Ik had een babynestje bij mijn tweede, maar uiteindelijk bizar weinig gebruikt. Ik had het babynestje in de box liggen. Zoontje ging heel snel overdag boven slapen (in wiegje). En overdag in draagdoek (was ook makkelijk omdat hij mijn tweede was). In box lag hij er wel eens in, maar ging al snel op speelkleed om te spelen. In de box had het ook zonder nestje gekund! Maar ik ken dames die een babynestje HEEL veel gebruikt hebben. In bed, tussen ze in, op bezoek... etc etc. En het ziet er leuk uit
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/babynestje.692829/ een vorig topic erover,Ik zou het aleen halen als je het echt wil hoe dan ook moet je opletten . Sommige zeggen dat het geborgenheid geeft .
De meningen zijn verdeeld. Ik heb het niet gehad en niet gemist. Anderen zijn enorm enthousiast. Als je te veel twijfelt/op de centen moet letten/ het zonde vind, tweedehands, van iemand lenen voor een week of als je een voedingskussen hebt doe je daar een aankleed kussenhoes omheen. Je merkt het dan vanzelf en hebt het via internet in één dag thuis.
Ik heb m gehad maar vond m niet onmisbaar oid. Heb m vrij snel na de kraamweek weer goed verkocht via marktplaats.
Bij de tweede gekregen (zou hem nooit gekocht hebben) en regelmatig gebruikt. Vooral bij mijn ouders omdat zij geen babyvriendelijk huis hebben en ik haar dan tóch weg kom leggen of ergens kom laten slapen. Nu heeft de derde ruim een week tussen ons in geslapen in dat ding en ik ga hem weer bij mijn ouders gebruiken. Maar anders had ik hem niet gemist hoor. Het is dat we hem hebben.
Ik denk dat je goed moet bedenken met welk doel je m zou willen. En in je achterhoofd houden dat het niet veilig is zonder toezicht. Dat gezegd hebbende, wilde ik m voor de tweede al hebben. Voor het tussen ons in slapen in bed de eerste weken. Uiteindelijk gehannest met aankleedkussen en dat ging wel. Maar bij de derde toch aangeschaft en veel gebruik van gemaakt op die manier. Niet veilig misschien, maar iedereen kon slapen. Als dit je eerste is, zou ik het laten. Mocht je er een noodzaak voor zien heb je m zo van marktplaats geplukt.
Zonde van het geld. Als je een voedingskussens hebt kan je hier een aankleedkussenhoes omheen doen dan heb je ook een lekker plekje waar de kleine kan liggen, ook veiliger.
Ik had er 1 geleend van een vriendin en vond het ideaal! Wij hebben er dus veel gebruik van gemaakt. Vooral als we op de bank zaten, of als we op visite gingen.
Met de eerste ook niet gebruikt. Nou hebben wij sowieso een klein huisje, dus gaan 'm ook niet nodig hebben. Als we ergens heen gaan zal ze gewoon in de kinderwagen liggen of in de draagdoek.
Niet gehad bij zoontje, maar was achteraf wel handig geweest. Zoontje heeft heel lang het schrik effect gehad. Op zoek naar de baarmoeder. Ik denk dat dit hem wel geborgenheid had gegeven. Voor deze baby weet ik nog niet of ik er 1 aanschaf.
Toch nog aan het twijfelen..het is voor mijn 2de kindje.. voor mijn eerste kindje heb ik zoveel onnodige dingen gekocht.. ik heb nog een lange tijd om te beslissen!
Niet gehad, zoon lag de eerste 7 weken dag en nacht op ons en daarna op zn buik in zn bed. Ook nooit kunnen gebruiken dus als we hem zouden hebben. Zoals anderen zeggen, zodra je bevallen bent en hem nodig zou hebben heb je er zo een gehaald toch? Ik zou het niet bij voorbaat al kopen. En daarbij, 2 jaar geleden kende niemand het en die baby's zijn ook groot geworden...
Dit deed ik ook bij m'n zoontje hij kon daar heerlijk op liggen. Baby nestje vind ik dan ook niet echt nodig
Sleepyhead ja. Alle andere nee. Die zitten met koortjes vast enz. Sleepyhead was hier echt beste aanschaf ooit!
Bij de 1e aangeschaft en veel gebruikt, bij de 2e ook veel gebruikt. Ideaal, als je op vakantie gaat neem je hem zo mee op visite! En in de box zeker als ze zo klein zijn vond ik dat fijn!