Weet even niet wat ik moet doen, jullie tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Momfulness, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi Meiden,

Ik zit nu in week9 van mijn zwangerschap. Ik ben al 4 weken de hele dag misselijk met overgeven. Nu ben ik dit weekend een beetje tot rust gekomen maar heb er ook nog griep bij gekregen.
    Ik moet van morgen tot vrijdag weer werken, maar zie hier erg tegenop omdat ik me zo slecht voel. Ik ben in januari ook al thuis geweest met griep en mijn collega's en leidinggevende reageren de hele tijd nogal lakoniek op mijn misselijkheid.

Ik voel me zo schuldig als ik me weer ziekmeld maar aan de andere kant denk ik dat ik juist weer veel ga overgeven als ik morgen ga werken.
    Mijn leidinggevende reageert heel nors als ik me ziekmeld en mijn collega's zijn echt nooit ziek. Vorig jaar had ik ook al het hoogste ziekteverzuim.

Wat moet ik hier nu mee? Weet het even niet.
    Anders toch gewoon gaan werken?

Alvast bedankt!

2. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

Jun 17, 2008
    731
    0
    0
    hohioi

ik snap dat je je rot en misschien ook wel een beetje schuldig voelt
    maar ziek is ziek daar kan je niks aan doen
    en als je echt zo misselijk bent en overgeven hebben ze ook weinig aan je toch

ik zou je gewoon ziek melden en lekker rustig aan doen

in het begin van me zwangerschap (nu weer trouwens) ook zo misselijk

ik eet voor ik uit bed ga een beetje en dan gewoon over de hele dag kleine beetjes dat werkt bij mij goed

succes en beterschap maar denk aan je eigen gezondheid en aan die van je beeb je kan altijd nog werken

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    ik neem aan dat ze op je werk niet weten dat je zwanger bent?
    zoniet, misschien is het toch slim om even met je leidinggevende het erover te hebben. Dan weet hij/zij tenminste waar het vandaan komt dat je niet lekker bent de hele tijd. Dan wordt het al een stuk begrijpelijker dan als je je gewoon 'ziek' meld steeds.

4. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    als je je er echt zo rot over voelt om je ziek te melden, dan kan je erheen gaan en gewoon op je werk overgeven, dan zien ze in elk geval dat je je niet goed voelt en dat het niet nep is.

Weten ze daar dat je zwanger bent?

En mocht je er echt tegen op zien, ga een gesprek aan met je baas.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat jammer om te lezen dat ze zo negatief doen zeg! Dan voel je je helemaal schuldig en daar word het niet beter van. je kan er niks aan doen dat je ziek bent. Ik weet hoe vervelend het is om zo misselijk te zijn. Ik had het helaas ook. Meid als je ziek bent hebben ze toch ook niks aan je? Als je niet kan werken dan kan het niet. Ik hoop dat je er iotkomt met je baas. Leg hem anders ook uit dat jij het ook vervelend vind, maar dat dit nou eenmaal voorkomt als je zwanger bent. Hij mag je niet ontslaan hierom dus daar moet je je geen zorgen om maken
    Sterkte en beterschap!

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Hey Luna,

Das balen he! Allereerst beterschap hoor!
    Tja, mijn insteek is: als je ziek bent ben je ziek. Je collegas hebben er ook niets aan als je er wel bent en niets presteert. Ik ben anders ook nooit ziek, maar nu met mijn zwangerschap.. pff. Ik vind het dan ook niet leuk om me ziek te melden, maar misschien moet je eens met je leidinggevende om de tafel om uit te leggen dat jij echt niet voor je lol thuis blijft, en dat het hopelijk snel voorbij is en je je dan weer voor de volle 100% kunt inzetten.

Ik vind het trouwens niet collegiaal om zo te reageren op je misselijkheid. Alsof jij het zelf zo leuk vindt om steeds boven de wc te hangen.. :pale:

Succes!

7. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

even off-topic, hee kristel wauw al weer 20 weken zwanger van een meid super zeg voor jullie!

