Hoi!!! Mijn kleine meid krijgt nog 8 voedingen per dag(zaterdag a.s 2 maanden oud). Van Julia (de oudste) heb ik toentertijd de voedingen bijgehouden.....met 2 maanden zat zij al op 6 voedingen per dag. Ook collega's en vrienden die bv gaven/geven zeggen dat dit vrij veel is. Ik voed op verzoek en heb het gevoel dat het wel goed is.....maar doordat iedereen zegt dat dit te vaak is ga ik twijfelen aan de kwaliteit van mijn bv. Wat denken jullie?
Ik vind 8 voedingen helemaal niet zoveel... Dat is gemiddeld 1x per 3 uur... ik zat toen op 10-12 voedingen per dag! Niet twijfelen aan je borstvoeding hoor, helemaal niet nodig! Je kleintje regelt het zelf wel!
Voor een kindje van 2 maanden is 8 voedingen keurig hoor. Meer mag ook! Of minder, als kind er om vraagt. Maar op zich, je zit preceis op het gewenste gemiddelde.
Ik doe het zelf ook, vergelijken met de eerste. Niet doen!!! De kinderen zijn niet hetzelfde. Ook de behoeften zijn anders. En zolang jij er niet aan twijfeld..... en je dochter goed groeit.... wat is dan het probleem? Lekker doorgaan. Voeden op verzoek is naar mijn idee het meest natuurlijk!
Hier komt onze meid ook soms 8 keer en soms maar 6 keer. Ligt er aan of ze de nacht door slaapt of niet en of ze aan het begin van de avond een keer extra komt. Lekker laten drinken
Hier nog gemiddeld 7 voedingen per 24 uur!!! En die van mij is bijna 8 maanden... 8 voedingen met 2 maanden daar kon ik alleen maar van dromen!!!! Niet twijfelen!! Als jij het niet veel vindt, waarom dan naar anderen luisteren... (roep ik heel hard maar zou net zo reageren als jou)
Niks mis mee toch Ik heb overigens geen idee op hoeveel voedingen per dag we zitten (dochter bijna 3 maanden); ik hou het niet bij hoor. Zij vraagt en ik sta klaar
ik zei met 7 maanden op het cb: Hij krijgt nog steeds 5 v/d 6 voedingen per dag bv! Waarop zij zei: "6 voedingen?!?!?!? Dat mag alláng niet meer!" Nou, daar heb ik me dus lekker even helemaal niks van aangetrokken!! Nee hoor, heel normaal, om de 3 uur!
Hier is ons manneke ( 7 weken ) met 7-10 voedingen per dag content Op t cb & de kinderarts vinden het helemaal goed, die zeggen dat ik gewoon op vraag moet blijven voeden. Het ene kindje drinkt meer per keer dan het andere kindje maak je geen zorgen
Mijn zoon is bijna 1,5 en ik geef hem ook op verzoek, tel meestal niet maar kan best wel 6 keer zijn. Dus 8 keer met twee maanden lijkt me prima!