ben ik de enige die dat raar vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter van 3 zat in de draaimolen in Scheveningen in de koets. Hij draait al even en ze zwaait als een koningin naar iedereen ze had echt plezier.. Op een gegeven moment zie ik de man van de draaimolen een gast van ik schat een jaar of 30 iets tegen haar zeggen, haar optillen en op een paard zetten..
    Ik had echt zoiets van wtf?? Ik zet haar toch in die koets en niet op dat paard? En dan derbij hoeft hij mijn kind niet zomaar aan te raken.. Goed het was maar onschuldig maar toch.. Toen ik aan haar vroeg wat hij zei vertelde ze dat de meneer zij dat zw vast goed kon paardrijden..
    Mijn vriend vond dat ik me aanstelde maar ik vond het eigenlijk Not done.. En stel ze had iets aan dr beentje gehad en mocht niet op dat paard?

Ben ik nu iets te overdreven of is het terecht dat ik het vreemd vind?

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja dat vind ik ook vreemd, en ik zou ook zeker verhaal halen bij die man!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou er ook niet van gediend zijn.

4. knap

knap Niet meer actief

O zo ver denk ik niet! Denk dat je misschien uit moet gaan van een goede hulp van een vreemde misschien zag hij dat ze ook daar op wilde en wilde behulpzaam zijn.

Kijk leuk is anders maar meer dan dat is het denk ik niet.

5. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Tja, wel vreemd inderdaad, maar niet erg toch? Was vast niet kwaad bedoeld?
    Ik zou het laten bij milde verbazing. :)

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zou daar ook niet van gediend zijn hoor!
    Gelukkig mijn kinderen ook niet... Die zouden de hele toko bij elkaar schreeuwen als er een vreemde aan ze zit ;)
    En daar heb ik dan weer totaal geen problemen mee :D

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik had die man wel aangesproken want hij hoeft toch niet zomaar aan je kindje te zitten? Nee ik zou er niet van gediend zijn geweest.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ja, ik vind dat je overdrijft. Er is gewoon iemand aardig voor je kind en er is niks ergs gebeurt, dus laat het gaan. En wat je zegt over, stel je voor dat ze iets met haar been had, tja dat heeft ze niet, dus heeft het ook geen zin om dat erbij te halen. Dan kun je niks meer doen, want er is altijd wel een "wat als" te bedenken.
    Ik denk echt dat we allemaal wat luchtiger moeten worden wat dit soort dingen betreft. Lang niet iedereen bedoeld dingen kwaad. Ik ben van mening dat er minder kwaad op de wereld is dan we zelf doen vermoeden. We maken dingen vaak erger dan ze zijn, jij ook in dit geval. Deze man maakt een praatje met je kind dat ze vast ook goed kan paardrijden en tilt haar op het paard. Het is een draaimolen, je staat er als ouder ook bij te kijken, dus naar mijn idee totaal geen gevaar en mocht het echt niet gekund hebben, dan had jij als ouder al meteen bij de man van de draaimolen kunnen staan en had hij hem gestopt. Probeer dit soort dingen eens als aardig te zien en niet als bemoeienis of iets ergs.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vriendlief was bang dat ik een tokkie zou worden :p daarom mocht ik er niks van zeggen..
    En het is niet dat ze eraf wilde want ze was volop aan het zwaaien naar iedereen

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik schrik trouwens echt van de reacties hierboven. Wat leren we onze kinderen hiermee, moeten ze echt iedereen wantrouwen? Natuurlijk zitten er kwaden bij, maar je staat hier als ouders toe te kijken en er gebeurt niks ergs. Je kind gaat er niet dood van als een ander ze aanspreekt en helpt, ze leren er juist alleen maar van. Ze leren dat je een ander best mag en kan helpen en dat er ook nog vriendelijke mensen bestaan.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Tja, ik vind dat je tegenwoordig erg voorzichtig moet zijn..
    Nu hoeft dat inderdaad niet bij elke poep en scheet, maar door dit soort dingen gewoon toe te laten leer je je kinderen dat "vreemde mensen" ok zijn. Papa/mama vindt het normaal, dus dan zal het wel normaal zijn toch dat een vreemde aan je zit?
    Je hoeft dus zeker niet meteen paniek te slaan, maar ik ben wel van mening dat je je kinderen hoort te leren dat vreemden niet aan ze horen te zitten zonder toestemming van papa/mama.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, dit inderdaad.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou het ook niet fijn vinden hoor! Mijn man ook niet, die legde ik het net voor.
    Wij leren de meiden niet met vreemde mensen mee te gaan. Nu ging ze niet echt weg maar voor hetzelfde geld gebeurd zoiets wel.

