Eerste 3 maanden misselijk

Discussion in 'Zwangerschap' started by shay01, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,628
    0
    0
    Ik voel me nou 3 weken zoooo beroerd eerst was het nog met vlagen maar nu al 2 weken aan een stuk de hele dag door misselijk kan niet of heel moeizaam en weinig eten... Daarnaast ben ik nu ook nog eens heel erg verkouden en heb ik kriebelhoest... Waardoor ik van die hoestbuien krijg en moet spugen... Maar je mag niks innemen als je zwanger bent dus gewoon afwachten tot het over gaat... Maar hoe kwamen of komen jullie die eerste 3 maanden door?

2. xaar

xaar Actief lid

Jul 31, 2008
    398
    0
    0
    Bel je huisarts, je kan emfesane gebruiken tegen de misselijkheid. Of misschien wat anders. Er zijn wel wat hulpmiddeltjes die je 'veilig' kan gebruiken.

Je kan ook alle huismiddeltjes proberen. Wat eten voor het opstaan, zorgen dat je bloedsuiker niet te veel zakt, dus kleine beetjes de hele dag door eten. Gember helpt soms tegen misselijkheid. Er zijn vast nog wel wat tips, maar schroom niet om de huisarts te vragen voor iets.
    Ik ben tot week 15 enorm misselijk geweest. Heb niks gebruikt omdat ik mn eten wel kon binnenhouden. Maar als het bij een evt, volgende zwschap ook weer zo is dan vraag ik iets van de HA. Want ik voelde me knap beroerd

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik ben sinds al misselijk vanaf het begin, maar toen viel het nog wel mee.
    Sinds gisteravond heb ik echt kotsneigingen en moet ik echt heel voorzichtig doen met alles.

Wat mij nu wel helpt is vanillevla eten of dubbelvla aardbei/vanille.
    Verder eet ik om de 2 uur ongeveer iets kleins, een wasa cracker met kaas bijv. En Gemberthee drink ik nu, maar of dat echt helpt weet ik nog niet ;)

Misschien dat je ook een van deze dingen eens kan proberen?

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik was vanaf 6 weken tot ongeveer 11 weken heel erg misselijk.
    Ik had echt helemaal geen trek, maar at wel steeds kleine beetjes omdat een lege maag me nog beroerder maakte. Ik kon niet eens koken voor mijn man, werd dan zo misselijk. Maar het was van de ene op de dag zomaar voorbij en heb nu weer ontzettend veel zin in eten en in koken.
    Voel me super goed nu.

Ik heb niets tegen de misselijkheid genomen via de huisarts omdat misselijkheid bij de zwangerschap hoort. Ik vond dat ik dit ook maar moest ondervinden :evil: . We wilden het immers zo graag en lang al.
    Het zijn de kwaaltjes. Maar het gaat over, al kon ik het eerst niet echt zo geloven hoor.

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ik was vanaf week 6/7 constant misselijk/overgeven. Kon op gegeven moment niks meer inhouden. Spuugde alles letterlijk uit. Had soms niks op me maag, dus spuugde ik ook zuur. Bleh..
    Heb emasefene van me HA gekregen, hielp niet. Dus heb ik primperan zetpil gekregen. Mocht ik 2x p/d gebruiken..Maar de misselijkheid bleef, maar spuugde 2-3 per dag. Een hele opluchting was dat voor mij...Want de hele dag spugen was niet leuk. Maar dat hield bij mij tot week 18/19. Ik moet nu toch af en toe spugen, maar niet elke dag.. Misselijk ben ik haast niet meer :) :)

In mij geval kon ik niks anders dan op bed liggen en hopen dat de dagen snel voorbij vliegen...

Liefs Jeanney

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ja maar in sommige gevallen kun je beter wat nemen voordat je uitgedroogd raakt en opgenomen moet worden. Bij me andere zwangerschappen dacht ik ook dat het bij een zwangerschap hoort, totdat ik opgenomen moest worden en dagen aan de infuus lag. Dat wilde ik nu niet, heb nog 2 andere kids...Dus voor mij was het geen optie, om het zonder medicatie te doen...

Liefs Jeanney

Share This Page