De titel zegt het al; wat kan je er allemaal mee? Als dressing gebruiken? Of gewoon als smaakmaker? En bij welke gerechten / producten kan je het wel, of juist helemaal niet gebruiken?
behalve schoonmaken, hetzelfde als gewone azijn Dressings maken, gebruiken in desserts, gebruiken in marinade. Eindeloze mogelijkheden... waarbij niet. Goh... uhm boontjes ik zou het eigenlijk niet zo goed weten. Hier wordt het meestal gebruikt bij sla!
Je kunt het indikken door het te koken en dat door tomatensaus of soep doen. Een beetje over aardbeien schijnt ook lekker te zijn.
Inderdaad, een heel klein beetje over aardbeien of frambozen versterkt de smaak enorm, zeker een aanrader. Niet te veel aangezien het product zelf natuurlijk ook een smaak heeft
O? Gaan we dat ook eens proberen! Ik zat nog te twijfelen of ik dit topic zou openen, vond het best dom overkomen namelijk. Maar zie je wel; op dit forum leer je elke dag en over elk onderwerp wel iets nieuws!
Klopt, maar dat kun je op twee manieren opvatten. Denk dat je gelijk hebt en ze bedoelde dat ze er NIET mee schoonmaakt, maar ik las het ook zo dat ze er mee schoonmaakte, sorry Moor! Kreeg al gelijk allerlei visioenen en van een bruin bad... !
Salade maken! Van - Mozzarellabolletjes - Basilicumblaadjes - galia melone in bolletjes lepelen - evt wat cherrytomaatjes halveren Dit alles opdienen in de leeg gemaakte galiameloen helft! mjaammmmm
ik gebruik die van bertolli, die is echt de lekkerste! voor over tomatenplakjes, eet ik vaak als tussendoortje. in een italiaanse salade in de maceroni in een aardappelsalade (met spekjes, ei, spinazie en aardappels)
Ik maak er altijd tomatensalade van! Gewoon lekkere tomaten in partjes snijden, verse basilicum snijden en dat erdoor doen en dan een flinke scheut balsamicoazijn erdoor. Even laten staan voor de smaak en klaar! Krijg er nu alweer trek in
je laat de balsamico met een paar lepels suiker inkoken totdat hij lekker dik is. ondertussen maak je in een ander pannetje gewone jus. als de balsamico ingekookt is doe je de jus erbij, goed doorroeren en klaar is je saus. je hebt dan een heerlijke saus voor bijvoorbeeld kip of varkenshaas. receptje van mijn broer, die is kok.
Uitje heel fijn snijden en fruiten. Balsamico erbij en dan inkoken. Na afkoelen beetje goede olijfolie erbij en dan dit als dressing over je carpaccio! HEERLIJK! Niet dat ik daar op dit moment van mag genieten