Ervaringen met zw testen 6 dagen voor nod testen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterretje08, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik zat een beetje op internet te kijken en kwam daar de testen tegen die je al 6 dagen voor je nod kunt gebruiken
    Ik zag zelf die van matcare en sensitest, maar wellicht zijn er nog meer van deze testen

Nu hoor ik wel eens verhalen dat het veel vaker nog vlak voor je nod dan fout kan gaan, dus dat je met dei test op 6 dagen voor je nod positief test, maar op je nod gewoon ongi word?

Wat zijn jullie ervaringen met deze testen?
    Werken ze goed?
    Is er positief mee getest voor nod en gewoon geod zwanger?

Ben er neit helemaal uit wat ik namelijk zal doen, of proberen te gebruiken of toch maar niet, dus ben erg benieuwd wat de ervaringen van jullie zijn met deze testen!

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmm ik ben dus zwanger en heb met die sensitest waarmee je 6 dagen voor nod kunt testen getest en dan 5 dagen voor nod, maar die was nega.
    1 dag voor nod wel posi trouwens met dezelfde test.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Mmm dus nog niet echt een heftig goed resultaat dan dus, want met bijvoorbeeld een kruidvat test word ook wel eens een dag of 2 voor nod positief getest.

Nog gefeliciteerd iig met je zwangerschap!

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zou het persoonlijk niet doen (als het al werkt) het gebeurd nogal eens dat iemand een miskraam heeft gehad zonder dat ze het doorhad,omdat je gewoon weer "ongesteld" werd.....je kan ook later hcg aanmaken en pas later positief testen

5. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Nou ik had posi getest 5 dagen voor NOD en 2 dagen later was het streepje weg en gewoon ongi geworden.. Dat was echt een mega teleurstelling.
    Matcare ULTRA heette die, ik raad het af....

Ik test NOOIT meer voor m,n NOD.

6. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik test met de ultra zo goed als negatief....misschien met een
    vergrootglas een schaduw maar met de midstream van matcare krijg ik
    wel een licht maar toch duidelijk lijntje.Daar snap ik toch niet
    heel veel van.Ik haal die ultra nooit meer.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Nee dat is gek, dan zou je juist met die andere een super duidelijke streeep moeten krijgen!
    Houd het dan maar gewoon bij de gene waar je wel een streep bij krijgt!
    Hopelijk snel een nog duidelijkere test voor jou ;)

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Oh... Dat si wel heel balen, wat dat betreft kun je dan beter maar neit weten dat het ooit positief is geweest en maar beter gewoon ongi worden dan, zonder dat lijntje gezien te hebben.

Na zo'n ervaring zou ik denk ik ook neit meer voor mijn nod testen

9. Trees

Trees Niet meer actief

ik heb dezelfde ervaring met de ultra. Elke andere test geeft een duidelijke streep en bij de ultra moet de bouwlamp erop om iets te kunnen zien. Mijn ervaring, waardeloze test!

Ik gebruik zelf de matcare (de stripjes van 1,30 per stuk) om aan mijn testverslaving tegemoet te komen ;) en zodra ik daar iets op zie ga ik voor een cb of een apothekerstest. Deze zijn dan vaak erg duidelijk.

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik heb het meer gehoord dat de ultra een onduidelijke streep blijft geven.

Ik had vorig jaar met de matcare ultra getest 6 dagen voor nod en negatief. toen ik een dag later de test (die nog ergens rondzwierf) weg wilde gooien zag ik wel een duidelijke streep maar goed die was dus niet meer geldig maar ik was wel harstikke zwanger ;)

Ik zou gewone testen bij de drogisterij halen hoor.

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb net zo'n ervaring als MiaMel gehad, maar dan 2 dagen voor NOD. op NOD ook nog positief, en twee dagen later ineens negatief! :confused: bleek dus een vroege miskraam te hebben gehad, heb ook gevloeid als nooit tevoren... en inderdaad héél verdrietig!

ik test misschien nog wel voor NOD, maar pas als ik een week ná NOD een vet-positieve test heb word ik echt blij.
    nu maar hopen dat dat gauw zo is. :)

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik raad de ULTRA testen af, van sensitest en van matcare en van welk ander merk dan ook.
    Niet zozeer vanwege het 'gevaar' dat je toch nog 'ongi' wordt, want die kans blijft sterk aanwezig, ook nog na je NOD, dus dat is het probleem niet.

Maar uit ervaring zijn die testen helemaal niet zo gevoelig als dat ze zeggen. Ik had een dikke 'Zwanger' op een CB digitaal staan, en zo'n zogenaamde gevoelige test bleef negatief!

Ik zou zeggen, gebruik gewoon een normale sensitest/matcare of een andere goedkope test, zie je daar wat op, koop dan een duurdere test voor de bevestiging.
    Zo doe ik het ook altijd ;)

Deel Deze Pagina