Wat te doen aan kattenoverlast?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lonnie26, 28 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik denk dat jij het probleem niet snapt, ga dan lekker tien hoog in een flat wonen heb ie ook geen last van katten in je tuin :p

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    vind beesten iets aandoen niet goed chantal maar als je wilt dat een ander niet kwaad op je kat word moet je hem bij je houden

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Uiteraard hebben we alle standaard middeltjes (koffiedik enz) al geprobeerd maar dat werkt dus niet. En ja dan houdt het toch echt een keertje op. Uhm hoezo werken bakken water niet? Nou lijkt me toch vrij duidelijk, het werkt gewoon niet. Vooral één kat blijft gewoon terug komen en dan vooral ook veel ´snachts. En het spijt me zeer maar ik ga niet 3 keer per nacht m´n bed uit om een bak water over een kat heen te gooien. Bovendien werken we gewoon overdag dus ik kan niet de hele dag gaan zitten kijken of die kat weer op het hok zit.

Ik zeg trouwens ook niet dat ze in de ren komen (daar zit dus een net overheen waar ze tot nu toe gewoon netjes van af blijven) Maar ze gaan op het hok zitten. En aangezien we een hoog hok hebben staat daar inderdaad geen ren omheen want dan is het niet meer schoon te maken. Vanaf dat hok hengelt de kat met z´n poot tegen de bovenverdieping van het hok aan en daar worden de konijnen inderdaad bang van.

Maar ik heb nogsteeds geen oplossing gehoord waar ik wat aan heb. Ik heb verder niks tegen katten trouwens, als ik niet allergisch was had ik ze ook gehad. Maar ik vind niet dat ik er last van hoef te hebben dat iemand anders ze wel heeft.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dom dom dom gelul

Vind dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen spullen, beesten, gedrag ed. Ik zou dus in een flat moeten zitten terwijl ik niemand lastig val met mijn bezittingen en beesten. Lijkt mij beetje omgekeerde wereld.

Helaas nemen mensen tegenwoordig nergens geen verantwoording meer voor

5. chantal1984

waarom moet ik mijn beesten bij mij houden, houden de mensen die een hond hebben ook hun hond continue binnen omdat ze wel eens op de straat schijten ? Volgens mij niet en daar worden andere toch ook boos op .... Dus waarom zou ik dan mijn katten binnen gaan houden kom op zeg ...

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    kattenverjager tania, werkt echt

7. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    haha wat een discussie.. ik laat mijn hondje netjes op het veldje poepen waar het mag en anders ruim ik het op..
    en ik vind dat katteneigenaaren de volle verandwoording hebben voor hun huisdier! heb ik namelijk ook voor mijn huisdier
    doen ze dit niet.. dan is idd de kat nog niet jarig.. dan lat ik mijn heele lieve kleine hondje haar erf beschermen
    hadden de katteneigenaaren maar beter op moetten letten

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dus als een ander het normaal vind om te stelen mag jij het ook, bedoel je dat?
    Denk niet dat de wereld er beter van word als iedereen zo denkt, beetje kortzichtig en kinderachtig.

Honden die ik zie poepen en baasjes die het niet opruimen spreek ik ook aan en keur ik af.

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    mandytju :) kijk das verantwoording nemen voor je beesten.

10. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wat is dat pecies voor spul en waar kan ik dat halen?

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Debie, niet tegen mij zeggen dat ik het probleem niet begrijp terwijl ik eerder gezegd heb dat ik het met ALLEBEI de partijen eens ben!

Dat ik aan iemand vraag of de kippen niet in een ren zitten wil niet meteen zeggen dat ik vind dat ze ze maar moet opsluiten, dus trek geen conclusies als je niet alles weet.
    En als iemand zijn/haar kippen niet hoeft op te sluiten, waarom moeten katteneigenaren dat dan WEL doen met hun katten?!

Verder is het aan een ieder wat ie met zijn eigen tuin doet, voor mijn part bouw je een fort!

Maar ik vind NIET dat iemand een kat zomaar naar het asiel mag brengen, een trap mag verkopen of weet ik veel wat! Want dat is net zo erg, zoniet ERGER dan dat een kat (die het uit EIGEN WIL doet) een beestje lastig valt/aanvalt in iemand anders zn tuin!

En idd, er zijn genoeg DIERVRIENDELIJKE tips gegeven hier om de katten uit je tuin weg te houden, dus niet moeilijk doen met dierONvriendelijke dingen.

Ik ben ook verantwoordelijk voor mijn eigen katten ja, als die bij iemand anders in de tuin poepen is dat MIJN verantwoordelijkheid!
    Maar het is absoluut NIET mijn verantwoordelijkheid als MIJN kat wat wordt aangedaan door iemand zelf of door iemand die zijn tuin vol heeft hangen met prikkeldraad oid!
    Dat is IN MIJN OGEN gewoon ZIEK gedrag!

12. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    was deze voor mij bedoelt?

13. chantal1984

Ik val jou toch ook niet lastig ? Niets omgekeerde wereld .... Tuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn huisdier maar denk jij dat ik die beesten continue in de gaten kan houden ? en ik kan ook niet tegen die beesjes zeggen dat ze niet meer bij de buurman in de tuin mogen komen ... Ik word hier zo moe van .... en ja als je commentaar op die katten heb dan zeg ik ga maar lekker op een flatje wonen dan heb je er zeker weten geen last van

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    kippen die in eigen tuin lopen kunnen toch loslopen, mag een kat vn mij ook.

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
  16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Tania: Ik vind ook dat een kat 's nachts niet buiten hoort. Ik stoor me iig bijvoorbeeld aan katten die 's nachts aan het vechten zijn op straat bijv. En ik vind dat je een baasje ook zeker mag aanspreken erop dat die de kat 's nachts binnen mag houden.

Maargoed, er is altijd wel een oplossing te vinden (die ik zo 1,2,3 na alle andere tips niet kan bedenken) maar een beest wat aan doen of iets bij je eigen beestjes/tuin doen zodat de katten pijn lijden als ze in de buurt komen?
    Nee, dat gaat gewoon te ver..

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    mandytjuu neeeeeee, vond jouw opmerking juist goed

18. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    ... ik laat mijn honden niet in iemands tuin zitten hoor!

Dus zo raar vind ik het niet om daarvoor je katten binnen te houden.

19. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    maar een kat mag wel een kip vermoorden?
    ik heb 350 melk koeien.. 150 schapen...4 paarden.. ik gellof wel 50 kippen en haanen op het moment..3 honden..
    en ik weet wel zeker dat ik verandwoordelijk ben voor mijn beesten!
    maar als ik een kat met een haan of kip in zen bek zie lopen.. is hij idd echt nog niet jarig! hij mag toch ook mijn kip van het leven beroven?

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @mandy: Waar heb ik gezegd dat een kat een kip mag vermoorden? :)

Deel Deze Pagina