Geslacht zien met 16 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hai!

Even een vraag, wie van jullie heeft met een echo het geslacht van de baby al kunnen zien met 16 weken?
    Ik hoor het namelijk van best veel mensen en kan eerlijk gezegd niet wachten!

Maar het echo bureau hier zegt dat ze een geslachtsbepaling pas met 18 weken doen. Dat je soms mazzel hebt met 16 weken maar dat ze vaak mensen moeten teleurstellen.

Dus nu twijfel ik heel erg, misschien dat ik dan toch gewoon tot de 20 weken wacht. Maar aan de andere kant, wil ik het zooooooo graag weten!

DAarom dus deze vraag, wat zijn jullie ervaringen?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vanaf 16 weken KAN wel maar is niet echt betrouwbaar, daarom geven ze geen garantie erop vaak bij een week of 18-20 is het stukken duidelijker en kunnen ze het beter zeggen en is het veel betrouwbaarder..

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het kan wel, met 16 weken.
    Ik laat het doen met 19 weken (omdat de week waarin ik 18 wk ben, vol zit :()

Het verschil is volgens die echo dinges mensen dat het meer ligt aan hoe je kindje ligt. Als het niet te zien is bij 18 weken dan mag je gratis nog terug komen om nog een keer te laten kijken, als je kindje er gewoon niet goed voor ligt.

En bij 16 weken mag je niet gratis terugkomen.

4. Jessica1987

2 feb 2009
    9
    0
    0
    Zevenaar
    Ik moest op controle komen bij de verloskundige. Kreeg een echo. Toen zag ze dat het een jongentje word. Ik was toen 16 weken.Wij konden het zelf ook goed zien op de foto.
    Denk dat wij mazzel hebben gehad.

5. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    wij hebben het laten doen met 16 weken en 2 dagen en ze zette dat apperaat op me buik en in 3 sec zag ze dat het een jongen is
    maar een jongen kenne ze geloof ik ook beter zien of eerder omdat dat makelijker is want wat er hangt hangt er he haha
    als ik jou was zou ik het gewoon proberen wij hebben het laten doen bij baby in beeld koste 30 euro en als ze het niet zien heb je wel een mooie echo gehad van je kindje en wij hebben ook 8 echo foto´s erbij gekregen dus ik vond het die 30 euro helemaal waard
    en het is nog steeds een jongen want ook met de 20 weken echo zag die vrouw het gelijk haha ik denk dat ie um graag showt haha

6. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    ik denk zelf met 14 weke en 2 dagen een plassertje te gezien hebbe! en verloskundige zei al laggend toen ik dat zei van tjha ik was er ook al na ar aan het kijke en begon ze weer te lagge! maar verder zij ze niks want toen hij/zij de beentjes optrok zag je nog duidelijk iets uit steke! en nee navelstreng was ut niet die zagen we ook! ben een benieuwt of het zo is:p
    ik moest voor een nieuwe echo om te kijke of de blaas inorde was maaar gelukkig was het zo ;)

groetjes xx

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    met 17 weken schijnt het ook de mooiste tijd te zijn voro 3d omdat ie dan nog helemaal in beeld kan dus is zoiezo leuk om te doen natuurlijk!

8. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    hier met 16w2d een meisje.. moet wel zeggen dat ze er perfect voor lag ook..

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Met 17 weken konden ze het bij ons niet zien, omdat de beeb er niet goed voor lag, maar we wilden het ook niet weten, dus maakte niks uit.

10. Ik was ook 16 weken en 2 dagen en hij zag gelijk dat het een jongetje was. Zelfs mijn vriend zag het meteen..Dus het kan écht wel, alleen het is nog zo vroeg dat veel echobureaus het gewoon niet doen, omdat de kans dat ze het niet zien een stuk groter is. Kijk even op internet wat voor echobureaus er in je buurt zijn en bel ze gewoon. Zit er vast wel 1 tussen die het met 16 weken ook doen!

11. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    een 3d 4d echo is mooier als je tussen de 25 en 30 weken bent want als je nog zo vroeg zwanger bent heeft je kindje nog geen vet en is dus heel dun ziet er soms een beetje eng uit

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben ook met 16w2d een geslachtsbepalende echo laten doen en daar was duidelijk te zien dat het een meisje wordt. Ze gaven 100% zekerheid, en met 20 weken echo deden we alsof we niet wisten wat het zou worden en daar werd het ook bevestigd :)

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb morgen een geslachtsbepaling, ik hoop dat ze het kunnen zien! Weet wel dat hoe de baby ervoor ligt veel belangrijker is dan de termijn.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hier met 15 weken een echo laten maken.
    Hij staat in mijn album als je wil spieken

15. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    ik was 14w6d en de gyn zag dat het een jongetje werd! Dat ik de 20weken echo kreeg(ik was toen 18w2d toen was het nog steeds een jongetje! Dus het kan idd wel, maar misschien dat het soms niet goed gezien word, maar dan heb je de 20wkn echo weer :D

Suc6!
    Liefs

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier met precies 16 weken een pretecho gedaan en we zagen een meisje. Echoschopiste zei ook dat je er niet omheen kon, 100% een meid!
    Een week later met 17 weken nog een keer teruggeweest omdat ik ineens heel onzeker werd erover. En het was nog steeds een meid en nóg duidelijker te zien :)

Het kan dus zeker wel, maar t is belangrijk dat je beeb er goed voor ligt.

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wij zijn gister geweest voor een geslachtsbepaling. Ik was toen 17w2d. Volgens de metingen was ik toen 17w5d ver maar goed.
    Ze kon duidelijk zien dat het een meisje word :D
    (ik zelf zie dat helaas niet...)
    Wat ik wel jammer vond is dat we geen foto hebben gekregen waar het geslacht duidelijk op te zien is...

18. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Ja dat is wel jammer amma van youri..En als je het de volgende keer vraagt? Wij hebben er wel een foto van gehad, niet dat ik het daar goed op kan zien ;) maar het bewijs hebben we :D

19. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik had vorige week een echo met 15w5d, en toen kon mn gynaecoloog het nog niet zien :(
    Dus aankomende zaterdag een afspraak bij een echobureau, want we zijn wel heel nieuwsgierig!

20. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Bij ons was met 16 weken duidelijk een meisje te zien!

Deel Deze Pagina