En luna, ikben zelf oo kecht elke dag mega misselijk en spugen, vandaag weer na een week vrij voor het eerst werken, ben benieuws hoe dat me afgaat..

maar als je ziek bent ben je gwoon ziek klaar, je moet aan je zelf denken tijdens je zwangerschap (zowiso natuurlijk) en je moet ook goed je rust nemen!

en op je werk heeft er toch niemand wat aan als jij er dan toch niet helemaal bij bent..

ik zou lekker ziek melden een eerst ff uitzieken.

groetjesss

8. tanja1979

tanja1979 Actief lid

Oct 3, 2008
    217
    0
    0
    Ik zou nu eerst even aan jezelf gaan denken en aan je beebje natuurlijk.
    En ze hebben op je werk nu toch ook niet zoveel aan je als je je zo ziek voelt?
    Heel veel beterschap

groetjes tanja

9. Momfulness

Hoi, bedankt voor de snelle reacties.
    Ik heb het op mijn werk al vertelt met 6 weken omdat ik zo ziek was. Ik loop telkens naar de wc te rennen daar en ben ook al bij de dokter geweest. Daar zijn uitdrogingsverschijnselen geconstateerd. Toch krijg ik van die opmerkingen van het hoort erbij.. of ja iedereen is misselijk tijdens de zwangerschap. met andere woorden, je bent niet ziek. Maar ik voel me gewoon hondsberoerd en daar komt ook nog bij dat ik sinds kort een nieuwe baas heb waar ik niet mee door een deur kan en dat maakt de misselijkheid alleen maar erger.

sorry hoor voor mijn geklaag, mijn vriend en ouders zeggen ook dat ik me ziek moet melden maar toch voel ik me dan schuldig. Ben zo bang dat ze vinden dat ik me aanstel of erger nog...me helemaal niet geloven..

10. Momfulness

thanks voor de beterschapswensen! Lief van jullie, fijn om te lezen dat er mensen zij n die me wel begrijpen.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    oh ja die opmerking; het hoort herbij.... ik wordt er zo gek van! :evil: Tuurlijk je weet dat het erbij hoort, mar dat maakt het niet minder erg...

12. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    het is niet aan hun om te oordelen of je echt ziek bent hoor, als de dokter al uitdrogingsverschijnselen constateert dan is het dus duidelijk dat je echt ziek bent.

Mochten ze je niet geloven, dan is dat hun probleem, het UWV zal uiteindelijk toch de beslissing moeten nemen of je kunt werken of niet en die zal ook luisteren naar wat je dokter zegt!

En echt niet iedereen is zo misselijk. Ik heb zelf ook omdat ik me niet ziek wilde melden heel lang rondgelopen op mij nwerk terwijl het eigenlijk niet ging, uiteindelijk heb ik een gesprek gehad metm ijn baas. Dit heeft heel wat dingen opgehelderd en toen ik nog wat weekjes later instortte en de verloskundige mij verplichte om me ziek te melden was mijn baas heel begripvol.

Doe lekker rustig aan.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Wat een domme collega's heb je zeg, dat ze zulke opmerkingen durven te maken... Bah, kan me echt boos maken hierom!
    Ik zou me dus tegenover zulke mensen echt niet schuldig voelen. Meid, je bent zwanger, er gebeurt zoveel in je lichaam, doe rustig aan. Je beebje is nu belangrijker. Als jij je echt niet lekker voelt, blijf dan gewoon thuis.
    Natuurlijk is het niet leuk (zacht uitgedrukt) dat ze je niet begrijpen op je werk, maar nu zijn jij en je beebje belangrijker hoor.
    Als je er echt heel erg mee zit, probeer dan eens een gesprek aan te gaan met een collega die je vertrouwt, dan kan hij/zij jouw verhaal overbrengen op de rest. Of je moet met iedereen willen praten, maar dat is niet nodig lijkt me en ook niet echt prettig.

Heel veel beterschap en ik hoop dat t gauw over is!

@Sanne: hihi, gaat snel he :D (maar niet snel genoeg..) Jij ook weer zwanger, mooi, gefeliciteerd! Dit beebje blijft wel lekker zitten hoor, daar laat ik mn duimen overuren voor draaien :D

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

sjonge jonge wat een stomme collega's zeg! Zeker zelf nooit zwanger geweest. Zo wel dan zijn ze vast niet ziek geweest. Kan we lzijn dat het erbij hoort maar daarom voel jij je niet minder rot eronder en niet minder ziek? Als de dokter zegt dat je uitdrogingsverschijnselen hebt dan ben je toch gewoon ziek? Gewoon rustig aan doen meid. Rot misschien dat je weer ziek bent maar dat heb je nou eenmaal niet in de hand!

