1. Start clomid- tips? 2. Iemand bekend met champix?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door oktober91, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste menstruatie weer na mijn laatste miskraam en dat betekend dat ik donderdag mag starten met clomid. Ik hoop heel erg dat dat voor ons gaat helpen, bijna 2 jaar en 2 miskramen verder.. En gelukkig ook een gezonde dochter.. Hebben jullie tips wat ik kan doen om het zo'n goed mogelijke kans te geven? Ik eet gezond, probeer op tijd mijn rust te nemen.. Welke supplementen of vitamines kunnen een goede aanvulling zijn? Is sporten goed of werkt het juist tegen (ik weet het, je haal je van alles in je hoofd) kortom alle tips zijn welkom!!

Ik heb ook nog een andere vraag, mijn man is 3 weken geleden gestopt met roken maar helaas lukt het hem niet alleen. Nu heeft de huisarts medicijnen voorgeschreven, genaamd champix, die hij gaat gebruiken om af te kicken van de nicotine. Ik ben heel blij hoor dat hij de wil heeft om te stoppen (was al een hele lange wens van mij) maar ik vraag me af of deze medicatie invloed heeft op zijn vruchtbaarheid? Op internet staat dat het niet gebruikt mag worden bij zwangerschap of zwanger willen worden maar dan geld het voor de vrouw neem ik aan. Of dat ook voor de man geld kom ik niet uit. Is iemand bekend met dit medicijn?

Ik hoor het graag..

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.811
    1.631
    113
    Het klinkt alsof je al heel goed bezig bent en sporten kan absoluut geen kwaad. Qua vitamines heb ik alles geprobeerd en de keer dat ik het zat was en alleen foliumzuur gebruikte werd ik zwanger. Waarschijnlijk maakt het dus helemaal niets uit als je al gezond leeft. Maar kwaad kan het ook zeker niet.

Betreft de champix. Ik zou het voor de zekerheid gewoon even aan je huisarts vragen. Als hij/zij zegt dat het de vruchtbaarheid niet aantast kan ik het middel enorm aanraden. Zelf ben ik er 5,5 jaar geleden mee gestopt nadat ik al 14 jaar rookte. De kuur heb ik overigens nooit afgemaakt omdat ik er erg depressief van werd, maar het had toen al genoeg effect gehad zodat ik het verder zelf kon.

Ik hoop dat jullie snel blijvend zwanger mogen worden en dat het je man lukt om te stoppen!

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi Inge bedankt voor je reactie! Ik heb het vandaag gevraagd aan mijn fert. arts en zij zei doordat er te weinig referenties van mannen zijn het niet duidelijk is wat de effecten zijn, en als het niet duidelijk is is het advies altijd niet doen. Nu heb ik voor de zekerheid nog de apotheek gebeld met de vraag en zij zijn het nu aan het uitzoeken dus dat wachten we even af.. Fert. arts zei dat we anders dan maar eerst de behandeling van mijn man moesten doen (12 weken totaal) en dat ik daarna aan de clomid moest beginnen, omdat het wel erg belangrijk is dat hij stopt met roken, de 2 miskramen konden komen doordat hij rookt.. (vond het heftig om te horen) maar om nu 3 maanden aan de kant te schuiven terwijl we al bijna 2 jaar wachten dat kan ik ook niet.. Lastig lastig.

4. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Wat heftig voor jullie! Lijkt me een ingewikkelde keuze, die jullie samen moeten maken. Zou je man iets anders kunnen proberen dan die pillen? Er zijn tegenwoordig best veel middelen op de markt. Ik kan me voorstellen dat je niet 3 maanden wil wachten..

Wbt clomid, ik heb het een aantal maanden gebruikt en vond het zeker de eerste cyclus vrij heftig. Vooral voldoende rust, gezond eten, beweging en lieve mensen om mij heen deden me goed. Meer kun je helaas niet doen, het is m.i. toch ook een kwestie van timing en geluk.

Heel veel succes, ik hoop dat je snel een postieve test in handen hebt!

Deel Deze Pagina