Welke buggy?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hippopotamus, 13 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippopotamus

    Hippopotamus Actief lid

    10 apr 2018
    143
    206
    43
    Vrouw
    Onze 3e wordt binnenkort 1 en aangezien onze kinderwagen na al die jaren niet meer top is (en een sta in de weg) denken wij erover om hem weg te doen en een goede buggy te kopen. We hebben wel een oude buggy, maar dat is een goedkoop en gammel ding.

    Maar ik wil de buggy dan dus best veel gaan gebruiken, wandel elke dag naar school en de winkels enzo. Ik vroeg me af heeft er nog iemand een goede tip? We willen er dus veel mee gaan rijden, maar wel gewoon in de stad (naar t bos gebruiken we de draagzak). Daarnaast moet die makkelijk in te klappen zijn en ook een beetje compact, voor in de auto. Een beetje opbergruimte onderin is ook wel fijn. Maar het belangrijkst is dus dat die gewoon fijn rijdt.

    Dus heeft er iemand een buggy waarvan je zegt, die moet je hebben:p?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik had een Chicco liteway. Die vond ik erg prettig en goed betaalbaar. Ik heb hem enkel verkocht omdat de eerste versie max 15 kilo aankon en onze middelste daar al snel overheen zat. De nieuwere versies kunnen meer gewicht hebben dan de gemiddelde kinderwagen. Ik zou dus voor Chicco liteway gaan, maar niet voor de eerste versie.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mutsy nexo!

    makkelijk in te klappen.
    Past ingeklapt tussen de voorstoel en achterbank in de auto.
    Rijd soepel.
    Meerdere standen, duwstang in hoogte verstelbaar.
    Er staat tot Max 15 kilo maar mijn kinderen zaten er gerust samen in en die wogen dan wel 30 kilo :p en zelfs dan reed ie nog soepel.

    Beste aankoop ever!
    Mijn moeder gebruikt ‘m nu wekelijks voor de jongste.
     
    tasje vindt dit leuk.
  4. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Nuna pepp!

    Hier drie maanden terug tweedehands gehaald omdat onze Nuna kinderwagen zoveel ruimte in nam in de gang. Sinds we de buggy hebben is de kinderwagen achter in de auto belandt en inmiddels op zolder, de buggy rijdt minstens zo fijn en neemt amper ruimte in.
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Babyzen Yoyo, echt de allerfijnste buggy en super klein op te klappen.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Een hele simpele van Koelstra. Gekocht toen de oudste 9 maanden was, en voor 3 kinderen intensief gebruikt plus voor een oppaskindje eens per week. Hij is onverwoestbaar hier, want hij doet het nu 11 jaar later nog steeds prima.
     
  7. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Quinny zapp xtra
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Wij hadden een koelstra. Super handig
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mutsy Nexo beviel hier niet. Tegen wil en dank wel gebruikt maar een onding. Zou een Koelstra kiezen als ik het nog eens moest doen.
     
  10. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
  11. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hebben een koelstra simba, maar eerlijk gezegd vind ik het een onding. Onmogelijk om met 1 hand te besturen, en dat is met meerdere kinderen toch wel echt onhandig.
     
  12. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    De Thule urban Glide rijd echt super. Is ook geschikt voor iets grotere en zwaardere kids, dus je kan er langer mee verder. Hij rijd top met 1 hand, groot opbergvak onder, goeie handige riempjes, top rem, bestuurd heel makkelijk.
    Enige puntje is dat hij niet zoo compact opplooit. Dus bij kleine koffer is dat wel puntje.
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier de mutsy nexo en echt heel blij mee. We twijfelden tussen deze en de nuna pepp. Hebben toen zo'n parcours gelopen bij de babypark en vonden de pepp toen veel minder stabiel.
     
  14. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Eerst een koelstra, wat een onding. Nu een nuna pepp, rijdt heel licht en is met 1 hand te besturen. Blij mee!
     
  15. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Mutsy nexo, heel blij mee (eigenlijk gewoon een compacte kinderwagen). Makkelijk te bestuderen (ook met 1 hand), kind zit er goed in, stevig.

    Ik heb ook een paraplu buggy van koelstra, maar verschrikkelijk. Moeilijk wendbaar, kind zit er niet goed in.
    Wij gebruiken 'm nu als buggy voor het vliegtuig.
     
  16. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb een tweedehands Koelstra Simba en Chicco liteway gehad, maar vond ze beide niet fijn rijden.

    Heb nu een Nuna Pepp en wat een geweldig ding! Rijdt heerlijk, met 1 hand te besturen, snel in en uitgeklapt en kindjes zitten er niet zo onderuitgezakt in (was hier wel heel erg bij de Koelstra).
     
  17. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier een maxi cosi Gia echt een super ding. Snel op te klappen in 1 beweging.

    Heb de Bugaboo cameleon maar als ik zoon 1 naar school breng haal breng en haal. Bleef ik die wagen in elkaar zetten vanuit de auto.

    Wilde een buggy maar zoon 2 was al snel 11kg dus wij buggy's kijken. Nou de meeste gaan TM 15kg een enkele tot 18.
    Deze maxi cosi Gia zit tussen een wagen en buggy in vind ikzelf maar rijd heerlijk en kan tot 23kg.
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Wij hebben een chicco bevalt stuk beter dan de koelstra simba. De chicco gaat tot 23/25 kg. Dochter kon lange afstanden nog niet lopen (technisch wel maar willen is wat anders). De Koelstra hebben wij amper gebruikt, gebruikten altijd de wandelwagen, de koelstra lag als achtervang in de auto voor evt ongeplande zaken.
     

Deel Deze Pagina