ik denk dat dit ook het geval is. zoals ik ook zei in t andere topic dat loopt http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/373828-schoonvader-opa-overlijd.html, over zn overleden vader, waar ik niet bij t afscheid werd betrokken en zn ex in geuren en kleuren wel. ze was behoorlijk op oorlogspad geweest, heeft me belaagd, en wel meer. ze weet donders goed dat ze mij kwetst doordat ik niet geweest ben bij de crematie en zij wel met hem als een stelletje, dat hij nog steeds bij haar in woont/slaapt/doet en ik 28 w zwanger ben. zn familie weet dat ik in oktober moet bevallen, zij had t hen doorgespeeld nota bene (dat is wat ik van mn vriend hoor) waarschijnlijk had ze zijn mobiel gecheckt en voordat hij het kon het doorverteld. ik denk daarom ook wel dat ze ons uit elkaar probeert te drijven, ze heeft me helemaal zwart lopen maken bij zn familie.
Als zij hem zo zwart heeft lopen maken waarom is hij dan nog bij haar? en het is nu alleen zijn kant van het verhaal, maar dat je niet eens mocht gaan naar de begrafenis... Ik snap niet dat je er niet door heen prikt, hij gebruikt je gewoon, houd je met loze beloftes bij hem, en jij gelooft hem nog ook? meiss wordt wakker en houd je bezig met je kleine, waar hij nu mee bezig is... is iets te houden wat hij graag wilt, maar niet kan omdat hij ook nog gek is op zn ex als zij hem echt zo zwart had gemaakt en alles had doorverteld, had hij allang in zn huisje gezeten, alles aan kant te maken, om de stress te vergeten van zn ex. Alleen lukt het je ook wel, daar heb je hem niet voor nodig, met de tijd komt er heus wel een partner die het allemaal wel waard is en jouw op een voetstuk zet, zoals het hoort! Als jij zijn partner was geweest, was het jij geweest die naast hem liep en er voor hem was met het overlijden van zijn pa, want met zoiets sms je niet, maar wil je je partner bij je hebben, om het allemaal dragelijk te maken! En neit zo, dat je niet mag komen, enne ik was dus mooi wel gegaan, ik weet niet hoe je band was met sv maar als die ook goed was geweest, de band met je schoonvader, had ik schijt gehad aan hem, het is wel de laatste eer die je geeft aan een persoon die dicht bij je stond (als je een goede band had natuurlijk) Als ze weten dat jij dan moet bevallen, waarom hebben ze hem dan het huis niet uitgezet, waarom zit hij dan nog bij haar? waarom moet alles dan zo stiekem? Hij wil wel de lusten de leuke dingen, maar de realiteit wil hij niet, hij doet bij jou of alles goed komt, jij blijft hoop houden, en stinkt er in, hij kan even zijn gedachten ergens anders op zetten terwijl hij bij jou is, zodat hij niet aan de realiteit bij zijn ex hoeft te denken. Meis zet die oogkleppen af, ga hulp zoeken en ga voor de kleine, er is geen hand vol maar een wereld vol mannen die er ik weet niet wat voor over zouden hebben om jou en je kleine op een voetstuk te zetten, succes overal mee en ik hoop dat je de hormonen in de hand neemt, zover dat kan, en er voor gaat, want niet zwanger willen zijn, terwijl je dit wel bent, betekent echt dat je serieus naar hem, naar jou, en je toekomst met kleine moet gaan kijken, want wil je echt zo serieus verder? dat jij en je kleintje met de tijd er kapot aan gaan, hij gaat wel vrolijk verder hoor, maar jij en met de tijd je kleine gaan er kapot aan. Kies voor je kleine jezelf en jezelf respect.. laat hem kiezen tussen haar en jou, kan hij dit niet, dan ben jij aan zet, want je laat nu echt over je heen lopen en gebruiken. ik kom hard over, maar diep in je hart en verstand weet je dat je heeel goed moet gaan kijken overal naar.
