Het anders doen, maar hoe. We zijn meer dan een jaar bezig, medisch zijn we goed gekeurd en 2 maand geleden miskraam gehad dus alles lijkt inderdaad nog te werken (Yes) nu alleen nog blijven 'plakken'. Afgelopen maand geprobeerd afstand te nemen van het hele zwangerschap gebeuren, maar dat lukt niet echt. Wel sta ik er inmiddels wat rustiger in, minder gefrustreerd als ik toch weer ongesteld word. Ik wil me de komende periode vooral richten op (regelmatig ) goede, gezonde en voldoende voeding en mindfull bezig zijn en kijken wat het mij brengt. *Wat zou jullie tip zijn wat betreft zwanger worden en vooral zwanger blijven. * Of wat heeft jullie geholpen tijdens het 'lange(?) wachten' tot je zwanger mocht worden? Vast erg bedankt en ben benieuwd.
Heey! Ik kan je enkel de tip geven om eens te kijken hoeveel zout je inneemt met eten, moet je voor de gein eens kijken hoeveel zout er bijvoorbeeld in een verpakking nasi-mix of macaroni/spaghettie-mix zit. wij zijn anderhalf jaar geleden gestopt met kant en klaar sauzen ik maak alles helemaal zelf, staan mega vele super lekkere en simpele recepten op het net (lang leve google!!) qua zwanger worden en blijven geen tips, hier al bijna 2 jaar bezig met een miskraam een jaar geleden. sinds dien geen zwangerschap meer. voor het lange er mee bezig zijn is mijn enige tip, blijf er over praten met je partner, krop het niet op, ook niet het verlies van je zwangerschap Heel veel sterkte xx Mommy
@Mommysince13 Dankje voor je reactie, pff ook een lange zit voor jullie zo te lezen. Geduld wordt dan iig wel erg getest, hoop dat ook jullie spoedig een positieve test mogen ontvangen! 'Grappig' dat je over zout begint, wij zijn een van de weinige in de omgeving die geen zout gebruikt bij het koken. Ook hebben wij (meestal iig) de pakjes en zakjes niet meer in huis. De vakantie was alleen iets te lekker zeg maar, dus het gezonde weer wat meer oppakken. Maar als je etiketten leest wordt je soms niet vrolijk, gelukkig zijn we erg creatief en kunnen we zelf veel van de basis af maken. Ik ga je tips iig mee nemen!
Wij zijn suikervrij gaan eten en ik ben drie maanden van tevoren acupunctuur gaan doen. Daarna was het raak. Zijn allemaal geen bewezen hulpmiddelen, maar ik ken inmiddels al 3 vrouwen die hetzelfde hebben gedaan na vele mislukte ivf pogingen, en die toen zwanger werden. Ik geloof dat het wel bijdraagt aan je lijf zo optimaal mogelijk maken. Voor een volgende icsi poging ga ik het zeker weer doen. Succes, ik hoop dat het gauw lukt!
Ja dat geloof ik ook dat je lichaam zo optimaal mogelijk 'behandelen' bij draagt aan een mogelijke zwangerschap. Ik ga eens kijken wat voor mij goed voelt. Maar de acupunctuur deed je dat eenmalig dan of regelmatig? Hoop dat het je tzt weer mag helpen en bijdraagt aan een spoedige positieve test!
Google eens op 'randjesfietsen' of 'split sex', of gebruik de zoekfunctie op dit forum. Dat zijn twee technieken die 1. leuk om te doen zijn en 2. bij een aantal dames erg succesvol zijn.
Over gezond leven... In de maand dat ik dat niet deed ben ik zwanger geraakt. Dus eigenlijk het tegenovergestelde. Heel eerlijk, gezond leven is belangrijk, maar ik blijf erbij dat de natuur zich niet laat forceren, hooguit kun je een handje helpen.
Wij gebruiken geen anticonceptie of andere voorbehoedsmiddelen, ook niet tijdens niet vruchtbare momenten . nooit gedaan. En multizwanger als dagelijkse vitamine. En verder je lichaam zo behandelen alsof je zwanger bent, dus geen medicijnen of pijnstillers geen ( max 1 glas per week) alcohol en geen voedingswaren eten die je in de zwangerschap zou laten staan. Filet ametican en gerookte zalm mag wel als je niet zwanger bent natuurlijk. Ik ben na drie rondes zwanger en we doen echt niet zo ons best dat het dan persé raak moest zijn. Wanneer ik mijn eisprong heb neem ik best ruim en test daar niet op.ik heb een app die dat uitrekent. En tot nu toe werkt het . Vóór mijn vorige zwangerschap heb ik teunisbloemolie capsules genomen.Het proberen waard dacht ik... Vanaf de menstruatie tot aan eisprong.Toevallig was ik in diezelfde maand meteen zwanger.
