Hoi, Een tijd geleden heb ik hier een topic gehad over een LF aan de korte kant en herhaaldelijke miskramen. Ik ben toen doorverwezen naar de FA daarvoor zodat ik kon gaan beginnen met progesteron om mn LF met een aantal dagen te verlengen in de hoop dat dat net dat zetje zou geven om een zwangerschap wel te laten slagen. Ik kan pas in Januari bij de FA terecht daarvoor, maar nu zit ik met een "probleempje": Normaal tempte ik altijd maar daar ben ik echt ff klaar mee, dus heb deze maand alleen ovutesten gebruikt om te kijken wanneer mn eisprong zou zijn ongeveer. Naar eigen berekeningen zit ik nu op 7 DPO, maar ik voel me sinds 2-3 dagen zooo vreemd, vage klachten, dat ik vanochtend toch een test gedaan heb... Normaal gesproken is dit echt TE vroeg gewoon, maar ik heb al vaker gehad dat ovutesten bij mij pas positief werden als mn eisprong al lang geweest was; dit was ook zo toen ik zwanger werd van mn dochter. Ovutesten werden toen 5 (!) dagen na eisprong pas positief; kortom: eigenlijk zegt t dus niet zoveel bij mij Anyway, vanochtend was er dus een licht 2e streepje te zien en toen sloeg de paniek toe, want ik kan pas in januari terecht maar ik wil toch graag het gevoel hebben dat ik er wat aan doe! Ik heb dus t ziekenhuis gebeld en t verhaal voorgelegd. Nu heb ik met spoed Utrogestan voorgeschreven gekregen en dit heb ik vanmiddag opgehaald bij de apotheek. Ik moet vanaf nu 2x per dag ('s ochtends en 's avonds) 2 bolletjes vaginaal inbrengen van 100 mg; dus in totaal 400 mg per dag. Nu is mijn vraag eigenlijk of het zoveel dagen na eisprong nog wel nut heeft?? Ik ben echt helemaal in de war wat betreft mn cyclus nu, geen flauw idee meer wanneer eisprong nu echt geweest is en hoeveel DPO ik nu zit en ik heb ook geen flauw idee of de test ECHT positief was of dat ie misschien toch vals was, maar wilde ook niet t risico lopen dat ie wel echt posi was en ik niks zou doen ermee... Maar als het ECHT positief was en ik zit nu dus MINSTENS 7 dpo (hoogstwaarschijnlijk wat langer al of t moet echt een speedinnesteling geweest zijn ), heeft het dan nog zin om te gebruiken? Zou het dan idd een te vroege afbraak van t bms nog kunnen voorkomen? Of ben ik gewoon echt te laat eigenlijk al en moet ik mn hoop niet te veel vestigen op deze bolletjes?? Wie oh wie kan mij helpen want t is zo snel gegaan vandaag allemaal dat ik sowieso niet echt veel uitleg heb gehad en ten tweede het me een beetje te veel is voor 1 dag
Ik heb verder geen verstand van jou situatie maar ik zou gewoon die bollen gaan gebruiken. Baat het niet dan schaad het niet. En in januari eens goed evalueren met je FA. Succes!
Utrogestan werkt volgens mij vrijwel gelijk. Dus als jouw kindje lekker comfi bij mama zit en direct een dikker matrasje krijgt, zit je volgens mij wel goed, hoor! Dan heb je het tot nu toe blijkbaar niet echt nodig gehad. Misschien nog steeds wel niet nodig, maar inderdaad beter safe than sorry. Hoop erg dat je zwanger bent & blijft!
de bolletjes doen verder geen kwaad, ze bevorderen de innesteling in het geval dat je nu een bevrucht eitje hebt. Idd, better safe than sorry....
Bedankt voor de antwoorden; Ik ben ze idd gewoon meteen gaan gebruiken Vanochtend weer een testje gedaan en daar is met geen mogelijkheid wat op te zien, dus van gisteren is idd vals geweest. Ik blijf de utrogestan wel doorgebruiken even, want wie weet, misschien is er wel iets in mn buik bezig en anders kan ik meteen zien of het idd mn LF verlengd met een aantal dagen Want dat is natuurlijk de bedoeling, mn LF verlengen zodat een bevrucht eitje lang genoeg de tijd krijgt om helemaal goed in te nestelen zonder dat mn lichaam gaat tegenwerken (als in bms vroegtijdig afbreken) @Botervliegje: Wat bedoel je hier precies mee? Dan heb je het tot nu toe blijkbaar niet echt nodig gehad. Misschien nog steeds wel niet nodig, maar inderdaad beter safe than sorry. Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar ik krijg ze niet voor niks he
Kristel, ik bedoel dat je ze tot nu toe blijkbaar niet nodig hebt gehad, je bent immers zonder zwanger geworden . Maar het lijkt me inderdaad wel heel goed om direct te beginnen, wie weet zou het dit keer gewoon prima gaan zonder de bollen, maar zou het niet uitproberen idd en direct aan de bollen gaan! Bedoel dus niet dat je ze voor niks krijgt.
@botervliegje: Hmm, ik volg m nog steeds niet helemaal eigenlijk, maar dat ligt aan mij hoor Ben er gewoon niet zo bij de laatste dagen hehe. Iig, zwanger worden is sowieso geen probleem hier, het probleem is zwanger blijven (6 vmk's) (zeer waarschijnlijk dus door een LF die aan de korte kant is (weinig progesteron), zelden is ie "normaal" zeg maar, vandaar nu dus de utrogestan) Met onze dochter hebben we ook echt geluk gehad dat we haar zonder "hulp" hebben mogen krijgen Weet iemand trouwens of het normaal is om, ongeveer een half uur tot een uur na het inbrengen, best wel heftige baarmoederkrampen te krijgen?? Ik heb daar best wel last van namelijk en t zwakt na een uur of 4-5 weer af.. Merk dat ik sowieso best wel last heb van de bijwerkingen (hoofdpijn, gevoelige (.)(.), snel aangebrand/chagrijnig), meerderen die dit ook zo hebben? (ik heb er verder geen moeite mee ofzo hoor, alles om een tweede wondertje te mogen krijgen maar vraag me af of t vaker voorkomt in deze mate, want ik lees er niet heel veel over)