Welk eten missen jullie ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tammetje, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Filet american en mijn lekkere zoete witte wijntje..

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Carpaccio!!! Filet Americain, brie en schimmelkaas!! En op een tarrasje zou een wijntje er ook wel ingaan!!!

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
  4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik eet eigenlijk nooit dingen van de "verboden" voedselgroepen, biefstuk lust ik wel maar eet ik normaal ook wel 9 maanden niet. Rauwe dingen lust ik toch al niet, ik gruwel van rood vlees en bloedsap op mn bord.

Wat ik wel mis; een lekkere capuchino of koffie verkeerd. Ik wist dat ik zwanger was toen ik op 1 ochtend zat te kokhalzen bij mn 1e kopje koffie van de dag en daarna moest kokhalzen toen ik een client moest helpen die een windje liet. Thuis zei ik meteen tegen mn man; ik ben zwanger denk ik. De test werd pas 2 dagen later positief! Maar vanaf die dag kokhals of braak ik bij de geur van koffie. Ik kijk echt uit naar straks een heerlijke koffie met warme melk.

En een rozebiertje of een gewoon biertje als ik met manlief uit eten ben...

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Blackeyedgirl het schiet echt op nu!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    de vraag over een spiegel eitje en brie heb ik bij het vk topic gevraagd hier en dit is het antwoord!!

hoi,

als er geen au lait cru op staat is het gewoon van gepasteuriseerde melk gemaakt. Brie van de euroshopper mag, net als de meeste brie.
    Een gebakken ei is waarschijnlijk genoeg verhit geweest dus dat kun je wel eten ja.

Mirjam

dus het mag gewoon hoor! voor de gene die de brie mist en een heerlijk uitsmijtertje...je mag het gewoon eten!

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hmm... zelfgemaakte chocomousse... man man man! Ik heb nog nooit zoveel zin gehad in chocomousse.
    Blauwe schimmelkaas... mhhhm
    En... fruitsalade/fruitpap/fruitsap (dat mag ik even niet meer omdat ze vinden dat ons kind té snel groeit..*zucht*)..
    Vind ik echt een marteling!!

Biertje zal er ook wel ingaan...

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik mis carpaccio en rosbief maar ja strakkies mag het weer allemaal:D

9. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    ik mis vooral een lekkere biefstuk, lekkere plakjes leverworst, toastjes met lekker veel brie erop maar qua drinken mis ik ook wel het een en ander.
    Ik drink zo af en toe wel een wijntje tijdens mijn zwangerschap maar niet te veel. Ik mis nu wel een paar lekkere glazen witte wijn of roze en ook een lekker biertje zou er wel in gaan, iets van kriek of wieckse roze.....

10. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik mis vooral sushi en carpaccio!

En een lekker glaasje Amarula zou ik ook wel weer lusten!

11. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik mis me varkenshaasje, deze kun je dan wel goed doorbakken maar dan vind ik hem niet lekker meer.
    Mijn vader heeft al gezegd dat als ik bevallen ben hij zorgt voor een lekker stukje varkenshaas haha.
    En verder mis ik me leverpastei, eet het enkel en alleen tijdens de bbq op een stokbroodje

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik mis momenteel vooral de lust om te eten :( en dat voor een echte lekkerbek! Kreeg vandaag al een opmerking dat ik zo ben afgevallen... (op elk ander moment zou dat met een dikke zoen beantwoord worden ;) maar vind het nu even een beetje jammer...)

13. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    @liz..van een salmonella besmetting kán je veteranenziekte krijgen en dit is zelfs levensbedreigend..Als het inderdaad bij een voedselvergiftiging zou blijven..Maar ze raden het niet voor niets af..Daarom moet je dus ook alles wat besmet kán zijn met salmonella goed doorkoken/doorbakken..

Wat ik zelf écht mis: wit broodje met filet, vers witbrood met leverpastei, zelfgemaakte chocolademousse (vanwege de rauwe eieren dus..) lekker medium biefstukje/varkenshaasje, lekker biertje..Nog effe!

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    hoi, veteranen ziekte kan je krijgen van legionella bacterieen..dat kan in water of bubbelbaden, aicos zitten (niet in vlees). En van niet goed doorgebakken vlees kan je een salmonella vergiftiging krijgen niet de veteranen ziekte. maar je hebt gelijk wat betreft vlees, dat moet idd altijd goed doorgebakken worden vooral kip! i know! ben een paar keer flink ziek geweest van kip...zelfs een keer van een kipcorn van de patatzaak..dat eet ik dus nooit meer haha..
    maar rauwe eieren is idd risicovol wat betreft salmonella.. alleen werd er gezegd dat een spiegel ei ook niet mocht. maar dat mag dus gewoon wel gelukkig omdat het genoeg verhit is. had ik aan de vk hier gevraagd;)

15. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    ik wil wel eens beteuterd naar het bakje filet american kijken in de koelkast, maar wat ik vanaf dag 1 naar snak is een broodje rauwe tartaar met peper/zout en uitjes!!

Brietjes verslind ik er 3 of 4 van per week met komkommer,
    bij de Lidl zijn deze ook van gepastiriseerde melk gemaakt.
    dus Brie dames naar de Lidl :D

16. Bubble

Bubble Lid

13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Koud biertje mis ik wel es na een lange warme zwoele dag. En ik mis zachte eierdooiers! Ik vind het het namelijk altijd een feest om mijn toast erin te dippen en lekker langzaam ontbijt er mee te eten..

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nagenoeg alle voorverpakte brie uit de supermarkt is van gepasteuriseerde melk gemaakt hoor, daarvoor hoef je niet speciaal naar de Lidl... ;)

18. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    gerookte zalm.......

19. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Filet americain en carpacio.

Dat gemis vul ik met heerlijke broodjes brie, leverworst/pate of zacht gekookte eitjes of spiegeleieren ;)

Denk dat veel mensen zich zorgen om niks maken en de helft van het eten laten staan wat wel gewoon mag. Nagenoeg alle brie in nederland is van gepasturiseerde melk gemaakt en mag je gewoon eten wat miepie al zegt.

20. Chai

Chai Niet meer actief

Ik liep laast bij de vleesafdeling bij AH en zag een overheerlijk pakje peper rosbief liggen en stopte het snel in me mandje.
    Toen bedacht ik me dat ik het niet mocht... maarja is voor een goed doel!:D
    Maar ik had er zoeen trek in.
    Uiteindelijk heb ik me vriend er maar blij mee gemaakt, haha.

Deel Deze Pagina