je hebt gelijk Aviya. dat klopt echt. ik wil er ook niet meer instinken. moet het nu volhouden!! Even een vraagje, hij heeft mn zoontje net vorige week erkend!! Kan ik dat nog ongedaan maken?! Nee zeker. En ik had toen toegezegd dat hij zijn achternaam zou krijgen, maar dat wil ik echt niet meer!! Hij heeft zelf het bewijs van erkenning, die moet hij meenemen naar geboorte aangifte. Als hij dat niet doet, wat dan? Dan mag mijn zoontje mijn achternaam ook hebben? Ik wil het liefst helemaal niet dat hij hem erkend, maar dat is nu te laat
Ik heb dit net snel even doorgelezen en ik wil niet mijn zomaar mijn mening geven en een oordeel vellen. Maarre... hoe lang kennen jullie elkaar eigenlijk, hoe lang hebben jullie een echte relatie en wanneer besloten jullie om voor een kindje te gaan? (of was het een grote verrassing?) En waar woon je nu dan? Heb je een eigen huisje of woon je (tijdelijk) bij familie of vrienden? Ik probeer het plaatje compleet te krijgen namelijk, sorry als ik ergens overheen gelezen heb. En over het erkennen: heeft hij ook ouderlijk gezag gekregen? Door de erkenning van het kind of erkenning van de ongeboren vrucht is de vader nog geen wettelijke vertegenwoordiger van het kind. Daarvoor moet hij eerst het ouderlijk gezag aanvragen. En ja, het erkennen kan ongedaan gemaakt worden: De moeder kan vernietiging aanvragen wanneer zij kan aantonen dat haar toestemming tot erkenning destijds heeft plaatsgevonden onder invloed van bedreiging, bedrog, dwaling, of een geestelijke stoornis. Ouders Online - Juridisch: familierecht Ik hoop dat je wat aan bovenstaande link hebt.
Meis hij heeft je nu exact waar hij je hebben wil! meissie toch! erkenning ongedaan maken... gaat niet zo makkelijk, maar jouw naam kan wel veranderd worden, en moet je NU achteraan gaan bellen hoe je dit veranderd kan krijgen. Je bent nu letterlijk zijn speelbal! Maar Emma86 heeft een hele goede neergezet, meteen NU nog actie gaan ondernemen! Erkennen had altijd nog gekund, jij bent straks de speelbal, hij eist het recht op dat het kind naar hem en zijn (ex) vriendin komt, en jij kan gaan betalen om je kind te gaan zien, als je niet oppast, zorg dat je geestelijk sterk bent EN blijft, anders pakt hij je daarop en wordt JOUW kindje een betaalde speelbal, wat zulke zeer goed uitkomt. (dit kan alleen als hij het ouderlijk gezag via jou heeft geregeld, of dat hij dit nog via de rechtbank gaat aanvragen) dit is het ergste scenario! Hij is je geestelijk zijn lammetje aan het maken, owh meissie toch, echt nu actie gaan ondernemen, en het in eigen hand gaan lijden! Of erger hij komt zijn allimentatie verplichtingen niet na, en jij krijgt er problemen door, als je een uitkering krijgt, wat hij moet betalen, houden ze dus mooi af van je uitkering, en als hij niet betaald, ben jij dus de pineut! Maar dit is wat er in de link staat van Emma86 de moeder kan vernietiging aanvragen wanneer zij kan aantonen dat haar toestemming tot erkenning destijds heeft plaatsgevonden onder invloed van bedreiging, bedrog, dwaling, of een geestelijke stoornis. Ook kan zij de rechter namens haar kind verzoeken om de erkenning te laten vernietigen. Het kind zal in zo'n procedure worden vertegenwoordigd door een bijzonder curator. Een bijzonder curator wordt door de rechter benoemd en zal nagaan of de vernietiging van de erkenning in het belang van het kind is. Nu actie gaan ondernemen en de link even heeel goed nakijken en actie ondernemen Ouderlijk gezag krijgt hij alleen als jij daarook toestemming voor hebt gegeven (weet alleen niet meer of dit voor of na de geboorte al kan) actie gaan ondernemen en wel nu, niet op zn beloop laten, meissie toch, even een virituele *knuffel* voor je, en nu ook maatschappelijk werk in gaan schakelen met SPOED, (je hebt wachtlijsten, maar dit kan even niet meer onder wachtlijst, meteen via je huisarts NU gaan regelen!!!!!!!!!!!) zodat je onder zijn juk uitkomt ik ben niet verzot op instanties, maar je hebt een ruggesteun nodig om onder zijn leugens en alles vandaan te komen!!! Meis slim aanpakken nu!
Ik denk dat je heel veel hebt aan het advies van Aviya!!!!!!!!!!!!! Ik ga verder geen oordeel neerzetten want die heb je al genoeg gehad, heb wel alles gelezen en vraag me dan wel af of je blind bent door 'liefde' ?? Meis ga echt voor jou en je kleine in je buik, want hij heeft je echt precies waar hij je hebben wil. Zorg dat hij je op geen enkele manier iets kan afpakken en neem direct afstand van hem voor zowel jezelf als de kleine.
