Hoeveel gekolfde melk geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Astrid0482, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,

Ik kolf vaak de melk af en soms geef ik dit dan meteen aan mijn kleine vriend, maar kan ik dan alles geven wat ik heb afgekolfd of moet ik een bepaald aantal cc geven (net zoals bij flesvoeding zeg maar)? Thanx!

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Mij is op het consutatiebureau gezegt dat het ong 30 cc per kilo lichaamsgewicht is. Maar wat meer of minder kan ook goed omdat bv toch op verzoek is. Zelf mag ik onze dochter 90 cc geven nu maar dat heeft ze nog nooit opgedronken terwijl er ook kinderen zijn die bv 110 cc drinken en dat was ook niet erg zei ze. De 30cc/kg is een beetje een richtlijn.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als je kindje aan de borst drinkt haal je je kindje er ook niet vanaf als je denkt dat hij te veel drinkt, dan laat je hem ook doordrinken totdat hij vol zit, toch? ;)
    Probeer gewoon een goeie hoeveelheid aan te bieden en kijk wat hij op krijgt!
    Yentle drinkt gemiddeld 150 per keer, maar de ene keer is het 100 en de andere keer 180, het wisselt.
    Die richtlijn van 30cc per kilo lichaamsgewicht is meer voor kunstvoeding bedoelt.
    Kijk gewon wat hij op kan en je merkt vanzelf wel of het te veel of te weinig is wat je hem aanbiedt :)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan om een klein beetje te kijken hoeveel je in de fles doet gewoon het kunstvoeding rekensommetje kunnen gebruiken. Gewicht van baby in kilo's X 150cc en dat delen door het aantal voedingen. (Bijv, 4kilo X 150cc = 600cc 600cc : 8 voedingen = 75cc per voeding.

Maar zou gewoon een beetje naar de kleine kijken, misschien geeft hij zelf wel aan of het genoeg is of dat ie nog meer zou lusten (wat je dan evt gewoon lekker aan de borst kan doen).

Helemaal vanuit gaan dat ie wel stopt met drinken uit de fles omdat ie dat aan de borst ook zelf bepaald zou ik persoonlijk niet doen. De borst geeft namelijk door de stroming van de melk signalen aan het kindje dat de voeding weer bijna klaar is. Een flessenspeen doet dit niet, hier is de opening altijd hetzelfde en geeft dus geen signalen af wanneer het bijna 'op' is.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik kolf vaak af zodat mijn vriend een flesje kan geven en ik zorg dan dat ik ongveer 120 cc in de fles heb.
    Vaak gaat dit niet op en blijf er 20cc over maar het is ook al een keer gebeurd dat het wel op ging.
    Het blijft met bv moeilijk bepalen maar idd een kleine rekensom om evt iets te kunnen schatten is wellicht handig.

Deel Deze Pagina