Aangezien mijn zus na vele jaren proberen zwanger is, zal ik deze keer geen gebruik kunnen maken van haar supergoede Medelakolf (ik weet even niet meer welk type, maar zit in een rugzakje, wordt nu niet meer verkocht geloof ik)... Dat wordt dus een nieuwe kopen. Ik wil een dubbelzijdige elektrische kolf met verschillende standen (snel en zuigkracht). Het ding van mn zus is al wat ouder en maakt behoorlijk wat lawaai, daar heb ik geen last van . Op zich neig ik naar Medela omdat ik dat ken en prettig vind, maar ben ook wel benieuwd naar andere merken, zoals de veel goedkopere Ameda (oid)? Alvast bedankt!
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met Medela Freestyle (is die echt die 300 euro waard?) Ameda Lactaline Personal (kan die ook enkelzijdig kolven?) En ik zie op prettymum een Ardo: Calypso To Go ... nog nooit van gehoord?
Zelf heb ik gekozen voor de Freestyle. En ik vind hem het geld zeker waard. Heel klein en compact. Erg fijn dat ik geen stopcontact in de buurt nodig heb en handsfree kan kolven als het nodig is. Ik heb geen ervaring met de andere door jou genoemde kolven. Succes met je keuze!
Ik heb NET een electrische kolf gekocht omdat ik as maandag weer ga werken. Ik heb voor de Freestyle gekozen omdat ik 1. 4,5 dag in de week werk en dus graag dubbel elektrisch wilde kolven 2. voor mijn werk veel onderweg ben en daarom niet afhankelijk wilde zijn van stroomvoorziening (de Freestyle heeft een oplaadbare batterij waarmee je, volledig opgeladen, 3 uur kunt kolven) Heb er dit weekend een keer of 2 mee gekolfd en dat beviel erg goed. Ik zal je aan het einde van de week wat meer kunnen vertellen over hoe het is om er fulltime mee te kolven.
Ik zweer bij de Philips dubbele kolf. Maarrrr hij is wel duur! (Ik kon m goedkoop kopen uit de boedel van een winkel die ermee ophield). De enige kolf die op alle standen kan, van super snel aanzuigen tot wel 5 seconden vasthouden of nog langer. Dat is dus het meest natuurlijke en het beste aan te passen aan je melkstroom, als het stroomt kun je gewoon het vacuum vasthouden tot de stroom stop, en in 1 haal zo een heleboel melk kolven. Hij heeft ook nadelen - de kolfsetjes zijn te zwaar om achter je bh te haken voor handsfree kolven, daarom gebruik ik m met ardo-lichtgewicht setjes. - hij heeft geen batterijen of autosnoer, dit laatste kun je echter makkelijk bij een electronicazaak halen voor 5 ofzo. Verder komt hij helemaal compleet met nette schoudertas, flesjes, koeltasjes, en een handkolf. En hij is vrij waardevast als je op marktplaats kijkt! Het schijnt dat Philips met een nieuwe kolf komt trouwens, geen idee wanneer en wat/hoe duur.
Ik heb een medela pump in style (die in het rugzakje) en volgens mij wordt die echt nog wel verkocht hoor! Ik kolf er al bijna een jaar mee en ik had hem nog 2ehands gekocht ook. Prima ding! De bedoeling is dat hij nog een kind mee gaat (ooit)!
ik heb de elektrische kolf van ardo. Ik vind hem erg fijn. Ook deze kolf kun je met batterijen gebruiken.
Babel, hoe duur is duur? MvS, die 'had' ik dus ook. Mijn zus heeft haar dochter 6 maanden gevoed, en ik heb tot ruim 12 maanden er gebruik van gemaakt bij M en T. Prima ding dus. Medela toont m niet meer op de site, dus ik denk dat hij uit de productie is? Zag m wel nog te koop. Wondertje, kun je wat meer vertellen over die Ardo? Had er nog nooit van gehoord namelijk
Wazaaaa! Philips is blijkbaar Avent (weer wat geleerd) en die dubbele kolf is bijna 600 euro. Dat is echt boven budget Sowieso werk ik 'slechts' 2 dagen buitenshuis, waarvan 1 dag van 10-22 ... Maar direct na mijn verlof heb ik een aantal 'rustige' weken en daarna begint de zomervakantie. Tegen dan is de kleine al weer 5,5 maand ... Dus ik denk dat ik toch ook de Freestyle te prijzig vind ...
Ik heb de ameda Lactaline. Mij bevalt deze kolf zeker wel. Ik heb nooit een andere electrische gebruikt dus geen vergelijk. Ik gebruik hem vaak handsfree door de kolfsetjes achter mn bh te haken. Doet het ook op batterijen. Kan weleens handig zijn. Enkelzijdig is hij ook te gebruiken. Ik heb hem eerst op huurbasis genomen (met optie tot koop) om te kijken wat ik er van vond. Binnen een maand (volgens mij) kun je dan beslissen of je hem koopt. Dit zou je natuurlijk ook kunnen doen.
