Ongesteldheisgevoel na eisprong, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kristel86, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi :)

Ik ben nu sinds Januari gestopt met de pil en sindsdien ook meteen weer een goeie cyclus van 28 dagen. Ook kreeg ik 2 weken na het stoppen met de pil alweer een eisprong (ovulatietest).
    Voor mij is het allemaal dus nog steeds nieuw en weet dus ook nog niet zo goed waar ik welke klachten aan moet wijden.

Het valt me nu in ieder geval op dat ik sinds 2 dagen na mijn eisprong (eisprong was afgelopen dinsdag) een heel gek gevoel in mn onderbuik heb. Het is zeker weten in mijn baarmoeder en het voelt echt alsof ik ongesteld ben/ga worden. Het wil ook maar niet op houden!
    Ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige cycli ook gehad heb, maar misschien ook wel hoor. Het valt nu alleen gewoon op!

Nu vraag ik me af: Zijn er meer die dit hebben zo vlak na de eisprong? Zoja, dan kan ik het daar aan wijden :)
    Zoniet, dan moet ik me misschien toch eens gaan afvragen of het nu dan toch raak is ;)

Groetjes!

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Wij zijn al bijna 10 maanden bezig en ik heb ook elke keer na de eisprong het ongesteldheidsgevoel.
    Dit hoort er gewoon bij (bij mij tenminste), ben niet anders gewent!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dib, dankje voor je reactie :)
    Hmmm.... voor de rest blijft t rustig qua reacties, dus ik heb nog steeds wel een beetje twijfel :(
    Herkent nu helemaal niemand dit?
    Of weet niemand wat t evt zou kunnen zijn of waardoor t komt?

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heb ik ook! En het gekke is nu we het de afgelopen twee maanden veilig hebben gedaan (vanwege de a.s. kijkoperatie mag ik niet zwanger raken) heb ik er geen last meer van gehad. Zo apart... Lijkt net alsof er de vorige keren toch wat gaande is geweest misschien. :rolleyes:

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel heel vreemd ja Caro...
    Nu ga ik zelfs denken 'mn baarmoeder is aan t protesteren om die zaadcelletjes kwijt te raken' of zoiets haha.
    Maarja, wie weet is er idd wat gaande geweest.
    Ik snap er nu eigenlijk helemaaaal niks meer van :p

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb het ook deze maand. Normaal nooit.
    Ik twijfel wel soms of het mijn darmen zijn, of mijn baarmoeder. Maar ik had het ook vanochtend na de seks, dus dan denk ik toch dat het mijn baarmoeder is...
    Géén idee wat het betekend, lijkt me sterk dat ik zwanger ben omdat we deze maand weinig hebben geklust ;). Ik hoop dat het voor jou goed nieuws betekend!

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hoi, ik ben pas recent gestopt en 13/4 is mijn NOD dag. Gister was mijn eisprong en nu heb ik ook t gevoel dat in ongi moet worden.......

8. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Heey meiden.

Ik heb ook vaak het gevoel dat ik elk moment ongi ga worden zo vlak na de eisprong. En ben dan ook vaak 2/3 ochtenden wat misselijk :( . Zijn er meer die dat hebben?
    Groetjes Liena

9. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Yep, hier nog 1. Ik was afgelopen maand ook 2 dagen misselijk en voelde me ongesteld na mijn eisprong. Maar gewoon ongesteld geworden... helaas..

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ja ik heb dat ook, kan me ook niet herinneren of ik dat de vorige keren ook heb gehad. Maar aangezien ik een vrij onregelmatige cyclus heb weet ik ook niet precies wanneer mijn eisprong is, dus het kan dus ook best zijn dat ik dat ongi gevoel heb omdat mijn eisprong vandaag is.... Heb alleen naar mijn weten nooit echt mijn eisprong kunnen voelen...
    Blijft wel lastig vind ik hoor....

Tja gewoon maar weer afwachten... pas 16 april mijn NOD :x

11. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    @ Vera, Vervelend dat je toch ongi bent. :( Weer op naar de volgende ronde ;) Hopelijk mag je je snel op de roze wolk gaan begeven......

@ Nettie, Lastig dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt. Ben je al eens aan het tempen geweest? Ik kan daar mooi in aflezen of ik mijn eisprong heb gehad. Alleen ben je dan natuurlijk wel al te laat voor het klussen, maar dat doen we vrij regelmatig :oops: , zodra de ongi weer weg is ;)

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    hey hey :)

Zoals ik t lees ben ik dus niet de enige :)
    Alleen ik heb naast de ongikrampjes sinds 3 dagen ook steken in mn liezen en in gister ook in mn baarmoeder :(
    ik heb dit nog nooit gehad en zou ook niet weten wat t is.. Ga vanmiddag maar naar de dokter, misschien weet zij iets... Paracetamol of losse broek dragen helpt voor geen meter dus maak me beetje zorgen erom..

Herkent iemand dit toevallig ook? :p

13. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Bij mij precies hetzelfde! Ik heb 2 maanden in het buitenland gezeten zonder vriend en had er toen ook geen last van.... Ik heb daarom ook het gevoel dat er alle andere keren wat gaande is geweest... :(

14. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ow en Kristel: Ik ben vorig jaar aan m'n eierstok geopereerd (cyste) en sindsdien heb ik pijn in m'n liezen ipv in m'n baarmoeder (bij ongi en na klusperiodes tussen eisprong en ongi)... Het trekt soms zelfs helemaal door naar m'n benen.

15. Knollie

Knollie Actief lid

17 okt 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hier nog één! Twee dagen na de eisprong begin ik buikpijn te krijgen, menstruatiepijn en is pas over als ik ongesteld ben geworden! Dus soms wel twee weken! Erg vervelend!

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Heb er wel over zitten denken, maar lijkt mij zo'n gedoe en idd, als het te laat is...tja dan heb je er weinig aan, zou misschien iets zijn om te kijken of mijn cyclus nog enige regelmaat vertoont natuurlijk.... zal er toch nog eens over nadenken, bedankt iig voor de tip! ;)

17. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik heb het ook. Werd vanacht wakker van lage rugpijn, steken in m'n onderbuik, echt een ongesteldheidsgevoel. Deed vanmorgen een ovulatietest en deze was duidelijk positief. Heb nu echt het gevoel dat ik zwaar ongesteld ben. Moet er wel ff bijzeggen dat dit onze 1ste ronde is!

18. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Ja daar is het idd heel handig voor. Mijn temp stijgt meestal 0.5 dus weet ik dat dan mijn eisprong is geweest en we het iets rustiger aan kunnen doen

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    De vorige rondess kan ik niet met zekerheid ant op geven omdat ik niet weet of ik toen een eisprong heb gehad. Maar deze ronde weet ik zeker van niet en ik heb al sinds cd 12 ofzo iets last van ongi pijn en niet zo een klein beetje ook :(

20. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    FF een vraagje, Hoe weet je zeker dat je je eisprong niet hebt gehad? :(

Deel Deze Pagina