Sommige hebben niet veel om te kiezen!!?? Ik zou blij zijn als ik mama mag worden, geen leeftijd dat daar aan gebonden zit! Natuurlijk heb ik wel een voorkeur, maar het moet ook allemaal maar lukken...
Mijn persoonlijke max is 30 jaar, denk ik.. Ik ben nu 25 jaar en gezegend met 2 prachtige dochters. Wij zouden heel graag nog een 3e kindje willen en dan is het goed geweest voor ons. Ons zwanger-worden-avontuur gaat niet over rozen en ik denk dat een 3e wondertje dit avontuur zal afsluiten; dan is het echt genoeg geweest voor ons
nooit geweten. Is ook nooit tegen ons gezegd. Een man kan wel slecht zaad hebben, maar niet door de leeftijd. Vruchtbaarheidsproblemen bij de man en hier staat weer wat anders Penis verandert van lengte en voorkomen naarmate de ouderdom | Gezondheidsweb Ach hoe dan ook... het zal allemaal wel.
Ons zoontje is geboren toen ik 34 en m'n vriend 42 was. We waren toen al dik 8 jaar bij elkaar, maar eerder paste het hebben van kinderen gewoon niet in ons leven. Ik dacht altijd dat ik 30 wel een mooie leeftijd zou vinden om m'n eerste kindje te krijgen (m'n moeder en oma waren ook allebei 30 toen hun eerste geboren werd) maar toen ik de 30 naderde, moest ik er echt nog niet aan denken!! We hebben wel het geluk gehad dat het binnen een half jaar al raak was. We willen wel voor een tweede gaan, maar pas als onze zoon minimaal 2 jaar is. Ik heb aangeboren klachten aan m'n rug, dus hij moet al een beetje zelfstandig zijn als er weer een klein baby'tje bij komt. Maar het is natuurlijk afwachten of dat ons gegeven is Ik denk dat ik als het op m'n 40e nog niet gelukt is, zou stoppen met proberen, maar goed, dat is makkelijk praten natuurlijk...
tja wat is te 'oud' denk dat dat heel moeilijk is om te zeggen. vroeger vond ik dat ik voor mn 30ste toch wel 2 kinderen moest hebben. maar voordat onze dochter er was waren we al 3 jaar verder. en nu voor de tweede gaat het ook die kant in qua tijd... dus tja... ben nu trouwens 32, dus als er al een tweede komt zal ik tussen de 33 en 35 zijn. denk dat ik zou stoppen rond de 38/39.
Ik heb mijn partner pas onmoet toen ik 30 was. Ik was 33 toen ik stopte met de pil en was na 2 jaar zwanger. Een paar weken voor mijn 35ste. Ik had die leeftijd toen gesteld maar wist in mijn hart dat ik daarna ook door zou gaan. Bij de 2de was ik 37 toen ik zwanger raakte. De grens lag toen echt bij 38. Zowel voor mezelf als voor de oudste...ik vond dan het leeftijdsverschil te groot worden. 4 weken na mijn 38ste is onze dochter geboren en ik ben happy dat ik geen 25 was toen ik mijn eerste kreeg...
32, 33 daarna zou ik geen kinderen meer willen. Mijn eerste kind kreeg ik toen ik 26 was en 2de met 30 jaar.
Ik zie niet echt een leeftijdsgrens, al vind ik 60 wel een beetje oud Het ligt echt aan je persoonlijke situatie. Ik wilde altijd graag voor mijn 30e mama worden maar dat is niet gelukt door mijn medische situatie toen. Nu ben ik net bevallen van een meisje op mijn 31e. Ik sluit een 2e niet uit maar dat zal de eerst komende paar jaar niet gebeuren en dus zal ik half/eind in de 30e zijn als we een 2e mogen krijgen in de toekomst. Een leeftijdsgrens kan je niet echt stellen vind ik, het heeft alles te maken met iemands persoonlijke situatie.
Toen ik net getrouwd was zei ik altijd: voor mijn dertigste wil ik mijn kinderen hebben als het lukt. Dat is gelukt, ik heb op mijn 25e en op mijn 27e een kind gekregen. Maar toen ging ik scheiden.... En ontmoette ik een een geweldige man, die nog geen vader is. We trouwden toen ik 41 was. Er kwam weer een kinderwens.... Nu ben ik 44 en proberen we op de natuurlijke weg om een kind te krijgen. Het gaat niet meer zo snel. Maar ik hoop dat het nog mag lukken! Dus inderdaad... heb mijn grens daarin bijgesteld.
Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht en zou het eerlijk gezegd niet weten. Zolang ik mij goed voel en het aankan, houd ik de optie voor mijzelf gewoon open. Na je 35e nemen de risico's natuurlijk wel toe en dat vind ik wel een discussiepunt, maar mijn moeder was 37 toen mijn zusje geboren werd en is echt geen oude moeder voor haar. Ik denk dat 40 hier wel de maximale leeftijd zou zijn, maar dat is puur persoonlijk. Ik ben nu overigens 27 en was nog net 26 toen onze dochter geboren werd. Hopelijk is ons dit over een jaar of 3 nog eens gegund, maar of we dan 'klaar' zijn dat zien we dan wel weer.
Ik wilde altijd vroeg moeder worden, en dat is me gelukt! Ik ben 24 jr en we willen totaal 3 kindjes, voor mij is de max. 30 jaar.