Ik testte met CB digitaal wel altijd direct 's morgens. Meestal wordt bij ovutesten afgeraden om 's morgens te testen, maar in de bijsluiter van de CB digitaal staat dat het wel kan. (En daar hebben ze gelijk in gehad)! Het handige van 's morgens testen vind ik dat ik niet hoefde bij te houden wanneer ik geplast had of iets had gedronken. 's Morgens getest met de eerste plas, en voordat ik iets dronkt. Werkte super!
Heel erg bedankt lieve meiden! Hier nog een beetje verdrietig van de gekomen ongi. Maar het lijkt me wel wat die CB's... wel onwijs duur maar wel duidelijk... en dat lijkt me wel handig. Weet niet of ik iets snap van die andere ovu's.. Of ik moet dat uit gaan vogelen.. Maar het klinkt wel makkelijk met zo'n smiley
Kan me best voorstellen dat je nog een beetje verdrietig bent. Jammer dat het allemaal niet zo gemakkelijk en in 1x gaat... Kop op, weer een nieuwe ronde om ervoor te gaan! Het is ook zeker makkelijk met zo'n smiley. Je hoeft geen streepjes te vergelijken. Je ziet in één oogopslag of je eitje eraan komt of nog niet. De andere tests zijn ook niet moeilijk hoor, maar deze is nét iets gemakkelijker. (En duurder helaas).
Ik heb deze maand voor het eerst met sensitest getest. Gewoon om eens te kijken of ik inderdaad mijn eitje voel en het niks anders is. Op dag 11 begonnen omdat ik het aan voelde komen en een aantal dagen getest rond een uur of 11. Op dag 12+13 posi en daarna werd tie keurig lichter. Ik vond het erg mooi om zo duidelijk het verloop te zien en erachter te komen dat mijn lichaam me inderdaad niet voor de gek houd. Ik had ook de sticks en vind ze heel handig en vooral lekker goedkoop. Nu liggen de zwangerschapstesten te lonken, ook van sensitest,maar nog even wachten tot morgen Oh ja nog een voordeel, je hebt ze in een dag binnen.
Als je de CB digitaal gaat gebruiken, dan raad ik je aan na de eerste verpakking gewoon teststaafjes van Persona te kopen 13,50 voor 8 staafjes en ze werken ook in het apparaatje van de CB digitaal Scheelt je dus een hoop geld!
@Iloza, Bedankt voor je begrip.. Helaas gaat het niet zo snel nee.. Jij ook in de 2e ronde zie ik? Spannend het wachtbankje! @mamasan Is dat niet lastig die streepjes vergelijken...? Ik ben ook benieuwd of ik mijn ei wel krijg... en of mijn lichaam me niet voor de gek houd.. Succes met testen morgen!
Goed idee! Kan je die in de winkel halen...? Stel dat ik mijn ei nog niet heb gehad tijdens die 7 testen.... dan kan ik inderdaad de 8e van persona gaan gebruiken.. Werkt dat dan wel goed in dat ding? sorry voor de vragen hoor steeds... Voel me zo onzeker op dit moment door die ongi..
Hey tessa, Het is duidelijk te zien hoor, de kleurverschil met de streepjes. Op dag 11 had ik een licht streepje,dus nega, dag 12 knalde het streepje er vanaf en overduidelijk positief. Op dag 13 ook nog positief en op dag 14 was hij al een heel stuk lichter en op dag 15 nog veel lichter. Het verbaasde mij eerlijk gezegd dat het zo duidelijk was,want dat had ik zelf ook niet verwacht. Nu hopen dat we net zo'n knallende zwangerschapstest gaan krijgen
Hey Tessa Die kan je bij de DA en de Etos kopen.. Daar kocht ik ze in ieder geval altijd En ja, ze werken perfect in dat ding van de CB. De staafjes zien er hetzelfde uit en werken in principe hetzelfde. Ik heb ze ook een maand erin gebruikt totdat ik een Persona kocht. En nu, na 4,5 maand heb ik dat apparaatje nog steeds, hij doet t nog steeds en zelfs nu gebruik ik m af en toe nog naast mn Persona. Als mijn Persona 's ochtends een ei aangegeven heeft gebruik soms de CB digitaal 's avonds nog om te kijken of mn ei al geweest is of nog niet
Moeilijk zeg! Om te kiezen... haha Bedankt voor jullie onwijze goeie tips zeg! Ik hoef nog niet te testen dus ik kan er nog even over na denken. Heb namelijk vandaag gekeken in de etos en kruidvat. zag inderdaad de digitale van CB volgens mij rond de 35 euro? Die strips van Matcare zijn veel goedkoper... dus ik moet even gaan kiezen haha. Moeilijk zeg
