ik moet binnenkort weer aan het werk (2 dagen) en ik ga dus kolven. de kolf heb ik van Medela, daar zit ook een flesje bij. ik heb de via bekers van avent voor het bewaren en invriezen. daar kan een speen op maar dan krijg je zo'n rare dikke fles en dat vindt mn schoonmoeder niet fijn (die gaat oppassen) ik vind zelf de medela speen niet fijn, het gedeelte waar de speen uitkomt (de tepelhof als het ware) is heel smal waardoor mijn zoontje met zn lippen tegen het gele plastic aan komt. die van avent is veel breder. maar je hebt nog veel meer soorten natuurlijk. welke gebruiken jullie en hoeveel moet je ervan hebben? en kan het kwaad dat ik de melk kolf in het medela flesje (die past er tenslotte alleen maar op), bewaar en vervoer in de via-bekers en de melk geef in een ander flesje? natuurlijk steriliseer ik alles voor gebruik. en dan wil ik ook nog graag weten hoe jullie de melk vervoeren naar huis? in een diepvriestas ofzo? of moet ik speciaal zo'n vervoer-tas van medela aanschaffen? ben benieuwd hoe anderen het doen.
Wij gebruiken Difrax S-flessen, ben er heel tevreden over! Deze passen overigens ook op de Medela kolven, dus je zou het zelfs direct in de fles kunnen kolven.. We hebben 2 kleine en 2 grote en in totaal 4 S spenen en 2 M spenen Yentle moet trouwens altijd met haar mond tegen de ring aanzitten, en dus ook de bolle kant van de speen in haar mond nemen, anders kan ze niet goed drinken en loopt alles uit haar mondhoeken. Maar misschien hoort t juist wel zo? Je kindje neemt bij de borst immers ook niet alleen de tepel in de mond Het is trouwens geen probleem om de melk eerst in de flesjes te hebben, daarna in een bewaarbeker en dan weer in een fles, je zult wel moeten toch? (Ik doe dat ook hoor! Opvangen in medelaflesjes, overgieten in een Avent-beker en lateraan in een fles weer) Ik zou trouwens niet de flesjes van medela gebruiken om uit te laten drinken, deze zuigen namelijk heel makkelijk vacuüm en dat is niet echt prettig drinken/voeden! Als wij eens weg gaan en dan een voorraadje melk mee moeten nemen oid, (ik kolf alles vooruit, Yentle krijgt dan ook nooit verse melk, maar een voeding uit de koelkast, (ook vers, maar anders vers )) doen wij dit in een koeltasje van Medela met koelelement
Ik heb veel flesjes geprobeerd (flessenweigeraar) en gebruik inmiddels avent, difrax S en tommee tippie. Bij een volgend kindje zou ik alleen voor tomme tippie en difrax gaan... maar heb nu zoveel avent dat ik die nu wel blijf gebruiken
Dochterlief pakt de avent wel, maar niet super. Difrax beter. Maar heeft hierbij ook bijna de hele speen in der mond hoor! Ik kolf ook in de medela flesjes, vervoer het hier ook in (in het koeltasje met vriesblok). Maar als ze naar het KDV gaat, doe ik de melk vast in de flesjes en vervoer ik het in een gewone koeltas met koelelementen (de difrax flessen passen niet zo goed in het medela tasje haha..) Dus overgieten is geen probleem hoor! Succes!
bedankt voor de reacties, hier heb ik wel wat aan. ik wist bv niet dat de difraxflessen op medelakolven passen! je zit dan wel met het vervoeren. ik zit te denken om de avent to go koeltas te kopen, daar passen de difraxflessen in en ook de via-bekers. hoeven ook geen koelelementen in, blijft tot 4 uur koel. medelaflesjes drinken dus niet fijn.. dan wordt het difrax, die zijn ook een stuk leuker dan de avent, en lijkt me wel makkelijk voeden. maar 1 of 2 flessen moet dan wel genoeg zijn toch, en dan de kleine of de grote? ik vraag me ook af, als je het flesje na gebruik meteen omspoelt dan kun je hem toch bij de volgende voeding weer gebruiken? en hoe krijg je ze droog van binnen? of hoeft dat niet perse.. ik laat nl altijd alles drogen na het steriliseren op een hydrofielluier maar onderin de flesjes blijven altijd nog wel wat drupjes water zitten..
