Zoals de titel het al zeg. We hebben een probleem met een van onze laptops. Die van mijn man wil niet meer opstarten. In het begin van de avond, is de computer per ongeluk hardhandig dichtgeslagen, de laptop dan, en sindsdien start hij niet meer op. Ook niet meer via de veilige modus. We hebben al geprobeerd met F8, en zo via het keuze menu naar de laatste configuratie ofzo, maar ook dat werkt niet... Is er iemand die ons kan helpen!! Of iemand die in Assen of in de omgeving van Assen een mannetje of vrouwtje weet die toevallig erg handig is met computers en ons misschien kan helpen. Liefst met spoed, want we gaan vrijdag met vakantie!!
De laptop zelf gaat nog wel aan dus? Maar op een gegeven moment blijft ie hangen? Of gaat ie op een gegeven moment, tijdens het opstarten, weer vanzelf uit? En als ie dus wel nog aan gaat, krijg je dan iets in beeld? Een ander scherm dan anders met een melding oid? Of blijft t beeld zwart?
De laptop gaat wel aan, en hij geeft ook aan dat hij Windows gaat opstarten, dan krijgen we dat laadbalkje te zien zeg maar, maar verder dan dat komen we niet..
heeft mijn laptop ook gehad.. ook tijdens de veilige modus.. Maar sinds een paar weken was dit ineens voorbij dus wat het geweest is? Misschien een virus, want sinds we er een andere virusscan op hebben zitten is het niet meer gebeurd.. Oja, speel je Farmerama op die laptop? Hij knalde er hier altijd uit als ik bezig was met dat spel..
Hmmz.. Ik weet niet hoe het met garantie zit, maar mocht er nog garantie op zitten dan moet je m iig niet helemaal open gaan maken oid. (dus zodanig openmaken dat je alles ziet zitten, moederbord, voeding, chips, dat soort dingen ) Wat je wel even zou kunnen proberen is de accu los halen en opnieuw erin doen en even de ventilator ed schoonmaken. Soms wil t nog wel eens dat ie door stof ed niet meer op wil starten. Ook kan ie daardoor ineens uitvallen, doordat de koeling dan niet goed meer werkt en de boel te warm wordt. (ingebouwde beveiliging ) Mocht dit niet werken, dan kun je evt proberen om dmv een (her)installatie-cd van windows (ik neem aan dat die erbij zit?) de laptop op te starten en dan windows opnieuw te installeren..
Oke... Ik heb zelf wel een herstel cd gekregen, van een kameraad die onze computers destijds repareerde bij dit soort gevallen. Maar die gaf een tijdje terug al te kennen dathij dat neit meer wilde doen.. Voor niemand.. Maar die herstel cd is volgens mij voor mijn laptop, ik weet niet of die ook op mijn man zijn laptop kan. En dat ik de laptop met het probleem!!
Als het dezelfde windowsversie is dan moet ie gewoon werken lijkt me (zoniet, dan heeft t weinig zin helaas..) Ik zou zeggen, probeer t even met de accu en t schoonmaken van de ventilator (daarvoor moet je wel even een klepje open schroeven als t goed is) en als dat niet werkt even met die cd proberen. Mocht dat allemaal niet werken, dan weet ik het ook zo 1,2,3 even niet meer, zo ontzettend veel verstand heb ik nu ook weer niet van computers (helemaal niet als ik t niet voor me zie ) Misschien dat iemand anders nog een tip heeft?
Oke. Nou in elk geval bedankt.. De laptop is nu met een opstartherstel bezig.. Maar dat duurt allemaal erg lang!! Maar stiekum hopen we dat dat er in elk geval voor kan zorgen dat die laptop weer gaat werken.. Zulke dingen gebeuren ook altijd op de meest onmogelijke momenten.. Bah..
door de harde klap kunnen er wat windows bestanden zijn beschadigt. of het kan zijn dat je een harddiskcrash hebt gehad door de klap en moet je alles opnieuw instaleren en in het ergste geval heeft je hardeschijf een dusdanige harde klap gekregen dat er sectoren beschadigt zijn en je een nieuwe hardeschijf nodig hebt. mocht je bestanden nog nodig hebben van je laptop moet je je hardeschijf eruit halen en aan een desktop computer hangen. Succes