goedenavond dames, In een goed moment stuur ik dit berichtje. Ik zal het kort houden, want lang op mijn telefoon doet me overgeven. Ik ben zwanger van ons tweede wonder. Weer heb ik HG. Momenteel ben ik 9 weken zwanger en al 2 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis. Niemand weet hoe lang het nog gaat duren. Bij ons eerste kindje heb ik tot 16 weken plat gelegen en tot de geboorte overgegeven. Is er iemand met ervaringen? Een goede ervaring dat het opeens met 12 weken voorbij is? Of toch nog een super tip? Groetjes
Wat onwijs vervelend zeg! Mijn moeder had ook HG bij meerdere zwangerschappen. Bij de laatste heeft ze accupunctuur gedaan & dit heeft haar supergoed geholpen!
Sterkte! Hier helpt niets, behalve accepteren en aftellen en 'keep your eyes on the price' Heel heftig. Hier de derde zwangerschap die in het teken van misselijkheid staat. Blegh.
Ooh wat naar voor je heb zelf ook hele goede ervaring met acupunctuur bij zware misselijkheid en veel overgeven. Sterkte
Ik heb het helaas 3 keer gehad. Wel alle drie keer op dezelfde manier. Extreem ziek in het begin maar dmv medicatie en ziekenhuis opname wel in de spiraal omhoog. Misselijkheid verdwijnt niet, ook niet met medicatie, maar het blijft er redelijk in. Vanaf de 20 weken ongeveer was het dan weer opgebouwd tot een redelijk normaal functionerend leven.
Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel even heel veel sterkte wensen! Heftig als je zo ziek bent.
oh wat erg voor je Als het echt niet gaat kan je misschien overwegen om aan een gynaecoloog Zofran te vragen? in het geval van dat ze twijfelen zou je misschien kunnen vragen of je ze met "informed consent" toch kan krijgen (dat je op de hoogte bent van de risico's van Zofran maar ze toch wil). Dat was het enige wat bij mij hielp als een trein. Verder, zet je koelkast zo koud mogelijk, van koud eten wordt je minder misselijk. laat magnetronhotdogs of magnetronhamburgers halen. Milkshakes deden het hier ook nog aardig, net als mcdonalds. Wellicht kan je om medische drinkvoeding vragen als je echt niet genoeg binnenkrijgt. Probeer je man te laten koken in de magnetron, dat geurt minder. of bij de buren of in de tuin desnoods. Er zijn ziekenhuizen waarbij je een vochtinfuus mee naar huis kan krijgen, als je ook geen vocht binnenhoudt. (en dan thuiszorg komt infuus controleren etc) Probeer ook iedere dag, hoe zwaar het ook is, samen met iemand buiten een rondje te lopen. Al loop je maar naar de hoek van de straat en weer terug. Er is ook een besloten praatgroep op facebook, maar ik weet niet of je de kracht hebt het te lezen. Heel veel sterkte! probeer hulp te regelen van familie of vrienden! Bij mij werd het nadat ik zofran startte minder heftig en met 21 weken kon ik weer 2u per week werken (zittend)
gember schijnt goed te helpen wanneer je misselijk bent maar niet hoeft te spugen wanneer je gember pillen slikt lost de poeder op in de maag , je kunt er vies van boeren en die gember smaak komt boven waardoor je heel misselijk word en uren lang de vieze gember spuugt, Hier heb ik tot 22 weken alleen maar jn het ziekenhuis gelegen bij de vierde, daarna zofran gekregen en dat was goooor ! Maar hielp als een tierelier en heeft ook geen na smaak met spugen, ik ben toen van 60 keer daags spugen naar 10/15 gegaan en mijn dagen voelden zoveel beter aan ! Cola kan helpen tegen misselijkheid maar helpt vaak ook niet bij Hg, toch zou ik wel cola drinken, cola geeft ook geen vieze na smaak na het spugen, Probeer ook zeker ijsjes ! Heel moeilijk echt dat snap ik, maar waterijsjes zijn en vocht ... En verzachtend voor de keel al neem je een ijsje en na 3 hapjes leg je het weer even een paar uurtjes in de vriezer, Zuivel niet doen, ook geen vla of dergelijk, zuivel geeft veel maagzuur en als je dat spuugt brand het in je maag en keel,en als je zwanger bent heb je zo al veel maagzuur, omeprazol hielp hier trouwens bij mijn tweede en derde redelijk met de misselijkheid je kunt best af en toe een slok melk hoor dit kan juist weer helpen voor de maagzuur maar yogurt een half glas melk een bak vla of danoontje ... Als je dat moet spugen komt het heel zuur terug, Een bakje boullion met beschuit valt niet te zwaar en geeft vocht, Verder heb ik helaas geen tips, ik heb het echt moeten hebben van de steun van mijn ouders schoonouders Mijn man en onze kinderen die ons overal bij hielpen, Het is helaas echt accepteren en als het niet gaat laat je niet weg sturen vraag om omeprazol en zofran, gynaecologen doen veel moeilijk maar word steeds vaker wel gegeven, je zou je aan kunnen melden bij de Facebook groep over Hg waar veel meiden zitten die het net achter de rug hebben of juist nog midden in zitten, wie weet hebben die tips voor je !
Wat ontzettend naar! Ik ben van deze zwangerschap tot week 18 elke dag beroerd geweest, maar zo ernstig als HG was het niet. Ik wil je dus heel veel sterkte wensen en hopelijk ben je er snel vanaf. Ik kreeg Primperan voor de ergste misselijkheid en dat haalde de scherpe kantjes er iets vanaf. Gember werkte bij mij niet, en zoals Hippo89 al zegt brandt dat gigantisch als je moet overgeven. Cola zonder prik heb ik ook veel gedronken, en waterijsjes gegeten.
Even de kracht gevonden om jullie lieve reacties en goede tips te lezen. Heel erg bedankt!! Momenteel heb ik 3x per dag primperan en krijg dat ook in het infuus. Het blijft gewoon echt ruk. Jullie ook sterkte dames!! Het is elke dag overleven, en elke dag een dagje dichterbij het einddoel. Liefs
Wat erg is dat he?! Ik heb het 3x 'maar' 10 weken gehad. Kan me niet voorstellen hoe je jemoet voelen als het nog langer duurt. Idd liggen en zo min mogelijk doen, dat is het beste geweest bijmij. Ik knapte ook wat op door ijskoude sportdrank, niet AA, maardat witte spul. Adviseren ze ouderen ook wel eens tegen uitdroging. Ik kon iedere keer iets maar een paar dagen eten. Dan waren het crackers, dan weer appels,om knetter van te worden. Bij mij deed primperan niets, Emesefene wel een heleboel.
Ik heb het 3x gehad Bij mij hielp alleen zofran, ook op eigen risico. Maar het was dat, of om de paar dagen aan het infuus. Drinkvoeding kreeg ik ook, en ook sonde voeding geprobeerd. Uiteindelijk leefde ik op van die witte crackers, thee en chocomel. En dan elke dag drinkvoeding erbij. Rest lukte niet of soms een paar happen. Koken ging niet, boodschappen doen niet en lag zoveel mogelijk op bed. Sterkte