En die man bedoelde het vast heel goed! En is ook verder weinig gebeurd gelukkig.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Haha ik heb ook geen paniek geslagen ofzo en het zal zeker niet verkeerd bedoeld zijn maar dan mag ik het toch nog wel een vreemde actie vinden?
    Bovendien heeft het mij wel laten zien dat onze dochter makkelijk over tw halen is iets te doen (in dit geval dus door iemand opgetild worden naar een ander onderdeel van de draaimolen) goed het is niet zo dat ze niks mag met vreemden als praten enz maar ik wil haar wel behoeden voor bepaalde dingen zeg maar

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Maar iemand optillen bij een draaimolen waar papa en mama bij staan of iemand betasten waar je niet bij bent. Daar zit toch wel een behoorlijk verschil in. Ik vind dit echt wel die poep en scheet hoor, maar blijkbaar ben ik daar 1 van de weinigen in. Maar ik weiger echt overal gevaar in te zien en ga nog uit van het goede van de mens. Natuurlijk is er kwaad in de wereld, maar ik denk echt dat je door voor zulke dingen verhaal te gaan halen bij iemand je je kind juist verkeerde dingen leert.

16. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Tsja, ik zou dat ook niet echt relaxed vinden. Maar ik denk dat dat komt door al die kindermisbruikers in de media. Hierdoor zie ik tegenwoordig zowat in elke man een potentiële pedo.
    Maar als ik objectief probeer te lezen, lijkt het me alleen goed bedoeld. Ik vind ook niet dat je kunt spreken van "aan het kind zitten'', zoals een aantal dat hier noemen. Daar versta ik toch meer betasten onder. (Maar aan de andere kant, wat deed die vent op de draaimolen? Of was ie van de kaartjes?)

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou, ik zie t probleem ook nietzo. Misschien zei je dochtertje wel dat ze ook op t paard wou? En heeft hij even geholpen?

Als ze t leuk vond dan is er niks aan de hand hoor.

Mijn zoontje zou zich absoluut niet op een paard laten zetten, die vind dat doodeng. Maar als die mijnheer aan m zou vragen of hij ook even in de bus wil zetten, dan gaat ie zeker mee en mag dat best van mij. Alleen maar fijn dat hij dan even helpt. Juist lief. Sterker nog, ik leer mijn zoontje dat hij dan ook nog even dankjewel gaat zeggen.

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Nee, ik vind het niet normaal en zou hier ook niet van gediend zijn. Snap ook niet dat zo'n man dat zelf niet kan bedenken. Ik vind trouwens ook niet dat kinderen op jonge leeftijd moeten leren dat vreemden wel aardig kunnen zijn en te vertrouwen zijn, dat komt op latere leeftijd wel. Helemaal nergens voor nodig. Vreemden met niet goede bedoelingen zijn over het algemeen ook erg aardig. Dit voorval was waarschijnlijk onschuldig, maar ook totaal onnodig.

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat begrijp ik ook zeker, dat je haar wilt behoeden voor bepaalde dingen, maar je wilt haar toch ook leren zelfstandig te zijn en behulpzaam te zijn voor andere mensen. Dat deed deze man toch ook voor haar, behulpzaam en aardig zijn. Ik zie daar de fout niet van in. Dat ze makkelijk over te halen is, tja, ze is 3 jaar en hoort de onschuld in de medemens nog te zien. Op deze leeftijd hoor jij haar te beschermen tegen de boze buitenwereld en moet het voor haar alleen nog een sprookje zijn. Maar dit was naar mijn idee alleen maar aardig bedoeld en je hoeft haar toch niet te beschermen tegen iemand die het goed bedoeld. Daar leer je haar alleen maar mee iedereen te wantrouwen. Lijkt me ook niet de bedoeling.;)

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Tsja ik ben het toch met lin80 eens.
    Je moet dadelijk nog uitkijken als je een spontaán probeert te doen tegen een kleintje waar van je weet dat dat de ouders staan te kijken.
    Meeste meisjes zijn overigens gek op het paard, maar komen er niet op of zoiets. Hij wou haar waarschijnlijk gewoon helpen.
    Iets minder panisch mag wel hoor.
    Opletten is goed, maar je hoeft niet alles vreemd/raar of niet leuk te vinden als het om kinderen gaat.
    Of ben je ook zo op je naad als je kind even opgetilt en verplaatst word door bijv. de lerares.

Deel Deze Pagina