Oke Aviya, je jaagt me wel de stuipen op het lijf met je doem scenarios! Als hij zoiets zou doen (samen met zn ex die ik er wel voor aanzie) kan hij me net zo goed lekschieten hij zei ook wel eens als we ruzie hadden; als het kind er is, geef je hem maar aan mij, dan mag je oprotten. Help! Ja ik moet echt wat gaan doen nu. Ik ga morgen sowieso naar maatschappelijk werkster. En daarna maar meteen naar gemeente huis voor informatie!
Dit is geen doemscenario maar helaas bittere werkelijkheid van iemand die ik heel goed ken en ook heel na sta, meissie je moet gaan optreden nu, als hij dat gezegd heeft doet hij dit ook, hoe heeft hij gvd (sorry voor mn gevloek) jou zo murw kunnen praten dat je het hebt laten erkennen? ga dit goed na, en schrijf ALLES op en ga ook aangifte doen als je alles eerlijk verteld hebt aan maatschappelijk werk, zij helpen je daarbij, en ik denk zomaar dat je ook bjz (bureau jeugdzorg) in moet gaan schakelen en alles uitleggen, zodat hij het wel erkend kan hebben, maar nergens recht op heeft (dit kan maatschappelijk werk exact uitleggen en nee je kindje gaat nergens heen wordt ook niet afgepakt, omdat je VRIJWILLIG hulp zoekt, wat brooodddd nodig is!) En noem je dit een doemscenario.... als hij dat al gezegd heeft moet er toch een lichtje gaan branden dat jij kon ***** je weet echt niet met wat voor persoon je van doen hebt is het wel? je bent lief goedaardig goedgelovig etc etc precies zoals hij en zn vriendin hethebben wil, zodat ze weer geld kunnen vangen... Hij en zij geldwolf 1 en 2!!!! over de rug van kinderen, en ze kunnen zo mooi weer spelen... dat wil jij niet weten:x Jij moet daar uit de buurt en wel heel rap en goede tip, blijf van je lijf huis gaan bellen en zorgen dat je heel ver weg kan gaan!!!! Geef ook aan bij maatschappelijk werk EN politie dat je bang bent dat hij je blijft manipuleren en jij zo nog verder in de problemen komt, en je echt hulp en bescherming nodig hebt. Zorg dat maatschappelijk werk weet dat je naar een blijf van je lijf huis wilt gaan, zij kunnen er nog eens extra vaart en alles bij geven! Ik weet niet waar je woont maar nu ook blijf van mn lijf huis gaan bellen is misschien ook niet alles, maar zorgt er wel voor dat jij veilig bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! das het belangrijkste nu!!!! en vooral uit hun buurt, telefoon uitzetten nieuw nummer etc etc alles in gang gaan zetten en goed luisteren naar de adviezen die je krijgt, zal veel zijn, zeker nu, maar niet overbodig, meiss je moet het nu gaan doen!!!
Heb net even alles gelezen en Ennnn je kan ze aan geven he 2x uitkering en gescheiden en toch samen wonen weet alleen even niet waar maar als 2een uitkering hebben onder het zelfde dak dan valt het onder fraude. KIES voor jezelf en kinderen en laat het maar gaar koken
Om je even iets geruster te stellen hij heeft het kind erkent dat geeft hem geen recht maar de verplichting in het financieel bijdragen aan zijn kind. Gezag kan alleen na de geboorte met jouw toestemming. Hij kan dan de rechter vragen om vervangende toestemming voor gedeeld gezag en er wordt dan idd een curator aangesteld die kijkt in het belang van het kind. Er is een grote kans dat hij gedeeld gezag niet in het belang van het kind acht wanneer dit zal gaan zorgen voor veel strijd tussen de ouders en het emotioneel welbevinden van de moeder. Wel kan er een omgangsregeling komen. Ik zou toch kijken of je de erkenning ongedaan kan maken. Hij kan dan dezelfde procedure aangaan voor erkenning, waarbij wel grote kans is dat hij toch mag erkennen omdat dat recht doet aan de feitelijke situatie; hij is namelijk de vader. Ik zou het alleen toch doen omdat het wel procedures zijn die tijd,geld en energie kosten en sommige lapszwansen hebben dat er niet voor over dus dan ven je er vanaf + het sterkt in het geloof dat gedeeld gezag niet op zijn plaats is. Dit vanuit mijn werkervaring dan Ik wens je heel veel sterkte en wil nog even kwijt; alsjeblieft trap er niet meer in! Het is een waardeloze vent en jij en je kind verdienen beter. Sommige vrouwen geloven daar niet (meer) in, maar dit is niet normaal en ok. Ergens is een man die er gewoon helemaal gaat zijn voor jou en je kind, waarin je niet de enige bent die de kar moet trekken, maar die dat samen met jou doet en het soms even overneemt respectvol en echte liefde. en tot die tijd KAN jij dit heel goed alleen!