Afgelopen week is mijn wasmachine kapot gegaan en ik moet nu een andere halen. Omdat de vorige amper 3 jaar is geworden ben ik erg wantrouwend geworden. Dus ik heb op internet naar reviews gekeken bij verschillende merken, maar er is overal is wel wat te vinden. Ik vroeg me daarom af wat voor wasmachine (merk en type) jullie hebben, hoe goed ie wast en hoeveel die gekost heeft en hoe lang jullie hem al hebben. Ik hoop dat ik dan wat makkelijker een keuze kan maken
Wij hebben een Zanussi, deze hebben we nu 6 jaar en doet het nog net zo goed als toen we hem nieuw kregen. We hebben er nog helemaal niets mee gehad, geen enkel probleem. (klop nu echt even af!!!)
Gewoon eentje op mp scoren, ben je voor 75 euries klaar en die doet het ook nog wel een jaartje of 6.
precies, dat wilde ik net zeggen. wij hadden dat met de droger. was iemand hier in de buurt die ging verhuizen en deed de droger gratis weg. ding is al een aantal jaren oud, en ziet er niet uit, maar hij doet het nog perfect! om even on topic te blijven; wij hebben een wasmachine van de gamma, niet halen daar. dit is de tweede in 3,5 jaar tijd.
Wij hebben een Whirlpool Denver 1600, vorig jaar gekocht. Heerlijke machine voor een groot gezin Uitgeroepen tot ´Beste Koop´ in de Consumentengids van maart 2011. Met 6th Sense-technologie: sensoren controleren continu de wascyclus en zorgen voor optimale wasprestaties voor al je wasgoed. Je bespaart tijd, water en energie. Specificaties: - Met startuitstel. Je kunt de wasmachine programmeren, zodat de was klaar is als je thuiskomt. Je kunt de was nu meteen uit de trommel halen. Minder kreukels in het wasgoed verzekerd. Startuitstel is ook ideaal, als je wilt wassen gedurende het daltarief 's nachts. - Resttijdindicatie: je kunt nu precies zien wanneer het wasprogramma klaar is. Handig als je bijvoorbeeld nog de deur uit moet. - Met programmaverloopaanduiding, zodat je altijd nauwkeurig kunt nagaan welke handeling de wasmachine precies verricht op een bepaald moment. - Met 18 programma's, waaronder gemengde was 40°, snel, handwas, delicaat, wol met wolschommel, makkelijk strijken, intensief spoelen en centrifugeren, spoelstop. Bij elke was kies je het bijpassende programma. - Centrifuge met toerentalregeling: 1600 toeren/min..Hoe hoger het toerental, des te droger komt het wasgoed uit de machine. - Vulgewicht: 7 kg. Groot vulgewicht: ook ideaal voor grote gezinnen en superhandig voor het wassen van je dekbed. Bovendien zeer praktisch bij het wassen voor de sportclub. Ook ideaal voor kapperszaken. Een groot vulgewicht betekent ook meer ruimte van je wasgoed. Het wasgoed wordt dan zachter behandeld en het verkreukt minder. Strijken wordt makkelijker. - Energieklasse: A+, dus zeer energiezuinig. Energieklasse A+ is 10% zuiniger dan energieklasse A. - Wasklasse: A voor een goed wasresultaat - Droogresultaat: A voor een goed droogresultaat. - Energieverbruik: 1,19 kWh/cyclus. - Waterverbruik: 54 l/cyclus. - Aansluitwaarde: 2050 W. - Afm.: ca. H85 x B59,5 x D54 cm. 3 jaar garantie en gratis installatie. Hij was iets van 500 euro, maar nu wel goedkoper Maar eh... een wasmachine hoor normaal gesproken langer mee te gaan dan 3 jaar. Ze kunnen wel zeggen dat je bijv maar 1 jaar garantie hebt maar in de praktijk zijn die garanties gegeven bij winkels onzin... Op de site van de consumentenbond (of via google) kan je meer info vinden over werkelijke garanties. (dat wil dus zeggen, dat bijv een wasmachine logischerwijs minimaal 5 jaar mee moet gaan, dus gaat ie binnen die termijn stuk, dan moet de fabrikant jou iig (een deel van) de reparatiekosten vergoeden of een vervangend apparaat aanbieden
Hiervoor hadden we trouwens een Zanker, die is 12 geworden (voor ons ook al 3e hands) en daarvoor had ik een zanussi bovenlader gekocht via een 2e hands witgoedhandelaar, dus wel 2e hands maar nog wel met garantie, die heb ik toen weggedaan omdat vrienden van ons die Zanker over hadden. deze hebben we nu anderhalf jaar.
Bedankt voor de onderste tip. Dat ga ik even uitzoeken. Wij hadden een whirlpool Atlantis. Tot vorige week deed ie het uitstekend! Nu brandt er een lampje dat de pomp moet worden schoongemaakt. Alles wat we konden schoonmaken is schoongemaakt (pomp, filter slangen etc), maar het lampje blijft branden en hij maakt het wasprogramma niet af. Heb gezien dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar kon geen oplossing vinden. En aan de telefoon "smeren" ze alleen maar een peperdure monteur aan... Daarom wil ik geen Whirlpool meer. Ook liever niet van marktplaats. Onze vorige wasmachine hadden we 2e hands gekocht, maar de was stonk na elke wasbeurt als de was niet binnen 5 min uit de wasmachine werd gehaald en waste niet goed schoon. OMdat het dan 2ehands is, kun je er niets mee. Daarom hebben we liever een betrouwbare nieuwe wasmachine. Ik hoor graag meer reacties
Wij hebben een Miele wasmachine, nu al 7 jaar en doet het nog steeds prima.. Was een behoorlijke aankoop..
A Napolleon: Ben jij toevallig lid van de consumentenbond? Ik namelijk niet en kan net dat gedeelte niet bekijken. Als jij (of iemand anders) lid is, kan hij/zij deze link dan bekijken en het hier neerzetten?? (of is dat tegen de regels?) Garantie op wasmachines | Consumentenbond
Hier ook een wasmachine (en droger) van Miele; geweldige dingen! (alleen idd best prijzig...) Whirlpool is iig alvast niet mijn merk, veel te veel problemen al gehad met apparaten daarvan, dus kan me voorstellen dat je na dit wasmachine-probleem daar ook niet meer voor wilt gaan. Hoop dat jullie er snel uit komen!
Ja mn moeder had een oude phillips van 25 jaar oud, nu heeft ze een zanussi en dat merk moet echt heel goed wezen. zelf heb ik een siemens die het nu 3 jaar doet..maar hoelang hij het blijft doen geen idee! hoop heel lang! Ik zou wel voor een bekend merk gaan, zanussi, whirlpool, aeg of bosch. ja of siemens maargoed het is aan jou Je moet er ook wel geluk mee hebben vind ik, weet niet wat mn vader er mee doet maar die heeft altijd wat met die dingen.