hallo,misschien een vervelende vraag,maar ik weet sinds gisteren dat er een kans is dat mijn zwangerschap buitenbaarmoederlijk is.ik vroeg me af wie van jullie hier ervaringen mee heeft,en hoe jullie er destijdsachter kwamen,....ik ben namelijk echt een leek op dat gebied en ookal is er veel over te lezen op internet,ik ga liever uit van iemand die het mee heeft gemaakt..ik zou het heel fijn vinden als jullie je verhaal met mij willen delen.ik had gisteren en zwarte echo,geen kind te bekennen dus,maar had wel een hoog hcg gehalte in het bloed,moet morgen terugkomen nogmaals bloedprikken en echo maken
Hoi Miranda, Helaas heb ik daar ervaring mee ja. Ik kan je geen symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geven, omdat die er niet echt in het bijzonder aan te geven zijn, zeker niet zo in het begin. Voor mij was het zo dat ik met 6 weken en 2 dagen bloed begon te verliezen. Op de echo bleek niets te zien en na het bloedprikken daalde het Hcg. Toen werd een tweede echo gemaakt en werd ons kindje gezien in mijn eileider. Mijn advies: wacht rustig (ja, makkelijk gezegd... ik weet het) je tweede echo en bloedonderzoek af. Van een afstand kan je er helaas niet veel van zeggen. Ik hoop voor jou dat het niet waar is en dat je morgen een mooie echo en goed nieuws krijgt. Groetjes, Josien
Beste Miranda, Bij mijn eerste echo hadden ze ook niets opgemerkt, bij de tweede wel. Dus het is soms ook gewoon heel onduidelijk. Eén tip: mocht het misgaan en mocht je je kindje op een echo zien in de eileider, vraag dan of je de echo mag hebben. Ik heb gemerkt dat het voor mijn verwerking veel betekend heeft. Ik zou er niet op vertrouwen dat je aan de hand van een zwangerschapstest achteruitgang kan zien van het hCG. De bloedtest die ze in het ziekenhuis doen is heel betrouwbaar en zou ik daarom ook afwachten. Succes, Josien