uit zeg maar.. Een vriendin van mij verdiend weinig maar hield vroeger meer over als mij (omdat ik op papier veel verdien en geen recht heb op subsidies e.d.) en zij verdiende 400 euro minder als mij...