Extra vitamines tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xprincessx, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had een vraag ik heb wel al heel lang de tabletjes van de kruidvat genomen waar ook de dosis foliumzuur ook in zit. Ik weet dat foliumzuur tot 10 weken wordt aanbevolen maar ben daarna nog lang Door blijven slikken. Nu heb ik sinds 2 weken ofso iets dat ik de vitamine tabletjes ben vergeten. Wat deden jullie ? Slikken jullie hele zwangerschap extra vitamines of dat niet ? En denken jullie dat nog zin heeft om weer die tabletjes gaan nemen ?

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik slik van davitamon zo'n complete vitamine pil. Dit blijf ik gewoon doen maar dat komt omdat ik doordat ik een stuk darm mis al gauw foliumzuur en ook ijzer te kort heb. Daarnaast slik ik toch al iedere avond medicijnen dus dan is het een kleine moeite er een extra pilletje bij te nemen. Bij de vorige heb ik dit overigens niet gedaan en alleen tot 12 weken ofzo foliumzuur.

3. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Je lichaam is tijdens een zwangerschap echt keihard aan het werk dus zeker aan te raden om een hele goeie multi te gebruiken bv van orthica prena fem zit ook gelijk omega 3 (visolie) heel goed voor de hersens van je kindje.

4. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik slik de hele zwangerschap de vitamines van kruidvat met foliumzuur en 1 foliumzuurtabletje daar extra bij. Was tijd terug in het nieuws dat het wordt aangeraden je hele zwangerschap foliumzuur te nemen en liefst dubbele dosis.

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik ben tussendoor trouwens ook een paar weken gestopt omdat ik te misselijk was om ze te nemen, maar ben daarna weer begonnen.

6. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga dan zelf ook maar denken ik weer mee beginnen. Zit alleen te twijfelen welke want ik lust zelf geen vis nauwelijks en hoorde dat het wel belangrijk is voor de baby. Dus denk dat dan een vitamine met vis olie handiger is ?

7. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik heb vooraf en tijdens de gehele zwangerschap Davitamon mamma (ofzo, roze verpakking) geslikt. Zou nu ook nog kunnen maar geef geen BV dus ben ermee gestopt :)

8. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Heeft hier iemand ervaring mee? Met een dubbele dosis foliumzuur?

9. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte toen ik zwanger wilde worden en nu tijdens mn zwangerschap prena fem van orthica. Voel me erg goed en heb veel energie. Terwijl iedereen om me heen griep heeft gehad en verkouden was, had ik zelf nergens last van. Ook gebruik ik extra vit D van Solgar, vanwege het gebrek aan zon in de winter. En ik neem nu in de laatste maanden extra dha, omdat dit goed is voor de ontwikkeling van de hersenen. Ik ga in de laatste welen ook nog orthiflor start gebruiken voor een goede darmflora en omdat uit onderzoek is gebleken dat kindjes dan 85% minder kans hebben op een allergie. (Zit bij mij in de familie)
    Moet wel zeggen dat ik zelf in de supplementenbranche werk, dus denk dat ik wel meer gebruik dan de gemiddelde persoon.

10. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee, maar dat wordt sinds kort aanbevolen, omdat het de kans op autisme zou verminderen.

11. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Slik hier zwangschapsvitaminen de hele zwangerschap. Wat extra ondersteuning vind ik fijn.

Goed om te kijken of er niet teveel vitamine A in je vitaminen zit, ze raden aan om daar niet teveel van te nemen. (niet goed voor kindje) In zwangerschapsvitaminen hebben ze de belangrijke vitaminen in geadviseerde hoeveelheden.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier ook de Davitamon mama met visolie al de hele zwangerschap eigenlijk. Daarnaast gebruik ik extra smelttabletjes b12.

13. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Heb davitamon mama aan t begin geslikt, soms ook dagen overgeslagen maar hield alleen fastfood binnen dus anders geen vitamientjes. Toen t op was mee gestopt, vind t te duur spul

14. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik gebruik ook al de hele tijd davitamon mama met visolie. Het geeft me een extra boost voor mijn gevoel en blijf dit ook doen tot de borstvoeding periode voorbij is. Ben hem een paar keer vergeten maar dan pak ik hem de dag daarna gewoon weer.

15. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb tot de 10e week geprobeerd heel trouw de vitaminen in te nemen (tot aan positieve test gewoon foliumzuur, daarna zwangerschapsvitamines), dit lukte ook wel. Sinds die tijd staat het potje er wel en denk ik er de ene dag wel aan en de andere dag niet. Zo af en toe snoep ik ook een beetje mee van de vitamine D druppels van Y.

16. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik slik de hele zwangerschap Prena Fem zwangerschapsvitamines, B12, cranberry tabletten en magnesium tabletten

17. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu zelf de vitaal zwanger van kruidvat eigen merk, heb nu toch maar weer eentje ingenomen maar zit nog sterk te twijfelen om toch maar davitamon met visolie te gaan halen aangezien er toch positieve reacties over komen

18. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    In Belgie krijgen wij van de gyne omnibionta. Dat zijn speciale vitamine die je de hele zwangerschap kan nemen en deze zijn achteraf ook goed om borstvoeding te ondersteunen. Je kan zo gewoon bij de apotheek kopen. Een doosje van 60 pilletjes kost rond de 22€. Ik weet niet als deze ook in Nederland te verkrijgen zijn maar ik veronderstel van wel. Je moet ook opletten met welke vitamine je neemt niet alles is goed voor zwangere vrouwen. Te veel vitamine A is bijvoorbeeld niet goed voor de baby.

Veel geluk nog met je zwangerschap groetjes

19. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk toch dat de algemene zwangerschap vitamines niet te veel vitamine A zou bevatten en jij ook nog veel geluk :D

20. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb tot de 10 weken foliumzuur geslikt en daarna zwangerschapsvitaminies van etos. Soms vergeet ik wel eens een dagje maar probeer er wel aan te denken.

Deel Deze Pagina