'Het is nooit zo donker of het wordt weer licht.' Die is voor m'n man heel speciaal. Is op de begrafenis van zijn opa gedraaid. Waren toen net een half jaar samen en heeft ons heel hecht gemaakt destijds. Voor m'n vader is ie ook speciaal. Is op de begrafenis van een goede vriend van 'm gedraaid. Binnen een paar maanden na de diagnose kanker is hij al overleden. Is heel snel gegaan. Ze kunnen beide heel slecht tegen dit nummer.
"vergeet in het donker niet, wat je in het licht hebt gezien" , zo belangrijk in het diepe dalen van de depressie. Het terughalen van de geboortes, momenten van de meiden, waar we sláp om lagen. Dat soort dingen- ze hebben me als het ware in leven gehouden... "Leef iedere dag, alsof het je laatste is" Ik blijf dit moeilijk vinden, te leven in het hier en nu... maar het leven doet gekke dingen en ineens kan het over zijn, dus ik vind het ook belangrijk om nú je dromen waar te maken, waar je dat kan. En niet vanalles uit te stellen wat dat betreft. Je moet nú genieten.. "vergeet vandaag niet te lachen" Er is altijd wel iets moois, en alleen door een echte lach, kun je je al zo veel beter voelen...
Mijn motto is: Het ergste....valt best mee Van tevoren kun je ergens soms erg tegenop zien....maar achteraf bekeken viel het vaak best mee.
Dit vind ik ook een goede en één waar veel mensen niet bij stil staan. En zelfs al vind je zelf verstandelijk iets wel meevallen, als je gevoel er heel anders bij is dan moet je het daar toch mee doen. En dan heeft een ander dat ook te accepteren en daar mee om te gaan, zonder dat te bagataliseren.
'Heb vertrouwen' Ik hecht heel veel waarde aan het gedicht: 'voetstappen in het zand' Voetstappen in het zand.... Ik ben niet gelovig, maar toch heeft dit gedicht mij zo geraakt, dat ik in moeilijke tijden erop vertrouw dat er altijd iemand is die mij steunt en mij er door heen haalt.
Dat is idd een hele goede die ik ook vaak gebruik en op veel mensen die ik ken later van toepassing blijkt die zeggen " de mijne noooooit" etc
wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet En niet teveel te verwachten van mensen in moeilijke tijden, dat kan namelijk erg tegenvallen.
Mijn belangrijkste zijn: Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen. Dont judge a book by its cover Leef elke dag alsof het je laatste is
Dat uit al het negatieve wel iets positiefs te halen valt! Zo bekijk ik moeilijke situaties ook! Ik leg nooit bij de pakken neer, maar ga op zoek naar wat voor goeds ik eruit kan halen.
Phoe er zijn er zoveel! Maar op dit moment geld mijn onderschrift wel. En het is echt zo. Als je iets echt graag wilt, dan kun je het bereiken.
Belangrijkste les is toch wel: leer los te laten, je kunt niet alles plannen. Heb ik jammer genoeg wel geleerd na twee miskramen en een vroeggeboorte.
Geniet van je leven en probeer alles positief te benaderen. mijn man zegt altijd : life's a bitch and then you marry one