Mandy je hebt gelijk met je eigen erf, Ik krijg ook vaak ongewild een etiket opgeplakt omdat ik een mening heb, maar das jammer dan. Je weet toch hoe je bent? En het feit dat je zoveel beesten hebt bewijst volgens mij dat je geen dierenhater bent.
En een kat met honden verjagen is heel iets anders dan prikkeldraad, schikdraad, kattenvallen, de kat naar het asiel brengen, de kat wat aan doen, etc etc. Dit is een voor de kat begrijpbare manier om te zeggen: je mag hier niet komen. En als de kat dan wat aangedaan wordt door de hond, dan is dat zn eigen schuld, zo gaat het nu eenmaal in de natuur. Net zo goed als dat het de natuur is dat een kat kleinere dieren aanvalt
Nou kinderachtige en agressieve reacties lees ik hier hoor. Ik ben blij dat ik in een katvriendelijke en vooral normale buurt woon! Hoe bedoel je dat sommige mensen wel erg content zijn met zichzelf?! Dat ze de wereld niet eens willen delen met een dier (for the record, mensen zijn ook dieren maar vaak betwijfel ik het of wij wel echt zoveel slimmer zijn dan andere dieren gezien de reacties hier...) . Waar halen mensen het toch vandaan om te denken dat zij meer recht hebben dan een dier?! En dan ook nog eens meedelen dat je een kat zou (laten) verwonden omdat jij zo pietleuterig bent op je mooie tuintje... Zal mn kat straks weer even lekker uitlaten, zal ze leuk vinden!
idd zat ff te denken hoe te verwoorden maar dis wel een goeie idd. En ik noem niemand dierenbeul of dieronvriendelijk.
ik zal zelf nooit een kat afmaken.. maar of ik nu in een rijtjes huis woon in eenvilla of in een boederij.. het is jou tuin.. en dus mag jij ermee doen wat je wil!als dat prikkeldraad of schrikdraad is om de katten weg te houden.. nou zeker doen.. niet iedereen beschikt over een waakse hond haha moetten de katten eigenaaren maar beetje meer nadenken
Wil het gedrag van zo'n persoon ook helemaal niet goed praten maar wanneer je je kat buiten laat lopen, loop je wel het risico dat je kat zo'n persoon kan ontmoeten met alle gevolgen van dien. Tja en wat betreft het boerenleven, ik ben het gewend (mijn vader komt van een boerderij) Als er een hond heeft gebeten mag hij mee naar het achterste puntje van het land samen met het geweer. Als een haan te agressief blijkt te zijn dan stak mijn opoe (dus niet mijn oma) die aan de greep En als er beesten rondlopen die je dieren (en dus inkomsten) kwaad doet dan zorg je gewoon dat die dat nooit weer kan doen. Ben bang dat dat het 'harde' boeren leven is. Groetjes Anita
Dames tot ziens. Elke keer als we de discussie sluiten komt er weer een (aggresieve) reactie en beginnen we weer opnieuw. Schiet niet echt op zo. Volgens mij kan die beter op slot. Tips zijn er voldoende.
mijn opa en heele oude man.. doet ieder jaar bolletjes in zijn tuintje zetten.. ieder jaar is hij weer trots op zijn mooie bloemetjes tuin.. nu is er al 2 jaar amper een bloemetje te ontdekken.. de katten graven namelijk de bloembollen op en schijnen die erg lekker te vinden.. opa is al een paar x naar de eigenaar van de katten gegaan.. die doet er niks aan.. wand het is een buiten kat.. opa gooit water nar en over de katten maar als ze opgedroogt zijn komen ze gewoon weer terug hoor.. en nu gaat opa binnkort meschien wel eigen rechter spelen.. de eigenaar wil er namelijk niks aan doen.. en hij heeft geen huisdieren ja me oma maar goed...hihi wat zou zijn optie dus nu zijn?
Gelukkig is dat nu verboden en zal jou papa zich ooit moeten verantwoorden mocht hij gepakt worden... En dat gun ik dit soort dierenbeulen van harte!
Ik ben eerder bang dat dat de hardheid van mensen is die denken dat ze almachtig zijn Maargoed, ik heb mijn zegje gedaan en zie maar wat jullie er mee doen Ik ga mijn tijd nu aan iets nuttigERS besteden
wat is er verboden? dit hierboven is allemaal niet verboden.. alleen als mijn hond nu een mens bijt laat ik haar naar de dierenarts brengen voor en spuitje.. maar dat van de rest gebeurt nog steeds en ik ben der nog TROTS op ook! jij eet lekker je stukje vlees waarschijnlijk vanavond.. dat was er niet geweest als de boeren heel soft waaren hoor
Hij kan de bolletjes overdekken met gaas, touw, ijzerwerk etc. Mijn poes was eerst van onze buren, maar zij was allergisch dus kregen wij haar. maar in de tijd dat ze dus nog bij onze buurvrouw woonde, heeft dat schatje de kooikarpers van de andere buren opgepeuzeld... Oops ze vonden het allemaal vreselijk. Maar ja, een poes is een roofdier en die kan je niet leren om niet te jagen, net zoals ik het een mens niet af kan leren om te ademen... Instinct is instinct he. Dus de andere buren hebben een stevig net over de vijver gespannen en de kooikarpers zwemmen nu gezellig rond. Ja ons poesje staat er vaak verlekkerd te kijken, maar ze kan er niet meer bij komen.
Ik ben vegetarier, dus ik denk niet dat ik zal genieten van een stukje vlees vanavond Ik ben namelijk opgevoed met het idee dat dieren ook respect verdienen en dat wij mensen niet almachtig zijn. Daar ben ik trots op. En het is zeer zeker wel verboden om een dier zomaar neer te schieten of af te maken. Je kunt de regelgeving er eens op naslaan... Een spuitje van de da is iets heel anders dan een dier neerschieten namelijk.
dus zou mijn opa.. zonder huisdieren.. geld moetten gaan uitgeven voor de katten van een ander.. jeetje mensen.. duidelijk waar de samen leving naartoe gaat..
wat een discussie zeg, over KATTEN nota bene! een paar pagina's terug las ik iets over konijnen, 1 van mijn katten is gek op konijnen! niet om ze aan te vallen, maar om er mee te spelen! zo grappig! hij gaat ertussen zitten (als wij logeerkonijnen hebben) en slaat zachtjes naar hun oortjes omdat die blijkbaar bewegen. sommige konijnen reageren daarop en ze zijn echt vriendjes. als mijn kat ze ziet is hij echt blij en geeft alles kopjes!
Waar ben je trots op? Dat een agressief beest wordt dood gemaakt? Dat je jouwn honden een kat zou laten aanvallen? *koekkoek* :sick:
nee hoor dat kost minder geld.. haha ja sorry hoor.. maar je komt zeker uit de stad? mag wel een dagje mee lopen op stee dan zul je zien waarom wij hard moetten zijn maar geloof dat dit een eindeloze discussie is haha
Ja sorry hoor mandy dat ik snap 't niet maar ik ben ook gewoon maar dom. Ik houd gewoon heel erg van dieren dus ja ik zou er geld aan uitgeven.