Ik had de ameda en die vond ik verschrikkelijk. Ben toen overgegaan op de medela freestyle en die vond ik ideaal en zeker 300 euro waard, bovendien heb ik hem daarna voor 200 euro op marktplaats verkocht, dus heeft hij mij maar 100 euro gekost en ik heb er 11 maanden gebruik van gemaakt.
Ik vond de ameda ook vreselijk. Te weinig zuigkracht en hij kon helemaal niet snel (qua frequentie zeg maar). Kreeg er geen tsr van. Ik heb me lans gekolfd, met een freestyle. Dat ging prima.
Bij Y heb ik fulltime gekolfd met een Medela PISA, prima ding! Ik heb hem daarna verkocht met de gedachte "ik ga toch nooit meer fulltime kolven (was het zo zat) en mocht de bv bij een tweede kindje wel goed gaan dan kan ik het prima af met een enkele kolf" Maarja, eenmaal zwanger van P had er spijt van! Dus ik heb nu een Medela Freestyle aangeschaft, werkt super en ik vind m fijner dan de PISA omdat ie veel kleiner is en ik m makkelijk zonder netstroom kan gebruiken. Ik kolf niet heel vaak ofzo, 1x per dag momenteel (straks waarschijnlijk wat vaker ivm dat Y ook ineens erg veel interesse heeft in mamamelk ), maar ik vind dubbel kolven gewoon veel fijner dan enkel kolven (de andere kant gaat altijd automatisch meedoen ), dus dan kies ik gewoon voor luxe en tijdbesparing
ik heb medela van zh tijdje gehuurd vond dit aparaat ellende heb nu zelf de ameda lactaline dubbelzijdig (kan ook enkel mee kolven) en deze bevalt me super, kan op batterijen en in tasje na 2 min tsr, herrie valt me mee, geen last van
Ik heb de Freestyle en ben helemaal blij met dat ding! Heb 'm tot ze 1 jaar was 3 dagen per week gebruikt. De eerste tijd 3x per dag, daarna nog zo'n 3 maanden lang 2x per dag. Lekker compact, niet teveel geluid, dubbelzijdig en handsfree kolven, makkelijk mee te nemen, makkelijk schoon te maken, heeft een accu waardoor 'ie ook in ruimtes zonder stopcontact gebruikt kan worden. Oh ja, en naar mijn idee was er geen krachtverlies zonder stroom. (Had een collega met de Pisa wel) Hier dus een fan!
Hey salapio Ik weet niet of je al een keuze gemaakt hebt, maar ik heb de freestyle nu een week gebruikt en ben fan! Mijn vergekijkingsmateriaal is een handkolf van Avent en in vergelijking daarmee is het stukken makkelijker schoonmaken en in elkaar zetten. Dat scheelt een hoop tijd. Het systeem is heel simprl en het is daardoor ook heel makkelijk om over te schakelen naar enkelzijdig kolven. Verder ben ik erg te spreken over de batterij. Ik kolf iedere werkdag ongeveer 2x 10 minuten en zo te zien volstaat het om m 1x per week op te laden. Met een beetje handigheid kun je de kolfjes achter je bh haken en heb je je handen vrij. Ik weet niet of je iets hebt aan info over opbrengst, want dat zal per persoon ook wel erg verschillen, maar hier is de opbrengst van die 20 min per dag zeker 600 ml. Het gaat iig een stuk sneller en makkelijker dan met die Avent kolf.
Hier ook goede ervaringen met de medela freestyle. Ik kolf 4 dagen per week en omdat we met 8 meiden van dezelfde kolfruimte gebruik maken, kan ik wel zeggen dat het een hele stille kolf is. De elektrische van Avent maakt ook niet zoveel geluid, maar die dubbele is geloof ik wel iets van 600 euro ofzo. Die kun je dan wel helemaal instellen op je eigen ritme. Ik kolfde in het begin iets van 100 ml per borst per kolfsessie. Nu begint m'n linker borst minder op te brengen helaas. Misschien heeft het ook wel te maken met dat m'n werk inmiddels wat stressvoller is (ben nu meer dan een maand weer terug en dan merk je dat mensen je minder gaan ontzien qua hoeveelheid werk, haha) Maar goed, de kolf is lekker compact, dus je neemt 'm makkelijk mee. Ik heb 'm zelfs mee naar Lowlands genomen en er 3 dagen mee gekolfd. Alles wat ik nodig had paste in een schattig schoudertasje En omdat je dubbelzijdig kolft ben je maximaal een kwartiertje bezig. Je kunt 'm daarna wwer op marktplaats zetten, maar ik bewaar 'm gewoon voor als we nog een tweede kindje krijgen