wat is dit!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bengeltje86, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gelukkigzijn het er niet meer geworden alleen sommige wel wat groter

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    ja dat zijn het misschien toch mugenbulten;) die werd bij mn dochter ook groter (terwijl ik dacht dat ze al groot genoeg waren)

3. ik zeg ook waterpokken.
    mn meisje heeft t met 9 mnd gehad en laatst nog een keer.
    helaas kreeg mn kleine man (toen 4 mnd) het ook dus ben bang dat hij het ook nog eens zal krijgen

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Waterpokken is een virus hoor, dus dit zou echt niet uit moeten maken.

Muggenbulten (heeft ze haast nog nooit gehad) zijn hier kleine donkerrode bultjes.

Zijn het dikkige plekjes, met bobbeltjes erin? Dan denk ik eerder aan een allergische reactie of exceem-achtige droge plekjes. Voelt het ook een beetje ruw en drogig aan?

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja en toch zegt ziekenhuis dat het daardoor niet door heeft gezet 2 x over
    nee ruw en droog niet zit nu bultje op de plekjes

denk inderdaad allergische reactie

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oudste dochter heeft dezelfde plekjes regelmatig. We konden maar niet achterhalen wat t was dus zijn we naar de ha gegaan ermee. Deze zei dat t een vorm van galbulten/netelroos is, waarschijnlijk als allergische reactie ergens op. Nu was mijn dochter bekend met bepaalde allergieen als baby, maar nu hebben we geen idee waar ze op zou kunnen reageren. We dachten ei of varkensvlees (laatste reageerde ze als baby erg heftig op), maar ze kreeg t ook bij eliminatie van deze dingen. Iig zijn wij nog steeds op zoek naar de oorzaak... wellicht kun je een dagboek gaan bij houden met wat hij eet en drinkt om zo misschien een oorzaak te achterhalen?

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh dat is inderdaad een goed idee hij had inderdaad iets gegeten met volgens mij soort vlees varken erin

ik ga het zeker in de gaten houden thnx

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik dacht ook aan galbulten toen ik ze zag, allergie dus.
    Maar mijn zoontje heeft er enorm veel last van als hij ze heeft, hij kan er echt niet afblijven en huilt er continue bij. Ze zijn bij hem binnen 2 uur weer verdwenen. Dat lijkt er dan weer niet op...

Ik zie ook altijd dingen waarvan ik denk: wat is dit nu weer, moet ik ermee naar de huisarts? Uitslag enzo, meestal gaat het vanzelf weer over en weet je dus nooit wat het geweest is...

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Heeft ie aardbeien of zo gegeten? Daar kun je galbulten van krijgen. Die zien er ook zo uit.

10. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi

ik denk een allergische reactie ,mijn zoontje van zeven heeft een tijd geleden ook onder deze bulten gezeten zo heftig dat zijn lippen helemaal op gezwollen waren,hier kwam t door fruittella en een keer toen hij een fruithapje wilde eten.
    de volgende dag was alles weg gelukkig.
    ik had night care gebeld en die zeiden op zijn tong letten die mag niet op gezwollen raken dat is gevaarlijk.

ik ben erg benieuwd wat jouw kindje nu heeft

groetjes

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hij lust geen aardbeien dus die heeft die niet gehad hihi
    hij heeft nu nog die bulten zitten wel iets minder

ja ik weet het nog steeds niet het jeukt wel zijn er niet meer geworden

12. gemke

gemke Niet meer actief

heb je sinaaspril gebruikt bij hem die van mij kreeg daar galbulten van staat ook in de bijsluiter dat dat kan gebeuren hier komen de sinaasprillen er niet meer in mijn zoontje kon dus niet tegen de asprine die erin zat bij hem kwam het overigens ineens opzetten en waren het grote rode/gelige vlekken het was ook weer naar 24 uur verdwenen zodra de asprine uit zijn systeem was ...nou las ik dat jou zoontje preventief antibiotica krijgt zou het daar niet aan kunnen liggen aangezien het niet wegtrekt na 24 uur en ik aan neem dat hij die antibiotica elke dag krijgt

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee die heb ik niet en niet gebruikt gehad hij krijg elke dag ab kuur maar hij heb dit nog nooit gehad nu trekt het een beetje weg nu worden het gele vlekjes ipv rode dus trek wel weg

14. gemke

gemke Niet meer actief

hoelang krijgt hij al preventief ab eigenlijk want kan zijn dat het komt door lang gebruik

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hij gebruik al sinds augustus 2010 en dit is de 1ste keer dat hij dit heeft

16. gemke

gemke Niet meer actief

ja oke maar een allergie kan ineens opzetten he er zijn mensen die al jaren katten hebben en er dan inees allergies voor zijn ... vaak is het zo dat na lang gebruik van een medicijn je lichaam zich af gaat zetten tegen dat medicijn ik zou het toch eens aan de dokter vragen of het daar aan kan liggen dat ie die vlekken krijgt door langdurig ab gebruik

nog een voorbeeld mijn buurvrouw moest preventief paracetamol slikken 6 per dag en dat een lange tijd op een gegeven moment reageerde haar lichaam zich af ze kreeg een dikke tong en haar klieren zwelde op ze moest accuut naar de ehbo en daar werd haar gezegd datz e absoluut geen paracetamol meer mocht dat zou voor haar dan levengevaarlijk zijn was ook wel een hele heftige reactie maar het komt steeds vaker voor

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    sorry zie dit nu pas oeps

maar ik had het over me zoontje maaruh dit heb ik nu

totaal 8 stuks
    let niet op me tijger velletje:D
    + nog 1 grote op me been en 1 op me zij

brr stomme dingen

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als het mug of een ander diertje is moet jij met n vergrootglas een prikje in het midden kunnen zien. jeukt het? ik zou eigenlijk niet weten.wat zei je HA?

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja het jeukt smeer er nu wat op zodat de jeuk weg gaat haha ik kan niet zo zien or er een klein prikje in zit volgens mij bij 1 op me arm zoals ik kan zien.

maar erg vervelend

Deel Deze Pagina