Hoi meiden! Mijn vriend en ik gaan straks voor onze 1e ronde om zwanger te worden. Ik ben gisteren ongesteld geworden en we kunnen dus wel ongeveer uitrekenen wanneer de eisprong zal plaatsvinden. Nu kwam ik alleen van die ovulatietests tegen bij de drogisterij, waarmee je de LH-piek kunt meten om te weten wanneer je vruchtbare dagen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Iloiza
Hoi Nou ik gebruik vanaf maand 1 al ovulatietesten. Ben begonnen met de CB digitaal. Die geeft aan dat je 17 dagen voor t einde van je cyclus moet beginnen met testen. Dus heb je een cyclus van gemiddeld 28 dagen, begin dan op dag 11 met testen om je piek niet te missen. Zodra ie op een dag positief aangeeft dan weet je dat je binnen 24 tot 48 uur je eisprong hebt en dus moet gaan klussen zodat je meer kans hebt Het geeft je natuurlijk geen garantie om zwanger te worden, want er komen nog veel meer dingen bij kijken, maar zo weet je iig wanneer je vruchtbare dagen zijn en kan je zo het lot een handje helpen
Je kan ze ook via internet bestellen; is een stuk goedkoper dan bij de drogist (bijv. bij MatCare, zie reclame links) Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Die ovulatietesten lijken me wel wat. Ik ga ze gewoon aanschaffen en hopen dat ik zo het lot een handje kan helpen.