Ik heb gehoord over pseudo-menstruaties als gevolg van te weinig zwangerschapshormonen.. Als dit het geval is , en je dus wel elke maand bloed, kan dan ook een zwangerschapstest negatief geven? Ook in een verder stadium, bijv. 14 weken?
Dit zeggen ze op het internet: Pseudo-menstruatie In een aantal gevallen blijft de vrouw zelfs twee tot negen maanden lang ongesteld ondanks een zwangerschap. Hoe is dit mogelijk? Er wordt in dit geval gesproken van een pseudo-menstruatie. Het vruchtje produceert normaal het hormoon HCG. Tot een bepaalde leeftijd van het vruchtje groeit deHCG-waarde, daarna kan het weer afnemen. HCG zorgt ervoor dat er geen eicel meer tot rijping komt en er geen menstruatie meer optreedt. Wanneer er te weinig HCG wordt aangemaakt dan krijgen de hersenen van de vrouw geen signaal om dit proces stil te leggen. Het gevolg: een menstruatie waar geen eisprong aan vooraf is gegaan. Een pseudo-menstruatie dus. In de meeste gevallen is een pseudo-menstruatie niet ernstig. Toch kan regelmatig bloedverlies de baarmoeder zodanig prikkelen dat er een miskraam optreedt. In de meeste gevallen krijgt het lichaam na één tot twee pseudo-menstruaties door dat er sprake is van een zwangerschap en zal deze nepmenstruatie ophouden. In heel uitzonderlijke gevallen blijft de pseudo-menstruatie negen maanden lang aanhouden en heeft de vrouw soms echt niet door dat ze zwanger is. Dit wordt vooral gezien bij vrouwen met overgewicht waarbij de buik niet zichtbaar groeit en er al langer sprake was van vage klachten als misselijkheid of vaker moeten plassen. De zwangerschapsverschijnselen worden dan toegeschreven aan de normale klachten. De horrorverhalen dat er plots een kind in het toilet ligt zijn van die heel zeldzame gevallen die vaak ook een eigen staartje krijgen. De kans om de jackpot van de loterij te winnen is vele malen groter.
Dankjewel Voor je reactie! Ik had dit idd ook wel gelezen, alleen ik vraag me dus af of ik de negatieve uitslag kan vertrouwen. Ik ben al wel 3 keer ongesteld geweest, (of bloedverlies gehad iig) maar had wel kleine bloeding wanneer je normal een innestelingsbloeding hebt. Ook ben ik vaak misselijk en moet ik meer plassen.
Ongesteld blijven en zwanger zijn komt niet vaak voor hoor. In verreweg de meeste gevallen kun je ervan uitgaan dat ongesteld zijn + negatieve testen betekenen dat je niet zwanger bent. Sorry. Laat anders je huisarts een bloedtest bij je afnemen of laat een echo maken als je de testen en je menstruaties niet gelooft.
Waarom stel je trouwens elke maand deze vraag opnieuw? Ik denk dat het in jouw geval zeer raadzaam is om een echo te laten maken. Want klaarblijkelijk is dat de enige manier om je te laten geloven dat je nog niet zwanger bent! Want de kans is anders zeer aanwezig dat je jezelf een schijnzwangerschap gaat aanpraten.
Het komt zo ontzettend weinig voor dat je er denk wel vanuit kan gaan dat je de negatieve test kan vertrouwen. Je kan natuurlijk er nog een test tegenaan gooien of naar de HA gaan voor een bloedtest voor de zekerheid.
Meid, het wordt tijd om te accepteren dat je waarschijnlijk niet zwanger bent. Jr hebt al weken negatief getest, je vloeit, al is het minder dan normaal. Je voelt je zwanger, maar sta voelde ik me iedere maand rond menstruatie en niks.bleek minder waar. Niet zwanger, tot een week of 5 geleden. Hoe dan ook, jij bent waarschijnlijk niet zwanger, steld weken soort gelijke vragen. Met 14 weken negatief testen is onmogelijk, na 16 weken loopt je hcg pas terug. Dus je test moet positief zijn. Vraag me af hoe.lang je van je anticonceptie af bent? Is dat korter dan een jaar dan kan het ook nog zo zijn dat je hormoon huishouding gewoon ontregeld is lijk doet gekke dingen met ons hoor! Ga of naar de huisarts voor uitsluitsel als dat voor jou het enige alternatief is, of accepteren dat je gewoon. Nog biet zwanger bent. Althans de kans is heeelklein
Je test de gehele zwangerschap positief, ook als je bijvoorbeeld al 30 weken zwanger bent. HCG verdwijnt namelijk niet, het stijgt alleen op een gegeven moment niet meer. Rond de 14 weken is het aandeel HCG ongeveer 13.300 tot 255.000 IU/L. Dit is dus ontzettend veel. Zwangerschapstesten kunnen daardoor een lichter tweede streepje geven omdat ze de hoeveelheid niet aankunnen. Echter is dit tweede streepje nog steeds goed zichtbaar! Hcg-waarden tabel
Zoals je hebt gelezen komt het voor. De kans is miniscuul klein, maar niemand kan ontkennen dat er gevallen bekend zijn. Het lijkt erop (afgaande op je postings) dat jij je wanhopig aan een dergelijke (microscopisch kleine) strohalm vastklampt. En in dat geval zit er maar 1 ding op: praat erover met je arts en vraag hem/haar of hij je gerust wil stellen met een echo. Zelf denk ik: ongesteld + negatieve test = niet zwanger. Maar blijkbaar lukt het jou niet om zo te denken.. En daar moet je wat mee. Het is echt niet goed voor je om daar zo in te blijven hangen.
Toen we bij het maken van E lang bezig waren beeldde ik mij ook symptomen in. Ik wilde het zo graag en was ook echt misselijk. Toen ik uiteindelijk zwanger was had ik nergens last van. Bij deze zwangerschap wist ik het bij de innesteling al. Die doet gruwelijk veel pijn bij mij. Bij E dacht ik dat ik ongesteld ging worden totaal niet aan innesteling gedacht. Bedoel dus te zeggen dat je de symptomen echt zo kan voelen maar dat je wens en je lichaam je voor de gek kunnen houden.