Mijn eerste tip is: Lap de meeste tips aan je laars. ok, het is geen goed idee om stomdronken te worden of je systeem vol te gieten met caffeine als je bezig bent voor een kindje, maar verder... Tweede tip: Advies is vaak "one size, fits all". Maar geen twee mensen zijn het zelfde, geen twee partnercombinaties zijn het zelfde. Ik ben 2 keer zwanger geworden in een cyclus waarin we 2x per dag (yep!) de babydans deden. Ik realiseer me dat je vaak hoort dat 1x per 2 à 3 dagen ideaal zou zijn, maar dat hebben we in de maanden daarvoor gedaan en ik was toen niet zwanger. Uiteraard kan dat toeval zijn. Het kan ook zijn dat mijn man bijvoorbeeld snel en veel sperma heeft dat niet zo lang leeft, of dat mijn slijm niet zo lang per cyclus vruchtbaar is en we met 2x per dag net die bulls-eye hadden. Wie zal het zeggen. Ik kan in ieder geval zeggen dat 2x per dag niet slecht voor onze kansen is geweest En wij zijn gelukkig ook mensen bij wie het ook leuk blijft als we het een week lang 2x per dag doen. Laatste tip: Leer je lichaam kennen. Ik weet nu wat mijn cervix en mijn slijm doen als ik vruchtbaar ben en houd (nou ja, hield; zie handtekening) dat bij in een handige app. Dat helpt echt enorm!
Misschien niet helemaal eerlijk omdat ik zwanger ben geworden door middel van de mm. Maar vanaf de dag van terug plaatsing elke dag 1 glas cranberrysap en elke avond een kruik op mijn buik :
Ik kan nog niet oordelen of het succesvol is, maar ik vond dit artikel heel fijn / interessant / goed klinken: https://kiind.nl/eten-zwangerschap/ Deze is ook interessant: https://kiind.nl/voeding-in-zwangerschap/ Wat ik zelf nu doe: Ik drink minimaal 2 liter water per dag en eet 2 stuks fruit per dag. Ik eet zoveel mogelijk vegetarisch / plantaardig (en bij bijna alles groente; vooral broccoli en spinazie) en zo min mogelijk vet. Ik snack zo min mogelijk, mijd zout en probiotica zoals yakult. Ik drink kefir en kombucha en wil ook andere gefermenteerde producten gaan proberen. Ik zorg dat ik minimaal een uur per dag beweeg (wandelen en fietsen, maar ook huishouden, werken..)) en ik probeer te mediteren / yoga-oefeningen te doen. Maca (verkrijgbaar in capsules en poeder) schijnt ook een soort 'wondermiddel' te zijn. Het is in elk geval super gezond, dus ook wel het proberen waard. Het poeder is wat zoetig, mengt lekker in smoothies e.d. Ik gebruik al een tijdje een multivitamine van Vitals (Elke Dag Mama) met 600 mcg foliumzuur en andere (natuurlijke en goed opneembare) vitaminen voor de zwangerschap. De omschrijving van deze multi voelde voor mij heel fijn, met die goed opneembare vormen e.d.
Goede morgen dames, Bedankt voor de vele reacties, ik ga eens kijken wat bij mij past en kijken welke daarvan de gelukkige winnaar is.
Ik ben zwanger geworden terwijl ik tot cyclusdag 15 (ei op cd25 gelukkig) ongeveer een levensvoorraad aan pijnstillers heb geslikt. Zeg niet dat je dat moet doen haha, maar bedoel er meer mee te zeggen dat je denk ik inderdaad de natuur niet kan forceren. Uiteraard kun je wel proberen gezond te leven, dat kan nooit kwaad Het is een kwestie van geluk & geduld helaas! Als er een gouden tip zou zijn dan zou iedereen binnen 3 maanden zwanger zijn Ik kan je geen tips geven over het lange wachten, maar wil je wel veel succes en kracht toewensen om het vol te houden tot je een mooi wondertje in je armen hebt