Nouja, ik zou echt zeggen, als dit je eerste keer is dat je met ovulatietesten gaat werken, dan is het misschien slim om 1 maandje met de CB digitaal te werken. Zo kan je kijken wanneer ie een smiley geeft (positief) en dan kan je meteen de streepjes analyseren. Dat je dus weet hoe een echte positieve ovulatietest eruit ziet Als ik jou was zou ik dan de staafjes gewoon bewaren en erop zetten van welke cyclusdag + datum ze zijn. Op de positieve testen een eitje of + tekenen. Dan kan je de maand erna goedkopere nemen, Sensitest of Matcare bijvoorbeeld. Die kan je dan vergelijken met die van de maand ervoor (CB) en zo kan je ze dus precies aflezen hoe en wat
Zeker spannend. Ik ga testen als ik in Rome ben ("mijn" stad), hopelijk brengt dat geluk. De eerste ronde heb ik met CB digitaal mijn ei niet opgespoord, waardoor ik eigenlijk al wist dat het niet ging lukken. Ik had toen nog een heel onregelmatige cyclus, en had al twee pakjes CB digitaal versleten (Toen had ik de tip van Kristel over de Personastaafjes nog niet gelezen ). Toen ik met 14 tests nóg geen ei had opgespoord, heb ik de moed opgegeven voor die ronde. Te vroeg, bleek achteraf, want in de week daarna voelde ik mijn eisprong, maar wist toen nog niet dat het mijn ei was. Als ik door was blijven testen had ik m gegarandeerd gevonden. Maarja, ronde twee is bijna weer ten einde. Hopelijk heb ik straks geen ovutests meer nodig (en dan heb ik 1 teststaafje van de digi CB over ). Jij succes met het kiezen van de juiste ovutests! En heel veel succes deze ronde!
Wat zijn jullie allemaal lief en behulpzaam! Geweldig! Bedankt! Ik denk dat ik dan inderdaad straks die van CB ga gebruiken, ik hoop natuurlijk dat ik de ronde daarna niks meer nodig heb maar ik hoop niet te veel.. Ik waag het erop denk ik, straks even overleggen met manlief als hij thuis is. Iloza, ik hoop voor je dat Rome geluk brengt en dat jij ook snel zwanger bent! Kristel, Goeie tip dat van dit datum's. Ga ik zeker doen!
Toch wel moeilijk om te beslissen meiden... Manlief vindt die van CB wel erg duur en vind dat ik die van matcare of sensitest moet kopen. Maar ik ben bang dat ik het niet begrijp met aflezen, of valt dat wel mee? Sorry weer voor mijn vragen
Hey Ik snap best dat je man die te duur vindt... Maargoed, ik denk dan zo: een kind kost nog veel meer geld, dan mag het maken van een kindje ook wel een beetje kosten Maargoed, ik snap het best allemaal hoor Je kan ook gewoon meteen met goedkopere beginnen, alleen zie ik gewoon heel vaak dat meiden het niet helemaal snappen, vandaar dat ik dacht dat de digitale voor de eerste keer wat makkelijker zou zijn. Dan kan je precies zien wat positief is en wat niet.. Vanwege het feit dat er (bijna) altijd een 2e streepje op zo'n test staat en alleen rond je eisprong is die heel dik.. Maargoed, als je dan voor goedkope meteen gaat zou ik de Sensitest nemen als ik jou was. Die gebruik ik tussendoor nog wel eens en ik vind ze heel makkelijk en snel
Goeie uitspraak! Helemaal mee eens... Dat is ook zo, ik ga het hem zo zeggen hahaha! Ik ga het overleggen, het klinkt wat handiger die van CB. Ben bang dat ik het niet snap en ga twijfelen of mijn eisprong wel of niet geweest zou zijn. Of misschien moet ik mij er meer in verdiepen? (de ovu tests) Groetjes
Ik ben deze ronde begonnen met de ovulatietesten van matcare. Ik ben er zeer tevreden over. Bij twee strepen met dezelfde kleur wist ik dat mijn ei eraan zat te komen. En toen zijn we meteen maar aan de "klus" gegaan. En nu maar hopen dat het raak is we zitten inmiddels al in ronde 8.
Maar ik lees toch wel veel dat er veel 'twijfel' testen zijn.. Ben zo bang dat ik dat ook krijg. (niks voor mij namelijk dat getwijfel haha) @Kristel86, Zit toch te overwegen om die digitale te halen, maar weet je zeker dat die teststaafjes van persona goed werken en geen valse waardes aangeven? Bij welke drogist kan je die digitale van CB halen? Groot of klein filiaal....?