mmm....brie......dat mis ik nu pas echt. jammer genoeg voor mij, a.s. vrijdag krijgen we weer een nieuwe lading uit Frankrijk.....whaaarg haha
Een lekker zachtgekookt eitje en een spiegeleitje waarvan het eigeel nog lekker zacht is Heb al aan mn vriend doorgegeven dat ie mag zorgen dat t gekookte eitje de dag na de bevalling mn ontbijt word en t spiegeleitje de lunch hihi. Een glaasje Malibu met lekker veel ijs klinkt trouwens ook wel erg lekker...
ik weet niet hoe het met de brie uit frankrijk zit maar die uit de supermarkt mag gewoon..ik vidn die van euroshopper van de AH lekker en die mag gewoon! maarja sommige eten ook geen spiegeleitje..mag ik ook gewoon eten van de vk..
http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/216803-rauwe-zalm.html Sushi mag hoor! Met rauwe zalm, de krabsticks en ei. Nou, daar neem ik nu echt wel effe genoegen mee! Wel zelfgemaakt dan....
rauw ei wordt niet aangeraden...omdat je er salmonella bacterie in kan zitten en daar kan je zelf flink ziek van worden (niet schadelijk voor het ongeboren kindje)...maar een spiegeleitje lijkt me niet dat je daar zo snel een salmonella vergiftiging van kan oplopen..sowieso al niet zo snel van Nederlandse eieren... maar als je echt geen risico wil lopen dan eet je het niet maar dan zou ik ook geen kip meer eten want daar loop je het risico ook.. ik eet gewoon een uitsmijtertje op zijn tijd hoor...mag ook van mijn vk..
thnxx voor de uitleg! jeetje dit wist ik helemaal niet als ik dit niet had gelezen had ik tijdig mijn toekomstige zwangerschap gewoon elke week 2 zachtgekookte eitjes gegeten...
@Liz; Ik zou dat even nakijken; brie van de euroshopper. Ik had deze vanmiddag in mijn handen maar zag nergens staan dat deze gepasteuriseerd is. Navraag gedaan op de kaas afdeling en zei zeiden; Als het er niet op staat, niet eten !
er staat geen au lait cru op dus mag je ervan uitgaan dat dat ook niet is de meeste Nederlandse buitelandse kazen zijn niet van rauwe melk gemaakt..maarja pff nu ga ik ook twijfelen hoor..zal het is navragen..ik heb het niet in huis liggen anders had ik het ff op de verpakking na kunnen kijken...:x weet je wat? ik stel de vraag hier bij het vk topic!
tja, hoe afgezaagd: Ik mis m'n glaasje wijn af en toe wel heel érg... Ik hoefde maar 2 glaasjes op zo'n avond en daar sliep ik dan ook héérlijk op .
ehhm ik mis eten zonder maagzuur te krijgen filet americain, smeerleverworst, wijntje.. De meeste kazen uit de supermarkt kun je gewoon eten ook. Supermarktkazen zijn meestal niet rauwmelks
Vacuum verpakt mag niet, maar de meeste visboeren hebben het uit een gasverpakking. En dat mag weer wel, wel gewoon even van te voren vragen
rauwe eieren in aardappelpuree? bavaroise en tiramisu uit de supermarkt mag gewoon daar zitten geen rauwe eieren in
hier gaan we af en toe nog gewoon sushi eten (Sumo/ Shabu), dan maar even geen rauwe tonijn/ zalm. Maar mis wel mijn biefstukje en filet americain!!!