Hoi hoi! Ik geef volledige borstvoeding en vroeg mij af wanneer jullie weer ongesteld werden na de zwangerschap. Ons meisje is 3 weken oud en het vloeien is sinds gisteren over bij mij. Is dit niet heel kort? Overal lees ik in boekjes over 4/5 weken, weet dat dit gemiddelden zijn maar ik heb het echt helemaal over! Daarnaast vroeg ik mij af wanneer jullie weer ongesteld werden na de zwangerschap bij volledige borstvoeding? Dan nog een vraag voor een kennisje van mij; zij heeft nu een kindje van 2 maand. Toen dat kindje 3 weken oud was hebben zij en haar man geen geslachtsgemeenschap gehad, maar elkaar 'met de hand' om het maar even raar te zeggen bevredigd, verder niet, maar ze is bang dat er zaadcellen van haar bang bij haar zijn binnengekomen. Nu is ze heel bang, omdat ze nog steeds niet ongesteld is, weer zwanger te zijn. Ze vroeg zich af of dit kon?! Voor haar dus deze vraag hier.. Misschien een wat rare, maar ze durft er niet met deze vraag naar buiten te komen, dus daarom maar even via dit forum! Ze geeft trouwens volledige borstvoeding!
ik heb 6 tot 8 weken gevloeid, maar 3 weken kan ook hoor, het wisselt per vrouw. Zelf had ik het idee dat het bij 6 weken bij mij volledig over was, maar toen kwam het terug, tot ca 8 weken. Dacht toen zelfs dat het menstruatie was, maar dat denk ik niet, want ons dochtertje is 4 maanden nu en geen menstruatie meer gezien. Ik geef ook volledige borstvoeding. Merk/voel wel dat er weer wat gerommel is en cyclus weer wat op gang begint te komen ofzo. Dit sinds ik geen nachtvoeding meer geef. Had weer wat slijmverlies enzo, dus benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden... Om de vraag van je vriendin te beantwoorden. Het is niet gek dat je bij volledige bv nog niet ongesteld bent na 2 maanden hoor. Bij veel vrouwen duurt het veel langer. De kans dat ze zwanger is, is klein. Maar tijdens volledige bv bestaat er toxh altijd een kans dat je zwanger wordt.
Ik heb een week of 6 gevloeid, maar dat verschilt gewoon van vrouw tot vrouw. Net als wanneer je weer ongesteld wordt trouwens. Ik werd weer ongesteld toen Thirza 9 maanden was, maar het kan ook veel korter of veel langer zijn. Je vriendin zal zich waarschijnlijk echt niet druk hoeven te maken om een nieuwe zwangerschap: 3 weken na een bevalling alweer een eisprong is errug vroeg, zeker als je volledige borstvoeding geeft. Vloeide ze toen nog? Want als dat het geval is, is een eisprong op dat moment helemaal wel zeer onwaarschijnlijk.
M'n vriendin vloeide toen niet meer, ze had nog heel iets roze-achtig gevloeid, dus echt het einde van de vloeiing zeg maar.
Na m'n eerste bevalling heb ik maar liefst 7 weken gevloeid, waarvan de eerste 5 weken behoorlijk zwaar. En toen mijn oudste 13 weken oud was, werd ik voor het eerst alweer ongesteld. Na m'n tweede bevalling heb ik maar 3 weken gevloeid, waarvan de eerste 2 weken wat zwaarder en de 3e week een beetje. Toen de jongste 5 maanden oud was, werd ik voor het eerst ongesteld. Het verschilt dus niet alleen per vrouw, maar ook nog eens per keer. O ja, bij beide gaf ik dus nog volledig en uitsluitend BV, toen ik weer ging menstrueren. Voor die vriendin denk ik dat de kans op een zwangerschap zééééér klein is. Bevruchting via de handen vindt niet vaak plaats, nog los van de geringe kans dat ze na 3 weken alweer een eisprong zou hebben bij volledig BV en nog lichtroze vloeien. Dat ze nog niet ongesteld is, is zeker niet ongewoon voor iemand die volledig BV geeft. Maar als ze zich echt veel zorgen maakt, kan ze natuurlijk een zwangerschapstest doen.
Ik werd weer voor de eerste keer ongesteld toen mijn dochtertje 12 weken oud was. Ook ik vloeide na 4 weken na de bevalling niet meer. Maar dit verschilt echt per vrouw.
Ik vloeide geloof ik zo'n 5 weken. Ben met 4 maanden een keer ongesteld geweest, met 9 maanden en met 14 maanden weer regelmatig.
Ik vloeide deze keer 2,5 week maar heb ondertussen wel gewoon weer een eisprong gehad en na precies 28 dagen werd ik alweer ongesteld (bij volledige bv op verzoek!) Maar zoals ik t begrijp is dit echt een uitzondering Zit nu volgens mij weer rond een eisprong als ik mn lichaam mag geloven dus ben benieuwd over ongeveer 2 weken
Bij de oudsten pas voor het eerst ongesteld zo rond de 10 maanden en met eisprong 4-6 weken later. Nu nog niks. Heb een week of 3 gevloeid dit keer. Voorlopig verwacht ik nog niks. Onze hongerige man drinkt heel vaak en ik heb nog geen pms klachten. Ik ga er vanuit dat het weer een maand of 10 zal duren. (Heb wel weer een koperspiraaltje laten plaatsen. Wij willen niet het risico lopen op een vlotte vierde.)
Een week of 4 gevloeid na de bevalling, en na 7wk alweer ongi.. Ondanks volledige BV. Het kan dus echt alle kanten op
Bij Milan heb ik maar één week gevloeid en na 6 maanden zou ik eigenlijk weer ongesteld zijn geworden (maar toen was ik meteen zwanger). Bij Isabelle heb ik 3 weken gevloeid en ik ben nog niet ongesteld geworden (ze is nu 13 maanden).
Ik zla je vriending gewoon een test laten doen, dan weet ze het zeker, maar he tlijkt me onwaarschijnlijk. Wb jouw eigen bvraag, bij mij was het vloeien na ruim 2 weken klaar. Ik werd rond 5 maanden ongesteld, ook al gzaf ik volledig BV. Dus een goede voor de anticonceptie!
Bij M heb ik zo'n 3 weken gevloeid, werd met 12,5 maand ongesteld. Bij T heb ik iets langer gevloeid, werd met 13 maanden ongesteld.
Ik heb ruim 6 weken gevloeid en ben nog niet ongesteld geworden. Van mij mag het nog heel lang wegblijven. Ik voed ook nog heel veel 's nachts, dat scheelt ook.
Ik heb 2.5 weken gevloeid en werd toen mijn oudste dochter 11 maanden kreeg ik een mk en toen een maand later voor het eerst ongi. En nu na de bavaling 2 weken gevloeid en nu nog steeds niet ongi.
Hier 6 weken gevloeid. Tussendoor 1 week niet en toen wel weer. Met 5,5 maand weer ongesteld en gelijk maandelijks.