Ik ga bij de 2e alleen maar Medela spullen dus ook flesjes/spenen gebruiken ivm het Bisphenol-A verhaal.
ja klopt dat is waar. dan heb je ook nog de nuby natural touch flessen en de b-free. als de medela-flesjes vacuum zuigen wil ik toch liever een andere fles. dat bpa wil ik ook liever niet gebruiken.. gelukkig zit het niet in de via-bekers van avent.
Wij gebruiken op de dagen dat ik werk de B-free flessen. Ben er erg tevreden over, zit ook geen Bisphenol A in. Ik kolf met de medela swing en gebruik met kolven ook gewoon de medela flesjes. Ik heb een klein koeltasje (www.prettymum.nl) gekocht en een los koelelement (blokker), zo neem ik de melk mee naar huis. Thuis vries ik het (indien nodig) in in medela pump n save zakjes.
bedoel je die van little company? die zijn erg leuk! maar is het genoeg als ik de flesjes/kolf s ochtends voor het werk steriliseer en dan meeneem? na elke kolfbeurt spoel ik ze dan om met water. of moet het voor elke kolfbeurt gesteriliseerd worden? op het bv-forum staat nl dat als je melk langer dan 48 uur wilt bewaren dat je het voor elk gebruik moet steriliseren?! doen jullie dat ook? lijkt me zo lastig op het werk....
Klein tipje voor het koeltasje: Ik heb afgelopen week bij Blokker een klein koeltasje gekocht voor het astronomische bedrag van 1 hele euro! Er staat wel op "lunchbag" maar dat is strikt genomen nog niet eens gelogen... Er kunnen makkelijk 4 grote viabekers in en een koelelement. Als ik maar 3 bekers meeneem (wat denk ik genoeg is) past mijn avent handkolf er ook nog makkelijk bij. Ik ga op het werk niet steriliseren. Ik doe mijn kolf thuis in een boterhamzakje en ik neem er een paar mee voor op het werk. Ik spoel hem met heet water af en doe er een schoon zakje omheen en dan leg ik hem in de koelkast bij de rest van mijn spullen. Dat moet maar genoeg zijn, ik heb echt geen tijd om ook nog eens alles te steriliseren enz. Als flesjes gebruik ik avent, die had ik nog van Jelle en dat werkt hier goed, dus ik kan je niks vertellen over andere flesjes.
zo is mijn koeltas eentje van de hema. Baby blauw heel leuk Drinkt je kleine uit alle soorten en maten flessen? Bofferd Ik had geen keuze en moest de difrax spenen nemen die wilde ze alleen maar. Die passen ook op de avent flessen trouwens.
dat is een goeie tip, ik ga morgen meteen eens kijken bij de blokker! kolf je op het werk met een handkolf? ik heb vandaag een bpa-vrije fles van avent gekocht, ze zijn niet zo helder als de normale flessen maar dat boeit niet, aventflessen zijn sowieso al lelijk die van nuby (die siliconen flessen) lijken me echt niet fijn, b-free waren er niet dus vandaar avent. lijkt me fijner dan medela.
Neem altijd alles in een schone hydro. doek mee. Na kolven ff alles goed afspoelen en rol het dan weer in de doek. Thuis schone doek pakken en steriliseer ik alles...
Ja, ik heb wel een elektrische (medela swing)maar op de een of andere manier kolf ik met de handkolf sneller... En het is handig dat ik de viabeker rechstreeks op de kolf kan zetten, dan hoef ik niet over te gieten, met het risico van knoeien of omgooien. (is me al 2x gebeurd)
ja is nieuw, een van 125 en een van 260, die laatste heb ik gekocht voor 10 euro in de winkel. deze is het: Newpharma: Avent Zuigfles Bpa-vrij 260ml @bluesky: grappig, ik heb ook een handkolf van avent en een medela elektrische. die laatste gebruik ik eigenlijk altijd en die van avent alleen als ik ergens moet kolven zonder stroom, zoals laatst onder het winkelen in de auto in de parkeergarage toen dacht ik ook al dat ik de melk veel sneller had. en ook dat de "straal" dikker was! mmmm, ik ga zo nog maar eens een keer die handkolf proberen. met de medela ben ik sowieso 20 a 25 min. bezig.