Wat zou dit kunnen zijn? (Symptomenbeschrijving)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ProudMum, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hebben ze als eens naar z'n stofwisseling gekeken?
    Ik moest eigenlijk aan stofwisselingsziekte denken toen ik dit zo las. Misschien helemaal verkeerd hoor, maar daar heb je zo enorm veel soorten van....

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey heeft de hielprik gehad en daaruit kwam dat alles goed was. Hij is op alle 17 (stofwisselings)ziekten getest.

Jou zoontje heeft MCAD toch?

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja hij heeft Mcadd. Maar er zijn wel 100den stofwisselingziektes, dus niet alleen die 17. (schoonzusje heeft zelfs een onbekende, maar gelukkig niet heel ernstig) Wil je verder niet ongerust maken hoor. Komt maar zelden voor. Ik hoop dat het gewoon iets onschuldigs is, en goed behandeld kan worden.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Er wordt altijd gezegd dat kinderen over KMA heen kunnen groeien, dit is NIET waar. Hou daar alsjeblieft rekening mee.
    De klachten kunnen veranderen en/of milder worden en hierdoor LIJKT het alsof de allergie niet meer bestaat, maar het lichaam reageert er alleen maar anders op :)
    Het kan dus heel goed zijn dat je zoontje alsnog reageert op de koemelkproducten die hij binnenkrijgt, maar dat zijn lichaam er nu dus anders op reageert; dmv de slijmvliezen ontzettend te overprikkelen.

Ik zou zeker eens met hem naar een bioresonantietherapeut gaan en verder zou ik t toch eens proberen om een tijdje alle koemelkproducten te mijden en kijken of de klachten dan minder worden :)

Heel veel succes iig!

5. ProudMum

Dankjewel voor je uitleg Kristel

6. ProudMum

We gaan vanmiddag bloed prikken

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    succes en sterkte met het prikken, is nooit leuk. Hopelijk hebben jullie snel een uitslag

8. ProudMum

Begin volgende week mag ik al bellen voor de uitslag, wat mij verraste!
    Mijn moeder gaat straks mee, dat zal al een hoop schelen qua afleiding enzo

9. ProudMum

De uitslag is binnen en het is geen voedsel allergie, Joey heeft ook definitief geen KMA meer wat erg fijn is!
    Straks ga ik weer de HA bellen, ik wil dat er nu andere testen worden gedaan en weten wat er aan de hand is met Joey. HA(in opleiding) zou met mijn eigen HA overleggen en terigbellen maar ik heb nog niets gehoord.

Word vervolgd dus....

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou gelukkig geen KMA meer en geen voedselallergie. Wel vervelend dat je nu nog weinig weet. Hopelijk doen ze de andere testen en kom je meer te weten

11. ProudMum

Morgen gaan we weer prikken op oa huisdieren en huisstofmijt enz, dan kunnen we maandag weer bellen voor de uitslag

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Sorry, maar weet je dat een bloedtest op koemelkallergie (en andere (voedsel)allergieën) bij kinderen onder de 4 jaar niet betrouwbaar is?
    Zo'n test komt regelmatief negatief terug, maar dan nog is er vaak wel sprake van een allergie.. ;)

Vandaar het elemineren en provoceren.. Dat is t meest betrouwbare.

13. ProudMum

Waarom zegt mijn arts dat dit absolute onzin is en dat zelfs bij baby's een bloedtest gedaan kan worden?!:(

Ik ga er vanuit dat de test gelijk heeft. Joey is op het KDV helemaal niet snotterig en aan het hoesten. Zij hebben daar linoleum en lamellen, geen vloerbedekking, geen vloerkleden, geen rolgordijnen en ook geen gewone gordijnen. Wij hebben hier in huis; een vloerkleed, een stoffen bank, gordijnen en rolgordijnen.
    Hij krijgt daar melk, pindakaas, gluten enz.Hier krijgt hij precies hetzelfde. Mijn gevoel zegt ook duidelijk dat het niet te maken heeft met voedsel of met KMA. Ik wil gewoon alles uitsluiten en erachter komen wat er aan de hand is met mijn ventje. In die 21 mnd heeft hij zich nooit kiplekker kunnen voelen en het moet gewoon eens afgelopen zijn. Het doet mij zoveel verdriet!:(

Ik zou best willen elimineren en provoceren, maar er is zoveel wat Joey krijgt en daar zijn we dan zo ontzettend lang mee bezig!
    Laat staan dat ik mijn huis moet verbouwen. Nee sorry, dan probeer ik het liever eerst met een bloedtest.

Groetjes Roxanne, die inmiddels radeloos word van alle tegenstrijdige adviezen:(

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik snap je frustratie heel goed, begrijp me niet verkeerd.
    En dat zo'n test ook bij baby's uitgevoerd kan worden, ja tuurlijk kan dat, maar feit is gewoon dat zo'n test, helaas, niet alles zegt... Zo'n test kan negatief terugkomen maar dan kan er dus alsnog gewoon een allergie zijn, maar heeft die test dat niet kunnen oppikken zeg maar.

Bij mij is ook een bloedtest gedaan op koemelkallergie, volgens de test ben ik niet allergisch, maar ik reageer echt wel op koemelk.. Niet zo heftig, maar ik krijg er wel klachten van (zoals verstopte neus altijd en regelmatig maagpijn direct nadat ik iets gegeten heb).
    Ik heb een tijdje álles laten staan en voelde me toen best wel goed! Alleen mistte ik alle melkproducten heel erg en dus heb ik t niet lang volgehouden. Ik heb mijn klachten er wel voor over om wat lekkere dingen te kunnen eten/drinken ;) (doe t alleen echt met mate nu ik t weet)

Maar zelfs bij mij gaf de test dus aan dat ik t niet heb terwijl ik t toch echt wel heb.. ;)

Kijk, je moet zelf weten wat je doet, maar ik wil je gewoon 'waarschuwen'..
    Hopelijk weet je snel meer!

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ben erg benieuwd wat daar uitkomt.
    Typisch zeg dat hij op het kdv niet snotterig is, terwijl hij daar hetzelfde eet als thuis. Lijkt me idd niet dat het een voedselallergie is. Succes meid

16. ProudMum

Morgen om 10.30 kan ik bellen om de uitslag...

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoop dat je dan wat duidelijkheid hebt mop!

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    En heb je de uitslag al?

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja sorry, ze heeft geen laptop dus kan niet online komen en ze heeft waarschijnlijk de mex griep dus ook daarom niet online.
    Er was niks uitgekomen.. Ze heeft nu AB gekregen voor hem en kijken of dat een eventuele infectie weghaalt. Zo niet, dan krijgen ze een puffertje om te proberen want de HA dacht dan toch astma.

(Sorry Truus als ik t niet mocht zeggen, maar ze waren benieuwd hahaha..)

20. ProudMum

Idd, het kan een virale infectie zijn die nog is blijven hangen door Pseudokroep waar Joey in Juni last van heeft gehad.

Deel Deze Pagina