wat lijkt jou een prettige leeftijd om oma te worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door dirksmama, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer wil je oma worden?

1. voor mijn 50e

2. tussen mijn 50e en 58e

3. tussen mijn 58e en 65e

4. absoluut niet voor ik 65 ben!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Rond me 40-45 lijkt me wel heel leuk. Me eigen moeder was ook 40 toen ze oma werd van me oudste hihi. Maar goed als ik ouder ben maakt me ook helemaal niet uit, als me kinderen maar gelukkig zijn dan ben ik dat ook!!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik was 25 toen mijn oudste geboren werd, dus ik denk zo tussen 53-58 jaar? Als hij tenminste kinderen wil. Ik wil geen "ik MOET een kleinkind hebben" vrouw worden.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Als mijn kinderen eraan toe zijn. Voor mijzelf lijkt het mij wel leuk zo rond mijn 50e, zelf was ik 23 bij de oudste, dus zou moeten kunnenn, maar als ze er niet aan toe zijn of niet willen, dan niet.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat mijn kinderen eerst hun studie afmaken, genieten van het leven zonder kind(eren), maar bovenal gelukkig worden. Wanneer en of ik oma word, is niet aan mij ;). Ik zou het wel heel leuk vinden als ik oma word, een dag in de week op te passen :D.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Grappig om te zien hoe de meningen uiteen lopen. Duidelijk ook gebaseerd (uiteraard) op eigen ervaringen met ouders en grootouders.

Ik was zelf tegen de tijd dat ik 4 was, al 3 vd 4 grootouders verloren. De jongste was 56, de oudste was 75 bij overlijden. M'n laatste grootouder, m'n oma, is 90 geworden en is overleden toen ik 27 was.

Mijn ouders zijn nu 72, ik ben 36, m'n dochter is 4. Dus zij waren al wat ouder toen ze een kind kregen en ik ook. Maar ik vind t prima zo, ik verwacht niet van opa&oma dat ze vanalles met mijn kind ondernemen en actief zijn, dat doe ik namelijk zelf wel. Ze passen heel af en toe op, oma knutselt met haar etc. Meer hoeven ze ook niet :)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn schoonouders lopen zo langzamerhand tegen de 70 en die passen eens in de twee weken op onze kinderen én wekelijk op hun andere kleinkinderen (5 stuks).

Mijn ouders meer begin 60 en erg vitaal :), zij passen ook eens in de twee weken op en ze 'moeten' regelmatig bij hun logeren :D

Dus hoeft niet zoveel te zeggen natuurlijk.

Mijn moeder was 30 toen ze mij kreeg, 38 bij mn zusje. Ik was 28 bij M, 30 bij T en nu 32 ...

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder was op haar 39 oma :) en dat vind ik zelf toch wel erg jong :). pff over 13 jaar zal dat dan al zijn, nee thanks .

ik vind zo rond me 45 a 50 wel een mooie leeftijd.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik was 22 toen onze oudste dochter geboren werd, dus mocht ze er net zo vroeg bij zijn als ik dan zou ik rond mn 45e oma kunnen worden. Lijkt me geweldig!
    Ik ben een echt familiemens en t lijkt me heerlijk om omringd te worden met kleinkinderen en misschien zelfs nog achterkleinkinderen.
    Ik zou het dus geweldig vinden om voor mn 50e oma te worden zodat ik, hopelijk, nog heel veel jaren van de kleinkinderen kan genieten en misschien zelfs nog overgrootmoeder zou kunnen worden :)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zo rond de 45 denk ik, dan is daniel 25 en lydia 24

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    tja als ik kijk naar mijn moeder, ja vind ik die lekker jeudig, fit etc... dus ga ik voor tussen de 50 en 58! Maargoed sommigen.
    en zijn met 60 net zo fit bij wijze van.
    lijkt mij ook leuk om veel van mn klein-kinderen te mogen zien :)

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Het lijkt mij leuk om jong oma te zijn, maar als ik even reken dan heb ik liever dat mijn kinderen minimaal 25 jaar oud zijn als zij papa worden. Daarom heb ik gekozen voor 58-65 jaar ;)

12. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Mijn mama was 44 toen ze oma werd. Heerlijk zo'n jonge oma, ze vind het zelf ook super leuk :) :) en nu de tweede op komst. Zelf lijkt me dit voor mezelf ook een leuke leeftijd.

13. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik wil toch wel voor mijn 50ste oma zijn, lijkt me leuk laat ik het zo zeggen. Als mijn kinderen kinderen mogen krijgen.

Dan is mijn oudste 29, moet ruim mogelijk zijn toch. Misschien zelfs al op mijn 45ste of zo :p

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als ze er klaar voor is, en het wil lukken dan vind ik het al top! Maar liever niet voor haar 20e. Dus als ik minimaal 42 ben (ben zelf 22).

15. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mijn moeder is 37 oma geworden ik hoop wel wat ouder maar zou het ook wel leuk om jong oma te zijn en anders oud maar wel fief zodat ik nog wel dingen kan doen.

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    M'n kinderen moeten vooral lekker doen waar ze zich goed bij voelen. Oma worden lijkt me leuk maar ik zal zeker geen oma worden die 3 dagen per week op haar kleinkinderen past.
    Even in topic; tussen 50 en 60 lijkt me dan wel aardig:D

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het moet.... ja absoluut! :D
    Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat wij in staat zullen zijn onze dochters zo op te voeden dat ze ook niet eerder dan hun 20e kinderen willen en dat ze op verstandige manier om zullen gaan met seksualiteit :)

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik hoop voor mijn 50ste maar later mag ook, ik weet natuurlijk niet of mijn dochter kinderen kan krijgen of ze een man tegenkomt enzo

ik was 24 en doet zij hetzelfde ben ik 48

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als mijn kinderen zelf aan kinderen toe zijn!

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Precies wat ratatosk zegt was mijn reactie toen ik de topic titel las.
    Dus... van dattum :p

Deel Deze Pagina