Net als velen hier willen wij graag kinderen. Een week of 10 geleden ben ik dus na het stoppen met de pil begonnen foliumzuur te slikken. Sinds een aantal weken heb ik vage klachten (niet zwanger) die door de tijd heen erger/heftiger worden. Donderdag heb ik een afspraak bij de huisarts. Nou zit ik eens te bedenken wat ik allemaal moet vertellen en zie ineens een relatie tussen het beginnen met foliumzuur en het begin van m'n klachten. Nou is er niet direct een relatie te vinden met het foliumzuur, maar ik zie wel veel informatie waar wordt gewaarschuwd geen foliumzuur te slikken als je niet zeker bent dat of je een vitamine b12 tekort hebt. Nou komt het frappante: ik ben vegetarier (beperkte b12 inname dus) en heb een hoop klachten die op een tekort lijken. Nou ben ik natuurlijk geen dokter, dus ga dit donderdag gewoon met mijn huisarts bespreken, maar ik vraag me wel af of er meiden zijn die dit herkennen. Graag geen discussie of vegetarier zijn of het belang van foliumzuur...
Watvoor klachten heb je? Ik had ook vage kalchten, maar die kwamen neit door foliumzuur, maar door het afkicken van de anticonceptie. Maar je zou ook ipv fliumzuur een mulitivitamine voor zwanger worden kunnen gaan slikken. Bijvoorbeeld davitamon. Hierin zit ook extra B12 en vitamine D. Die zijn erg belangrijk voor je als je zwanger worden wil.
Ik ben vorige week onderuit gegaan: uit het niets duizelig, flauwvallen en spontaan overgeven en diarree. Dat was eenmalig. Daarnaast doen mijn heupen pijn, net als een hoop spieren, kan ik me niet concentreren, niet slapen en ben ik erg moe. En ik heb last van neerslagtigheid, hoofdpijn en een pijnlijke tong. Die vitaminen slikken is inderdaad wel een idee, maar wacht even tot na donderdag na het bloedprikken.
Ik heb er gelukkig geen last van en merk dan ook niks vanaf het moment dat ik foliumzuur ben gaan slikken. Voor jou heel vervelend zeg ik hoop dat er iets duidelijk wor donderdag.
ik slik ook geen foliumzuur omdat daar lactose in waar ik allergisch voor ben. Compleet Mama van Davitamon mag ik wel hebben. hier zitten alle vitamines en mineralen in die je nodig hebt. ik kan niet zien op de verpakking of deze ook geschikt is voor vegetariƫrs.
Hallo Achterhoekse, die davitamon gebruik ik nu inderdaad! Toch bleek mijn B12 wat laag, dus morgen toch nog even terug naar de ha. De kans dat ik met tabletten met b12 geholpen ben is klein, mijn voeding bevat voldoende b12, dus er lijkt iets anders mis te gaan in de opname. Morgen gaan we hst over injwcties hebben!