- hartige taart (met bijv restjes groente) en daarbij wat salade - soep met stokbrood en brie/roomkaas etc - BBQ - gebakken aardappeltjes met sla, hamburger en doperwtjes+worteltjes - witlofsalade met wat aardappels - patatjes of pizza voor lekker makkelijk avondje Zoiets meestal hier..
kipspiesjes met rode en gele paprika afbakbroodjes met ensalada green(te koop bij deen heeerlijk) salade van komkommer cherry tomaatjes mozarella en paketjes met champignons gourgette en kruiden op de skottelbraai
Sperziebonensalade Of zoals vandaag Gevulde tomaat met koude rijst en tomaten en wortel salade. Pastasalade gaat er ook altijd wel in met dit weer.
Morgen wordt het snert hier. Is er ideaal weer voor Wij hebben geen zomer of winterkost. Eten gewoon het hele jaar door wat we lekker vinden.
Met dit weer heb ik echt totaaaaal geen zin om te koken, dus mn man doet het haha. Hij maakt dan t liefst gewoon warm eten, maakt niet uit wat, maar ik heb nooit zo'n honger als t zo warm is, dus eigenlijk is het wel zonde.. Als ik dan toch eens zelf kook dan is t iets fris; - Koude spaghetti met mayonaise, hamblokjes, ananas en appel erdoor. - Macaronisalade. - Frisse salade met stokbrood en eventueel een stukje vlees. Ehm... dat soort dingen
Heb met dit weer ook niet zoveel trek en zeker geen zin om uitgebreid te koken. Vaak wordt het dan iets makkelijks als knakworstjes of een pastasalade. BBQ is ook altijd goed met dit weer. Voor die kleine wil ik dan wel voldoende groenten op tafel zetten, dus ik haal iets uit de vriezer of ze krijgt een potje.
*macaroni salade *lauwwarme macaroni salade met kip *frietjes *vandaag qeusadillas gemaakt {argh weet niet hoe je het schrijft} *{afbak}stokje met een zelf gemaakte hamburger van gehakt erop en dan lekker komkommer erbij *verse broodjes *couscoussalade *soepje met stokbrood
Wij aten vandaag hachee, rode kool en gekookte aardappels . Dat lust ik elke dag wel . Morgen gaan we BBQen en overmorgen maak ik wraps met koude ingredienten denk ik.
Wij hebben een punt hartige taart op met lekkere salade. Een hartig taartje maak je s middags en daar kun je meerdere keren van eten. Als avond eten, maar ook als hartig hapje overdag of juist als avond snackje.
Vandaag een restje paella (zonder vis en garnalen, met feta en tuinbonen). Morgen waarschijnlijk uiteten met een groep vrienden op het strand en zondag weten we het nog niet
Vandaag had ik een vers afgebakken broodje gezond met lekker veel sla, komkommer en tomaat, kaas, gekookt eitje. Vriend had bbq op zijn werk (mazzelaar!) Morgen eten we wraps met paprika, avocado, sla enz Zondag maak ik aardappels uit de oven, broccoli en vis uit de oven (als ik moed kan verzamelen de oven aan te zetten als het buiten al meer dan 30 graden is...)
Ik eet met dit weer graag salades met evt. brood erbij zoals stokbrood of ciabatta met kruidenboter/knoflooksaus/tapenade. Warm eten krijg ik er met zulke temperaturen moeilijk in, laat staan dat ik boven die pannen moet staan.
vanavond eten we: Kipkebab voor op de bbq Ingrediënten: Nodig: 600 gr kipdijvlees in blokjes (bij AH heet dat medaillon) 4 dl yoghurt 2 tenen knoflook, geperst 2 theel paprikapoeder 2 theel komijnzaad 4 eetl citroensap 2 eetl oregano peper en zout en satéstokjes Bereidingswijze: Week de satéstokjes een uur. Roer yoghurt, knoflook, paprikapoeder, komijnzaad en peper door elkaar. Rijg de stukjes kip aan de satépennen en bestrijk ze met de helft van het yoghurtmengsel. Laat 2 uur minstens in de koelkast marineren. En daarna op de barbecue leggen. Zorg nu dat die niet zo belachelijk heet is en een minuut of acht steeds maar blijven draaien. Te slecht buiten, dan onder je gril of tussen een contactgril. Ook heel lekker. Serveer met de overgebleven yoghurt, lekker brood en grote stukken komkommer.
Vandaag staat er Oosterse wraps van Honig op het menu! Met sla. Lekker simpel, snel en toch voedzaam met veel groente! :-D
Gisteren hadden wij chicken tonight, snel klaar en lekker. Vanavond eten we bij mijn moeder, die heeft sate met stokbrood en salades gehaald. Morgen heel simpel soep.
normaal gesproken maakt het mij niet uit wat voor weer het is, dan eet ik met deze temperaturen gerust boerenkool of hutspot ofzo. Maar nu ik zwanger ben heb ik wel moeite met warm eten als het zooo warm is. Vlees krijg ik helemaal niet weg, dus bbq is ook niks. Voor man en kind maak ik vandaag broodjes hamburger en zelf met sla en kaas ofzo erop. Morgen een salade met krieltjes, tomaat en sperzieboontjes.