Ikea keukens zijn prima van kwaliteit en het grootste voordeel is dat je altijd andere deurtjes kan kopen om zo een totaal een andere keuken te krijgen. Of makkelijk een deurtje verangen. De deurtjes hebben nl een standaard afmetingen. Bij een Bruyneel keuken kan dat nl niet. Via de site van Ikea kan je trouwens zelf berekenen wat je aan de keuken kwijt bent.
Wij hebben een keuken gekocht voor 8500 euro. We wilden een speciale keuken, dus hebben alles zelf uitgezocht en geen standaard keuken gekocht ofzo. Dat is meestal wel een stuk goedkoper.
Wij zijn ongeveer E2500,- aan onze keuken kwijt geweest. Sommige apparatuur hadden we al en we hebben zelf geplaatst. Overigens hebben we een IKEA keuken en zijn er reuze tevreden mee. We hebben wel gekomen voor een goed rail systeem en niet voor die krakemikkige geleiders die je ook voor een gewoon kastje kunt nemen.
Buren van ons hebben ook bij de hornbach een keuken gekocht, kostte ook zoiets geloof ik.. Vind hem echt supermooi.
Bij Bruynzeel kun je zelfs niet eens een nieuwe inbouwvaatwasser krijgen als je oude stuk is!! Bij IKEA sluit het allemaal op elkaar aan.
Wij hebben 2 maanden geleden onze keuken "gedaan". We hebben een huurhuis en daarin zat een 10 jaar oude keuken, zonder vaatwasser en met twee spoelbakken. Een apart fornuis en het werkblad was van dat ouderwetse ribbeltjes-roestvrijstaal. Echt heel lelijk! We hebben bij Ikea een nieuw werkblad gehaald en voor maar 1 spoelbak gekozen. De kraan had ik nog nieuw dus die hebben we er weer op geplaatst. Het werkblad helemaal doorgetrokken en een 5-pits kookplaat (Ikea) erin gezet. Verder een vaatwasser van Ikea ingebouwd en overal nieuwe handgreepjes op laten zetten. We hebben het samen met mijn schoonvader geplaatst en ben er superblij mee. Totale kosten? Pfffff ik denk rond de EURO 1.000,00, inclusief een chinees etentje als bedankje). Dit is dus inclusief alle apparatuur en onderdelen e.d. Om een idee te krijgen (op deze foto is de afwerking van de vaatwasser nog niet klaar. Voorheen liep het keukenblad niet verder dan het linker laatje en daar links stond het fornuis).
10.000 waren wij 2 jaar terug kwijt. Het is een L-vormige keuken, hoogglans wit met een zwart graniet blad. Inbouwapparatuur is van Zanussi behalve de combi-oven die hebben we van Siemens. Het was een rib uit ons lijf maar nooit geen seconde spijt van gehad. Het is een ware eyecatcher in ons huis.
Hier nagenoeg hetzelfde en dan zo'n Eur 18 000 zes jaar geleden, alle inbouw aparatuur van Miele incl. een grill met lavasteentjes.
Om en bij de 18.000... Werkblad alleen kostte ruim 3.000. Alle toestellen zijn van Siemens. Het is een matte zwarte keuken. Héérlijk met een 3-jarige kleuter en peuter van 17 maanden . Maar het staat mooi in het huis
Wow wat een prijzen zie ik voorbij komen zeg... Daar moeten wij heeeeeel lang voor sparen willen we dat kunnen doen haha. Hier is de indeling en apparatuur nog prima (op de afwasmachine na), alleen vind ik de uitstraling van de keuken verschrikkelijk. Roodbruin aanrechtblad, zachtgele deurtjes en vanillekleurige wandtegels, nee, niet mijn ding (Vorige bewoners hebben deze keuken erin gezet) Wij gaan de kastdeurtjes en tegels verven (wit), nieuwe handgrepen erop zetten en een nieuw aanrechtblad erop zetten (heel donkerbruin). Verder nog even kijken voor een nieuwe afwasmachine (inbouw) en we hebben een "nieuwe" keuken! Ik verwacht niet meer dan 500,- hiervoor kwijt te zijn We kopen het blad + afwasmachine gewoon bij de IKEA.
De prijs van een keuken hangt voor een heel groot gedeelte af van de keuze voor de inbouwapparatuur. Zeker omdat de meeste mensten tegenwoordig een koelkast, vriezer, vaatwasser, combioven en kookplaat plaatsen in hun keuken. Oftwel, ga je voor Whirpool-apparatuur dan ben je een stuk minder kwijt dan bijv. Siemens. Maar dat zie je dan wel weer terug in uitstraling, wat mij betreft! Zo vind ik persoonlijk de apparatuur van Ikea niks... Het leuke is wel weer dat de prijzen van de apparatuur transparant zijn: kijk maar eens op verschillende sites die inbouwapparatuur aanbieden. Kies daar je apparaten uit en ga met die nummers/prijzen naar de keukenleverancier. Dikke kans dat hij de prijzen overneemt en anders koop je de apparatuur gewoon niet daar.
Om precies te zijn 3870 hoe die werkelijk in het echt staat in huis nog gelukt idee, word over 2 weken geleverd. Het is trouwens een ikea keuken.
Wij hebben ook een ikea keuken, was ongeveer 3500 euro. Ik ben er nog altijd ontzettend blij mee! Was incl. Kookplaat, afzuigkap, oven en koel/vries combi.
1800 inclusief levering! Met oven, afzuigkap, kookplaat, wasbak + kraan en vaatwasser, zonder koelkast, want die hadden we al.