Onze jongste dochter (nu bijna 8 weken) heeft, net als onze oudste (27 mnd) diverse voedselallergieen. (Koemelk, soja, noten, varkensvlees; bevestigd middels elemineren/provoceren via borstvoeding) Wij hebben t vermoeden dat ze ook allergisch is voor katten... We zijn een tijd terug bij een bioresonantietherapeut geweest en deze zei dit ook tegen ons, evenals bovenstaande voedselallergieen, maargoed, wij moeten t eerst zien voor we het echt geloven uiteraard. Nu zijn de voedselallergieen dus al echt bevestigd, maar de kattenallergie blijft door ons hoofd spoken of dit nu ook echt waar is of toch niet. De klachten zijn: Ontzettend (!) veel niezen (echt niet normaal ), verstopte snotneus die niet weg gaat met babyneusspray en sinds een week ongeveer heeft ze nu ook rode uitslag wat steeds meer lijkt te worden. Verder heeft ze ook steeds meer last van traanoogjes (niet van t huilen ) Onze kat komt nooit boven en als onze dochter veel boven is zijn de klachten ook minder, maar ze zijn wel constant aanwezig; al vanaf vrij snel na de geboorte. Maar als ze dus beneden is, waar onze kat ook is, heeft ze er echt heel erg last van. Nu zijn we van plan om onze kat even een weekje ergens anders onder te brengen om te kijken of de klachten dan minder worden cq weg gaan. En zoja, dan kijken of ze weer terug komen cq erger worden als hij weer thuis is. (elemineren/provoceren dus) Maar nu komt het.. Wat als ze dus idd allergisch blijkt te zijn voor onze kat? Wat kunnen we eraan doen? We willen onze kat absoluut niet weg doen, dus dit is geen optie (tenzij het echt heel erg zou zijn en ze steeds zieker en zieker zou worden ondanks diverse maatregelen, maar daar wil ik niet over nadenken nog) We stofzuigen sowieso dagelijks, soms 2x per dag (ik ben zelf ook lichtelijk allergisch voor katten, maar voor mij is t te doen zo), dweilen 1-2x per week. Kussenslopen en andere stofmaterialen worden wekelijks gewassen op 60 graden.. Wat zouden we nog meer kunnen doen? Iemand tips?
Ik heb het wel eens over mijn eigen dochter gevraagd bij het CB. De arts gaf aan dat bij een zo jong kind, een kattenallergie zich nog niet uit via niezen, jeuk aan de ogen etc. Dit zou volgens haar pas later komen. Ik weet niet of je daar wat aan hebt. Mijn dochter was toen trouwens al 4 maanden en jouw kind is nog jonger. Het zou trouwens wel vervelend zijn, ik hoop voor je dat het niet zo is! Zou mijn eigen katten ook niet weg willen doen.
Waarom neem je geen contact op met een allergoloog? Diegene waar ik ben geweest (in Arnhem) kunnen al vrij jong testen via een huidtest. Dan zou je het zeker weten.