15. Momfulness

hey meiden,

bedankt voor de antwoorden. Ik ben gelukkig niet gek. Je gaat gewoon aan jezelf twijfelen en denken dat je je aanstelt.

Morgen ga ik me maar gewoon ziekmelden. Vandaag om half 3 ga ik naar de vk dus stel haar wel op de hoogte en vraag haar ook eens wat ik het beste kan zeggen.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Hoi Luna,

Ik ben zelf werkgever geweest en natuurlijk is het vervelend als je een medewerker hebt die regelmatig ziek is, maaaaaaaaar ZIEK IS ZIEK! Daar kan je niks aan doen en daar heb je zelf ook niet om gevraagt.....anders zou je wel op je werk zijn want niemand wil ziek thuis zijn! Wat je kan doen is je baas goed op de hoogte houden en ook met je HA bespreken was voor jou het verstandigste is om nu te doen. Als je dit dan weer laat weten bij je baas dan kan hij niks anders doen als zich erbij neer leggen!

Ik ben ongeveer net zo ver als jij en ik ben gelukkig niet misselijk maar ik zit ook echt steeds in de lappen mand! Ik ben zwanger via IVF en ik heb heel erg lang last gehad van de punctie. Nu had ik van de week heel heftige blaas ontsteking, zo erg dat ik een dag dubbel heb gelegen van de pijn...........daardoor heb ik niet gekeken naar mn medicijen en nu heb ik een allergische reactie! Ik heb steeds het enne gehad en dan komt het ander al weer lang! :(

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel wat minder (of helemaal niet meer) misselijk bent!

17. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Grrr kan me hier ook echt boos om maken! :x Wat een egoistische collega's! :thumbdown:

Maar meid, probeer jij je maar niet teveel op te winden, is niet goed voor de beeb. Ziek melden en aan jezelf denken....prioriteit 1!
    Waarom moet je nog meer 'bewijzen' dat je ziek bent? We zijn toch allemaal volwassen mensen...en ik weet hoe je je voelt :pale: (zoiets doe je niet voor de lol).

Luister maar naar de goede adviezen van je ouders en vriend...en natuurlijk van de forum-dames ;)

18. Caro1

Caro1 Actief lid

Oct 26, 2008
    123
    0
    0
    Haha, ik dacht precies hetzelfde. Als ze je niet geloven ofzo, gewoon lekker daar overgeven en dan weer naar huis gaan, lekker je bed in. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik zie er altijd zeeer beroerd (en oerlelijk en ziek :) ) uit als ik heb overgegeven... Lijkt me duidelijk dat je je dan niet aanstelt.. Veel succes en zorg maar goed voor jezelf!

19. Caro1

Caro1 Actief lid

Oct 26, 2008
    123
    0
    0
    Ik had dit nog niet gelezen maar meteen gereageerd :oops: , maar als de dokter dit zegt lijkt het me toch wel echt duidelijk, je kan niet werken! Heeft de dokter je niet verboden om te gaan werken? Mijn dokter was daar heel fel in toen ik zware BI had en heeft zelfs zijn mobiele nummer gegeven zodat mijn baas kon bellen als die het er niet mee eens was. Toen mijn baas dat hoorde was die natuurlijk meteen overtuigd dat het heel ernstig was enzo en heb ik geen opmerkingen meer gehad (behalve dan dat ik goed op mezelf moest passen enzo, haha). Ik zou echt met je dokter bespreken dat ze op je werk zo asociaal bezig zijn, daar houden dokters niet van omdat je daar alleen maar zieker van wordt. En verder jezelf goed in de gaten houden hoor, uitdrogingsverschijnselen is niet niks! (ben je trouwens al bij de vlk geweest? Die zal hier ook wel een mening over hebben.)

20. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik zou gewoon naar mijn werk gaan. En het liefst nog heel de boel daar onderkotsen :evil: .

Wie niet horen wil.........

Dan zullen ze misschien toch doorhebben dat je je niet aanstelt.

Gelukkig ben ik niet misselijk geweest o.i.d. Mijn teamleidster is heel begripvol.

Succes.

Share This Page